Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørsmål om iPhone 3G, kart med egen posisjon.

B25S

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har tenkt til å kjøpe meg en iPhone 3G, men det er noe jeg lurer på:

Å bruke Google Maps, koster det noe?

Er det mulig å legge inn kart fra før av?

Kan jeg f. eks. bruke iPhonen midt på fjellet der det ikke er dekning?

På forhånd takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google Maps krever internettilkobling, og dermed vil det koste å overføre data dersom du ikke er gratis tilkoblet et WLAN.

Hvordan det er med andre navigasjonsløsninger veit jeg ikke. Det e det sikkert noen andre som kan svare på, eller du kan jo prøve å finne det ut på egenhånd.

Det er jo klart du kan bruke en Iphone der det ikke er dekning, men du får jo selvsagt ikke gjort noe som krever en nettverksforbindelse. Du kan dermed bruke GPS til posisjonering siden det kommuniserer med satellitter.

HUSK iphone har lav bateritid..... :thumbup:

Ikke nevneverdig mer enn konkurrentene spør du meg. Alle telefoner slurper batteri om man bruker strømkrevende funksjoner som WLAN, GPS og 3G.

Nå er jo ikke akkurat kjent for noen god batterilevetid da. Dette er jo et av ankepunktene til Iphone. Holder man seg til UMTS istedenfor GSM så får man lenger standybtid. Prater man derimot mye i telefonen får man kortere taletid. Så dersom man ikke har for vane å prate i mobiltelefonen flere timer daglig og man har brukbar 3g-dekning lønner det seg å kjøre på med UMTS fremfor GSM.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...