SiRious Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg likte ikke den rødfargen fra fotoboksen. Jeg ble tatt mellom Steinkjer og Stjørdal i 70 sona (meine det var 70) søndagsmorgen klokka 0630 klar sikt og gode vegforhold, hadde nettopp kjørt fra Harstad så nærmet meg min 12 time bak rattet, skulle til trondheim. det gikk vel litt fortere enn forventa. men,men.. shit happens. litt usikker på hva farten hvar da blitsen rimelig blenda mæ.. men så på nåla, den var mellom 110-115km\t Regner sterkt med at lappen ryker da grensa er vel 106km Men jeg bruker jo bil i forbindelse med jobb da jeg er yrkessjåfør Klasse CE og kjører nesten daglig, pluss at jeg er lærling. er det gode nokk grunner til å håpe på å få beholde sertifikatet? i alle fall ut lærling tiden? August 2009 Noen som har erfaring med lignende situasjoner? BTW: Blitser boksene uansett om det er kamera i dem eller ikke? Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Som yrkessjåfør burde du være så glad i førerkortet ditt at du gjør alt i din makt for å beholde det... Du får håpe det var nok snø i veibanen til at stripene i asfalten ikke er synlige på bildet, eller at du som sjåfør ikke er identifiserbar. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Fotoboksvarsler eller å kjøre saktere er å anbefale når du får igjen lappen. Endret 5. januar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Lappen ryker ved 106km/t der, så sats på at det var noe som gjør bildet ubrukelig.. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kjørte strekningen Harstad-Evenes i dag, og da var alle fotoboksene fulle av snø slik at de ikke kunne ta ordentlig bilde, så du får håpe at det er likt på steinkjer Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du kjørte nordover? I så fall tipper jeg at jeg vet hvor du ble fotografert. Du kan vel regne med å miste kortet, men som yrkessjåfør kan du nok søke om å få det tilbake tidligere enn vanlig. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 ja, regner med den ryker som sagt. men da være mulig å få beholde den, for hvis jeg mister den mister jeg også karierre muligheter og inntekten min. jada, er glad i sertifikatet men, alle kan da vel drite på draget. ja, håper det er feil på bildet eller no. ska forbi samme strekninga inatt, tror ikke den knipser meg to ganger.. heh.. kom nord fra. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Aah. Første kameraet? Der er det i så fall 80, om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
spicedgold Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Skaff deg GPS med fotoboks varsler, da slipper du sånt i framtida Lenke til kommentar
hean Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 ja, regner med den ryker som sagt. men da være mulig å få beholde den, for hvis jeg mister den mister jeg også karierre muligheter og inntekten min. jada, er glad i sertifikatet men, alle kan da vel drite på draget. ja, håper det er feil på bildet eller no. ska forbi samme strekninga inatt, tror ikke den knipser meg to ganger.. heh.. kom nord fra. Husk at det ikke er uvanlig at speedometeret viser 6-11 km/t mer enn du egentlig kjører, tror nok du beholder lappen men du får en klekkelig bot ihvertfall. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg gjorde ikke det, men det var fordi bilen jeg hadde kjøpt ikke hadde strøm i sigarettenneren, før jeg så at lednigen bak ikke var koblet i.. 7800kroner for seint Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Aah. Første kameraet? Der er det i så fall 80, om jeg ikke husker helt feil. siste, den nærmest stjørdal. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Aha! I Skatval er det 70.. Lenke til kommentar
SiRious Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 ja, stemme det. Er de digital eller analog? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Som yrkessjåfør burde du være så glad i førerkortet ditt at du gjør alt i din makt for å beholde det... Du får håpe det var nok snø i veibanen til at stripene i asfalten ikke er synlige på bildet, eller at du som sjåfør ikke er identifiserbar. Huh? Såvidt jeg vet har da ikke de stripene noen vesentlig funksjon. Trådstarter: Som nevnt fra andre er det heldigvis noe avvik på speedometere, samt at det trekkes fra 2~4 km/t fra boksens målinger slik at man har en viss feilmargin. Tipper du berger deg, på håret. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Men er det ikke skilt som varsler om kommende fotoboks? Disse er ikke til å ignorere. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tja, det står at man kjører inn i en sone "kontrollert av automatisk trafikkontrol". Hvor lang den sonen er, er ikke alltid godt å vite. Det står ingenting om hvor mange bokser det er heller, eller hvor de står Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 En slik ja, men det kalles tålmodighet. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Joda - men du spurte om det sto noen skilt som spesifikt varslet at det kom en boks "rundt neste sving". Noe som ikke er tilfellet her til lands, men dog i mange andre land. Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Joda - men du spurte om det sto noen skilt som spesifikt varslet at det kom en boks "rundt neste sving". Noe som ikke er tilfellet her til lands, men dog i mange andre land. Det er sant at du ikke får opplysninger om avstand til neste fotoboks. Men hvertfall i Trøndelag har jeg ikke sett flere enn 1 fotoboks etter skilt før det kommer ett nytt skilt. Er ikke så mange av dem heller, Kan jo nesten telle dem på to hender fra Trondheim til Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå