Gå til innhold

Tatt i fotoboks ca 110-115km\t i 70 sone, trenger hjelp

SiRious

Anbefalte innlegg

Jeg likte ikke den rødfargen fra fotoboksen.

Jeg ble tatt mellom Steinkjer og Stjørdal i 70 sona (meine det var 70) søndagsmorgen klokka 0630

klar sikt og gode vegforhold, hadde nettopp kjørt fra Harstad så nærmet meg min 12 time bak rattet, skulle til trondheim.

det gikk vel litt fortere enn forventa. men,men.. shit happens.

litt usikker på hva farten hvar da blitsen rimelig blenda mæ.. men så på nåla, den var mellom 110-115km\t

Regner sterkt med at lappen ryker da grensa er vel 106km

Men jeg bruker jo bil i forbindelse med jobb da jeg er yrkessjåfør Klasse CE

og kjører nesten daglig, pluss at jeg er lærling. er det gode nokk grunner til å håpe på å få beholde sertifikatet? i alle fall ut lærling tiden? August 2009

Noen som har erfaring med lignende situasjoner?

BTW: Blitser boksene uansett om det er kamera i dem eller ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som yrkessjåfør burde du være så glad i førerkortet ditt at du gjør alt i din makt for å beholde det...

Du får håpe det var nok snø i veibanen til at stripene i asfalten ikke er synlige på bildet, eller at du som sjåfør ikke er identifiserbar.

Lenke til kommentar

ja, regner med den ryker som sagt. men da være mulig å få beholde den, for hvis jeg mister den mister jeg også karierre muligheter og inntekten min.

jada, er glad i sertifikatet men, alle kan da vel drite på draget.

ja, håper det er feil på bildet eller no. ska forbi samme strekninga inatt, tror ikke den knipser meg to ganger.. heh..

kom nord fra.

Lenke til kommentar
ja, regner med den ryker som sagt. men da være mulig å få beholde den, for hvis jeg mister den mister jeg også karierre muligheter og inntekten min.

jada, er glad i sertifikatet men, alle kan da vel drite på draget.

ja, håper det er feil på bildet eller no. ska forbi samme strekninga inatt, tror ikke den knipser meg to ganger.. heh..

kom nord fra.

Husk at det ikke er uvanlig at speedometeret viser 6-11 km/t mer enn du egentlig kjører, tror nok du beholder lappen men du får en klekkelig bot ihvertfall.

Lenke til kommentar
Som yrkessjåfør burde du være så glad i førerkortet ditt at du gjør alt i din makt for å beholde det...

Du får håpe det var nok snø i veibanen til at stripene i asfalten ikke er synlige på bildet, eller at du som sjåfør ikke er identifiserbar.

Huh? Såvidt jeg vet har da ikke de stripene noen vesentlig funksjon.

Trådstarter: Som nevnt fra andre er det heldigvis noe avvik på speedometere, samt at det trekkes fra 2~4 km/t fra boksens målinger slik at man har en viss feilmargin. Tipper du berger deg, på håret.

Lenke til kommentar
Joda - men du spurte om det sto noen skilt som spesifikt varslet at det kom en boks "rundt neste sving". Noe som ikke er tilfellet her til lands, men dog i mange andre land.

Det er sant at du ikke får opplysninger om avstand til neste fotoboks. Men hvertfall i Trøndelag har jeg ikke sett flere enn 1 fotoboks etter skilt før det kommer ett nytt skilt. Er ikke så mange av dem heller, Kan jo nesten telle dem på to hender fra Trondheim til Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...