I16 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Heisann godtfolk! Tenkte jeg endelig skulle ta meg til ork å prøve å finne løsningen på hva nå enn som er ille med PC'en min. Det har seg slik at på forrige installasjon av windows jeg hadde gikk det meste greit. Nå måtte jeg omsider formatere da pcen min ble for full av rot og slikt, og jeg rett og slett trengte en ny start for å få fart på sakene igjen. Slikt har jo fungert før. Men det virker ikke helt som den har kommet seg helt på beina igjen. Har installert nyeste drivere til hovedkort, skjermkort og lydkort. Windows er oppdatert, pcen er fri for spyware og virus, harddiskene har massevis av plass. Kjørt Ccleaner har jeg også gjort. Spiller relativt lite, men har i det siste fått dilla på Mount and Blade. Har googlet rundt på prestasjonsproblem med det spillet i evigheter, men ikke kommet frem til noe. Det hakker med grafikken helt nede, og en kompis av meg med halvparten så "ny" pc kjører det på maks uten problemer. Medieval 2 kjører også ganske så tregt i forhold til kompiser sine pcer, men det er ikke like katastrofalt. Rett og slett så lever ikke pcen opp til det den skal lenger. Og jeg aner ikke hvorfor. Og ja, jeg vet at pcen min er noenlunde utdatert, men det forklarer ikke hvorfor andre mye mer utdaterte fungerer så mye bedre. Specs: Asus M3A78-EH AMD X2 4200+ 2GB RAM 350GB IDE-disk 350GB SATA-disk Geforce 8800GT Windows XP Corsair 750W Soundblaster lydkort-ettellerannet God kjøling, ingenting er for varmt. Noen ideer om hva nå enn jeg har gjort galt med maskinen min? Lenke til kommentar
umarex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Heisann godtfolk! Tenkte jeg endelig skulle ta meg til ork å prøve å finne løsningen på hva nå enn som er ille med PC'en min. Det har seg slik at på forrige installasjon av windows jeg hadde gikk det meste greit. Nå måtte jeg omsider formatere da pcen min ble for full av rot og slikt, og jeg rett og slett trengte en ny start for å få fart på sakene igjen. Slikt har jo fungert før. Men det virker ikke helt som den har kommet seg helt på beina igjen. Har installert nyeste drivere til hovedkort, skjermkort og lydkort. Windows er oppdatert, pcen er fri for spyware og virus, harddiskene har massevis av plass. Kjørt Ccleaner har jeg også gjort. Spiller relativt lite, men har i det siste fått dilla på Mount and Blade. Har googlet rundt på prestasjonsproblem med det spillet i evigheter, men ikke kommet frem til noe. Det hakker med grafikken helt nede, og en kompis av meg med halvparten så "ny" pc kjører det på maks uten problemer. Medieval 2 kjører også ganske så tregt i forhold til kompiser sine pcer, men det er ikke like katastrofalt. Rett og slett så lever ikke pcen opp til det den skal lenger. Og jeg aner ikke hvorfor. Og ja, jeg vet at pcen min er noenlunde utdatert, men det forklarer ikke hvorfor andre mye mer utdaterte fungerer så mye bedre. Specs: Asus M3A78-EH AMD X2 4200+ 2GB RAM 350GB IDE-disk 350GB SATA-disk Geforce 8800GT Windows XP Corsair 750W Soundblaster lydkort-ettellerannet God kjøling, ingenting er for varmt. Noen ideer om hva nå enn jeg har gjort galt med maskinen min? jeg kan se probleme ditt, men ta også google "resoulution 8800gt" og se om du finner ut hva slags oppløsning du burde ha på din skjerm.. altså om du har en 22" så betyr det ikke at du må ha alt på max, og heller ikke lavest, men kansje noe middels for å yte mest? litt komplisert og forklare, men jeg prøvde sågodt jeg kunne Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 XP eller Vista? :!: les innlegget først, før du svarer så tidlig om morgen. dette skrev trådstarteren: Specs: Asus M3A78-EH AMD X2 4200+ 2GB RAM 350GB IDE-disk 350GB SATA-disk Geforce 8800GT Windows XP Lenke til kommentar
Chiobe Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Vet ikke om det har mye å si, men hadde du nyeste drivere innstallert før du formaterte? Er ikke bestandig nye drivere betyr bedre ytelse, så det kan lønne seg å prøve en eldre skjermkort driver. Eks den som fulgte med på driver cden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå