Detoxer Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hva er den beste treningen for å fjerne de ekstra kiloene. Opplever dette problemet at uansett hvor mye jeg trener så vil fanken meg ikke sideflesket vegg (kan være kostholdet) Noen som kan vise meg en plan for effektiv fettforbrenning? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Of Course. No problem at all http://www.iform.no/pub/art.php?id=23 Lenke til kommentar
Hei8787 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det hørtes mye bedring enn en kjedelig joggerunde på mølla! takk for tipset Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Det er viktig å huske på at kostholdet er halve greia. For å gå ned i vekt er man rett og slett nødt til å ligge i kaloriunderskudd. Det er ingen vei utenom. Så det nytter ikke å trene mer, samtidig som man spiser mye mer/dårligere mat. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Personlig tror jeg gerilja kardio er oppskrytt. Det stemmer at opplegget får svært mye skryt, men prøv å finne noen som faktisk har klart å gjennomføre alle 8 ukene. Det blir litt verre. Dessuten tror jeg ikke 8-12 minutter med intens trening kan erstatte god langkjøring. Ta heller å google 4x4 intervalltrening for økt kondisjon og fettforbrenning. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 du kan utvide gerilja kardio programmet etter som kondisjonen blir bedre så kan du legge på 2 minutter for hver økt. helt til du kommer opp imot 30 minutter. det er tungt, men jeg har gjort det før, og jeg har vært nesten oppe i 40 minutter med samme opplegg som i gerilja kardio. når du begynner så er 12 minutter overkill. men som sagt, etter hvert så blir du bedre. bare legg på et par minutter for hver økt. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Intervallene i Gerilja treningen er for korte til at du kommer opp i den anbefalte treningsintensiteten (85-96% av makspuls). Det tar omtrent 2 minutter bare å komme inn i riktig sone, og derfor anbefales lengre intervaller, f.eks. 4x4. Man må opp i høy intensitet over høy nok tid for å øke oksygenopptaket (kondisjonen), og det er dette som igjen gir økt forbrenning og som gir den bra effekten. Poenget med disse treningsmetodene er ikke å forbrenne mest mulig der og da, men å skape et stort oksygenopptak i kommende døgn, noe som gjør at du forbrenner fett i etterkant av avsluttet trening. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 hva du personlig tror spiller jo ingen rolle. en kjapp googling på tabata cardio (som det egentlig heter) viser at dette faktisk har noe for seg, og det er mange som får ekstremt gode resultater på det. selvfølgelig virker det ikke på alle, men å si at det er oppskrytt er helt på trynet. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Intervallene i Gerilja treningen er for korte til at du kommer opp i den anbefalte treningsintensiteten (85-96% av makspuls). Det tar omtrent 2 minutter bare å komme inn i riktig sone 2 minutter fra oppvarmingen ja. Men når du "hviler" mellom intervallene så tar det ikke 2 minutter å komme opp igjen, jeg har målt med pulsklokke og det fungerer helt utmerket. Hvis ikke så har man ikke høy nok intensitet, man skal gi full pinne. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kjørte gerilje kardio i 4 uker, men ga opp av to grunner. Dårlig resultat og ubehagelig trening. Kjørte samme kostholdsplan i ettertid, kombinert moderat jogging i 40-45 minutter, og det funket mye bedre. Det er selvfølgelig mange for -og motargumenter om hvor effektivt gerilja kardio er, men har per dags dato aldri klart å google opp noen som faktisk har gjennomført alle 8 ukene, ei heller dokumentert noe slags effekt. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Da skal jeg personlig fullføre programmet, og rapportere tilbake til deg om jeg får noe resultat eller ikke. Det kan bli mitt nyttårsforsett Bare for å forsikre meg om at jeg har forstått det riktig.. Man skal altså følge dette (nedenfor) i 8 uker, 3 ganger i uka?: Minutt 1-4: Oppvarming. 50% av maks Minutt 5-9: 20 sekunder spurt etterfulgt av 10 sekunder hvile. (8 ganger) Minutt 9-12: Nedtrapping 50% av maks. Jeg har ikke de mest avanserte eller vitenskapelige måter å måle resultat på, men jeg kan iallefall se om jeg får en generell formforbedring. Eller siden det er så bra program kan det hende jeg klarer å brenne bort de siste dråpene med fett sånn at jeg får mer definert magemusklatur Til helga fullfører jeg siste uka på RYP-programmet så jeg satser på å starte med Gerilja Kardio neste mandag. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det beste vil være å måle resultatene ved bruk av en fettklype. Du kan selvfølgelig bruke ei baderomsvekt, men det vil hele tiden være variable forskjeller i hvor mye man veier under et treningsprogram pga hvor mye vann kroppen binder osv. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 evt få det målt med bodymetrix. ubehagelig er det definitivt, det er vel ingenting som er mer helvete enn intervalltrening. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Da har jeg akkurat fullført mine 2 første økter med Gerilja Kardio. Sitter i treningsklærne enda faktisk Fantastisk deilig når man er ferdig. Har dessverre ikke fått skaffet fettklype enda. Vet dere om noen fysiske butikker som har det? Men jeg skal se om jeg får slengt opp noen grafer over fremgangen min. Jeg har en Samsung Micoach som måler forskjellige resultater mens man løper, så jeg regner med at den har noen fine tall og grafer hvis dere er interressert. Idag mister jeg dessverre telefonen under oppvarmingen Fant den heldigvis igjen på hjemturen selvom det var bekmørkt. Hvordan går det med deg da, trådstarter? Og det var vel en fyr nr.2 også som skulle starte med dette programmet? Har dere to kommet dere igang? Endret 14. januar 2009 av -MK- Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Har kjørt gerilja cardio i 2 uker, og det er PAIN. Kjører 3 økter i uka. Har bestemt meg for å fullføre 8 uker for å se om det gir resultater. Programmet foregår på spinningsykkel. I tillegg tar jeg en joggetur i moderat tempo på ca 30 minutter 1 gang i uka. Målet mitt er å redusere magemål, og å komme i bedre form. Litt om min bakgrunn; Er 163 høy, 69 kilo og født på 70-tallet. Har en stillesittende kontorjobb, og er utrent. Har liten eller ingen erfaring med trening. Eneste kostholdsendringen jeg har gjort, er å kutte snop, pottis og brus. Håper jeg også kan komme med erfaringer etter 8 uker, etter som det er vanskelig å finne erfaringer med dette programmet rundt på nettet. PS: Tror ikke jeg stjeler denne tråden, etter som trådstarter ser ut til å ha forlatt tråden Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Funker det på spinningsykkel? De gangene jeg har kjørt intervaller på spinnsykkel tærer det mer på beina enn det gjør på lungekapasiteten. Erfaringsvis klarer jeg å presse lungene langt mer ved å løpe enn å sykle, og det er det som er poenget med gerilja kardio. Lenke til kommentar
TwiiK Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Bare en liten detalj, selv om det er en uke siden det ble skrevet. Du sier du sitter i treningsklærne kl. 8 på kvelden. Jeg trodde hele poenget med Gerilja Cardio var at man trente på morgenen før frokost gjerne etter å ha tatt et par koffeinpiller eller en kopp kaffe for å øke fettforbrenningen enda mer. Grønn te tror jeg også skal øke fettforbrenningen. Det kan sikkert gjennomføres når som helst på dagen, men jeg var under den oppfatning av at man tok det om morgenen for da har kroppen mindre lagret energi å ta av og før frokost fordi da må kroppen nøye seg med fettlagrene som energi. Jeg prøvde Gerilja på morgenen i noen uker, men det å spurte så lenge som programmet sier hadde jeg ikke sjangse til. Jeg anser meg selv som i god form, men jeg blir likevel utkjørt av en 100-200m spurt og den varer i noen titalls sekunder. Her skal man spurte i noen minutter. Var mye kvalme og jævelskap som fulgte. Følte også at jeg mistet muskelmasse da jeg kjørte Gerilja. Nå går jeg bare i raskt tempo 30-40 minutter hver morgen før frokost. Føler det fungerer minst like bra. Forbrenner kanskje ikke i like mye, men det er behagelig i motsetning til Gerilja-helvetet og av den grunn er det lett å motivere seg til det. Aldri likt jogging eller løping, men det å gå er digg. Føler ikke jeg mister muskelmasse av morgenturen i nærheten så stor grad som av Geriljaen heller. Tror det er mange body buildere som sverger til lavintensitets kardio på morgenen fordi det tærer mindre på musklene. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) vektreduksjon: lavkarbo diet. uten tvil det sunneste og beste alternativet. ikke tenk på dette med å kutte ned på kalorier; studier viser at dette i utgangspunktet fører til at folk legger på seg mer over et lengre tidsperspektiv. hva vi spiser er mer viktig enn hvor mye vi spiser. dog dagens eksperter skal ha oss til å tro at kornprodukter og melkeprodukter er sunt, så har vi mange studier som viser det stikk motsatte. vi er skapt for å spise kjøtt, fugl, fisk, grønnsaker, nøtter, bær, frukt og kun disse matvarene. brød, poteter og melk er ikke godt for kroppen vår. når mennesket omsider slo seg til ro med jordbruk og begynte å konsumere poteter, korn og melk viser historien tydelig at den fysiske helsen gikk kraftig ned; folk fikk tannråte og ble fort syke. fysisk degenerering har pågått siden den dag. tusen år med korn og melk kan høres mye ut, men en art trenger mye mer tid på å tilpasse seg et nytt miljø og en ny diett. vi er skapt for å spise det vi spiste i steinalderen. selv om korn og poteter fantes ute i naturen før vi begynte å dyrke det i store masser, så var dette en svært liten del av den menneskelige dietten. og om du tviler på at poteter er dårlig for deg, så utfordrer jeg deg til å spise en rå potet - du blir definitivt syk. selv om mye av skadestoffene forsvinner når vi koker en potet, så er det fremdeles mye som resterer. grønnsaker, frukt, nøtter bær og kjøtt (ja, faktisk) kan konsumeres rått. grunnen til at man frarådes fra å spise rått kjøtt nå er fordi det er stor sjanse for at den kan inneholde andre farlige bakterier og dritt grunnet innsprøytning av diverse kjemikaljer + at dyrene har levd ræva og ulykkelig liv. et fersk bytte som har levd et naturlig liv ute i sitt naturlige habitat kan fint spises uten å frykte for eventuelle bakterier og andre mikroskopiske organismer. kjøper du kjøttet ditt i forretningen foreslår jeg at du varmebehandler det. dessuten smaker det bedre da. man trenger bare å se på gamle stammer som lever en steinalder livsstil den dag i dag: de er sunnere, sterkere og har ingen av de kjente vestlige sykdommene (kreft, diabetes, depresjon etc.) som vi har i dag. selv har jeg prøvd en såkalt steinalder diett, og jeg som revmatiker har blitt mye friskere etter å ha kuttet ut korn og melk fra dietten min. denne dietten er også kjent for å være til stor hjelp og kan av og til kurere folk med MS og folk med epilepsi. fysioterapauten min som introduserte dietten for meg har selv vært fysioterapaut for drammen håndball lag og en rekke mindre fotball lag rundt omkring i norge. han innførte i mange av disse lagene en form for lavkarbo/steinalder diett og det var tydelig forbedring; mye mindre belastningsskader + bedre prestasjon. helsa ble veldig forbedret. regner med at noen vil si seg sterkt uenige med meg siden dette er langt fra det man vanligvis får høre er sunt, men tro meg, hvis du virkelig vil ha topp helse, topp energi og samtidig gardere deg mot alskens sykdommer og møkk, kjør STEINALDERKOST! hvis ikke kommer du bare til å bli enda en av disse jojo slankerne som til slutt ender opp feitere samme hva dem gjør. Endret 20. januar 2009 av IsaachElric Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Funker det på spinningsykkel? De gangene jeg har kjørt intervaller på spinnsykkel tærer det mer på beina enn det gjør på lungekapasiteten. Erfaringsvis klarer jeg å presse lungene langt mer ved å løpe enn å sykle, og det er det som er poenget med gerilja kardio. Godt poeng. I starten gav bena etter lenge før lungene kollapset (forsåvidt bra). Har en makspuls på ca 200, og ligger nå på 175-185 i intervallene. Håper at jeg får mer saft i beina slik at jeg kan pushe litt til. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Bare en liten detalj, selv om det er en uke siden det ble skrevet. Du sier du sitter i treningsklærne kl. 8 på kvelden. Jeg trodde hele poenget med Gerilja Cardio var at man trente på morgenen før frokost gjerne etter å ha tatt et par koffeinpiller eller en kopp kaffe for å øke fettforbrenningen enda mer. Grønn te tror jeg også skal øke fettforbrenningen. Det kan sikkert gjennomføres når som helst på dagen, men jeg var under den oppfatning av at man tok det om morgenen for da har kroppen mindre lagret energi å ta av og før frokost fordi da må kroppen nøye seg med fettlagrene som energi. Jeg prøvde Gerilja på morgenen i noen uker, men det å spurte så lenge som programmet sier hadde jeg ikke sjangse til. Jeg anser meg selv som i god form, men jeg blir likevel utkjørt av en 100-200m spurt og den varer i noen titalls sekunder. Her skal man spurte i noen minutter. Var mye kvalme og jævelskap som fulgte. Følte også at jeg mistet muskelmasse da jeg kjørte Gerilja. Nå går jeg bare i raskt tempo 30-40 minutter hver morgen før frokost. Føler det fungerer minst like bra. Forbrenner kanskje ikke i like mye, men det er behagelig i motsetning til Gerilja-helvetet og av den grunn er det lett å motivere seg til det. Aldri likt jogging eller løping, men det å gå er digg. Føler ikke jeg mister muskelmasse av morgenturen i nærheten så stor grad som av Geriljaen heller. Tror det er mange body buildere som sverger til lavintensitets kardio på morgenen fordi det tærer mindre på musklene. Bare for å ha én ting klart: du går ikke fortere ned i vekt av å trene om morgenen før frokost. Her er det kcal ut VS kcal inn som gjelder, og dette jevner seg ut i lengden. En annen ting er at poenget med gerilja kardio programmet ikke er å forbrenne fett mens du trener, men å gjøre at lungekapasiteten presses så hardt at kroppen har en enorm etterforbrenning de neste 24 timene. Her ligger forskjellen på denne type trening og tradisjonell langkjøring der du ikke presser lungene noe særlig. Du forbrenner mye fett der og da, men etterforbrenningen er ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå