Gå til innhold

Noen som driver med cheerleading?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dere kan jo gjøre alt mulig. men da lønner det seg å vite hva man driver med. tenker dere å lage et show kansje eller bare for å finne noe nytt å øve på?? noen gutter som er med som kan partnerstunte?? eller kansje noen jenter kunne gjort det?? det hadde vært fett. har bare sett en jente i norge før som har gjort det og hun løftet på sin lillebror som var like lett og liten som en kosebamse :p

hadde vært kjekt å vite hva dere kan fra før av og hvor lenge dere har holdt på før jeg kan gi komme med forslag. enkelte stunts krever jo litt erfaring

Lenke til kommentar
dere kan jo gjøre alt mulig. men da lønner det seg å vite hva man driver med. tenker dere å lage et show kansje eller bare for å finne noe nytt å øve på?? noen gutter som er med som kan partnerstunte?? eller kansje noen jenter kunne gjort det?? det hadde vært fett. har bare sett en jente i norge før som har gjort det og hun løftet på sin lillebror som var like lett og liten som en kosebamse :p

hadde vært kjekt å vite hva dere kan fra før av og hvor lenge dere har holdt på før jeg kan gi komme med forslag. enkelte stunts krever jo litt erfaring

Meg og ei anna ei var på Cheer seminar og lærte en del motions, cheer, stunts(prep, craddle, lårstand osv), toe touch å mer. Partner stunts er drit kult! har ikke så mye erfaringer for å lære partnerstunts enda. Jeg har holdt på med cheerleading i nesten 2år for meg selv, studert og lært litt fra bilder. Ikke før nå at jeg og ei har laga ett lag, er ikke så veldig mange interessert der laget er startet heller, så er litt vanskelig å få det seriøst.

Hvor lenge har du holdt på med cheerleading? :)

Noen som har ideer te stunts, chants, og diverse? :)

Hvordan ser uniformen din ut da? :innocent:

har ikke fått uniformer enda. hvordan ser din ut da?

Lenke til kommentar

har bare holdt på i et år men har vært heldig med laget. kan allerede skryte på meg en EM medalje sammen med 4 andre på laget. det er kun vi 5 som har det og det er mange andre som har gått bortimot 6-7 år som ennå ikke har hatt den muligheten :p 3 av de som jeg konkurrerte med da har gått på landslaget og. tenkte jeg skal prøve meg på uttaket til det neste landslaget i vår. april eller mai sikkert. har en sinnsykt god trener og det er flere som mener jeg har muligheten til å komme med.

man trenger ikke så veldig mye erfaring for å trene PS. det er så annerledes at det går vel nesten ann å trene utenom vanlig cheerleading. ikke at jeg vet om noen som gjør det da menmen. det er vel egentlig bare dere selv som hindrer dere i å begynne å trene det.

en ting dere kan gjøre for å få opp interessen for cheer er å ha masse show. ofte. tren gjerne ute på gresset der mange folk går forbi og som kan se og bli imponert av alt dere gjør. det skal nemlig så å si ingenting til for at folk blir imponert. du hører liksom folk som går forbi når dere løfter cupie si: "wow se så tøft da. skikkelig stilig." enkelte folk stopper opp og ser litt på og. og klapper litt innimellom :D

i sommer arrangeres det en treningsleir, sikkert i oslo. coed cheer camp 2009. eller C.C.C 09. vil anbefale dere å melde dere på der. ihvertfall en group stunt og hvis dere har gutter så kan de melde seg på partnerstunt. det er en perfekt mulighet for å lære mer. leiren er for alle som vil lære noe nytt i cheerleading.

hvor mange er dere nå?? og hvor mange av dere er gutter??

og en annen ting. du har drevet med cheerleading i nesten 2 år for deg selv?? hvordan har du gjort det da?? må ha blitt veldig mye cheer, dans og turn da eller??

hvor holder dere til forresten??

Lenke til kommentar
har bare holdt på i et år men har vært heldig med laget. kan allerede skryte på meg en EM medalje sammen med 4 andre på laget. det er kun vi 5 som har det og det er mange andre som har gått bortimot 6-7 år som ennå ikke har hatt den muligheten :p 3 av de som jeg konkurrerte med da har gått på landslaget og. tenkte jeg skal prøve meg på uttaket til det neste landslaget i vår. april eller mai sikkert. har en sinnsykt god trener og det er flere som mener jeg har muligheten til å komme med.

man trenger ikke så veldig mye erfaring for å trene PS. det er så annerledes at det går vel nesten ann å trene utenom vanlig cheerleading. ikke at jeg vet om noen som gjør det da menmen. det er vel egentlig bare dere selv som hindrer dere i å begynne å trene det.

en ting dere kan gjøre for å få opp interessen for cheer er å ha masse show. ofte. tren gjerne ute på gresset der mange folk går forbi og som kan se og bli imponert av alt dere gjør. det skal nemlig så å si ingenting til for at folk blir imponert. du hører liksom folk som går forbi når dere løfter cupie si: "wow se så tøft da. skikkelig stilig." enkelte folk stopper opp og ser litt på og. og klapper litt innimellom :D

i sommer arrangeres det en treningsleir, sikkert i oslo. coed cheer camp 2009. eller C.C.C 09. vil anbefale dere å melde dere på der. ihvertfall en group stunt og hvis dere har gutter så kan de melde seg på partnerstunt. det er en perfekt mulighet for å lære mer. leiren er for alle som vil lære noe nytt i cheerleading.

hvor mange er dere nå?? og hvor mange av dere er gutter??

og en annen ting. du har drevet med cheerleading i nesten 2 år for deg selv?? hvordan har du gjort det da?? må ha blitt veldig mye cheer, dans og turn da eller??

hvor holder dere til forresten??

Woow! EM- medalher, landslaget! du må være sinnsykt flink :D Hørtes utrolig moro ut med sånn Coed cheer camp! Vet du når grunnkurset er? Må man ikke ha spesielle ferdigheter for å reise på en coed cheer camp? eller kan alle som vil? Vi er sånn cirka 10-15 stykker, folk kommer å går når de vil.. er ikke sånn jeg vil at et lag skal være, jeg vil ha noen på et lag som jeg kan regne med!

Har lest en endel i Coaching Cheerleading sucsessfully(som forresten er en drit bra bok!) også har jeg kikket en del på nettet, youtube å slik. har lissom ikke vært noe cheerleading interesse i skien før. Har gått på dansing og turning tidligere.

hvor holder du til? :)

Lenke til kommentar

vi driver i bergen. åsane seahawks cheerleaders heter vi. vi skal nå satse på å komme til topps i NM i slutten av mars. får vi 1. eller 2. plass så er vi også videre til EM. så blir spennende å se hvordan det går.

ja det er greit å ha et lag der man kan regne med folk. det funker ikke på samme måte som i fotball at om en er vekke så er det alltid en annen som kan ta over. når man lager et show i cheerleading får eller hver sin plass og de blir da den eneste på laget som kan sin plass. og det er ikke mulig å trene skikkelig hvis folk ikke tar det seriøst heller. du må nesten bare piske de litt. holde en liten tale for alle sammen så du får sagt hva du syntes om det. cheerleading vel den sporten der man er mest avhengig av hverandre. og da nytter det ikke hvis to stykker plutselig ikke gidder å komme på trening. det går utover hele laget. dere får blandt annet ikke lært nye ting for når disse 2 kommer på en trening igjen så må de andre være med å bruke unødvendig tid på å lære disse to det de egentlig skulle lært på forrige trening. si ting som at det er utrolig surt for de andre som vil satse på det å måtte trene med folk som bare gir en faan og styrer akkurat som de vil. skal de være med på et lag så må de gå inn for det.

ha gjerne en debatt med laget der dere snakker om hvor seriøst dere vil ta det og hvem som skal styre treningene (alle skal dermed gjøre som denne personen sier på treningene). og litt om hva dere kan gjøre for å få med dere flere og spre sporten litt. gå gjerne rundt på skoler der dere har litt oppvisning og forteller litt om hva dere driver med. de fleste som ikke har drevet med det eller har et forhold til cheerleading på et eller annet vis, har mange fordommer mot det. blandt annet er disse viktig å motbevise for å få med dere flere.

men du har ennå ikke svart på om dere er noen gutter. og hvor mange er dere som kommer på HVER eneste trening??

Lenke til kommentar
vi driver i bergen. åsane seahawks cheerleaders heter vi. vi skal nå satse på å komme til topps i NM i slutten av mars. får vi 1. eller 2. plass så er vi også videre til EM. så blir spennende å se hvordan det går.

ja det er greit å ha et lag der man kan regne med folk. det funker ikke på samme måte som i fotball at om en er vekke så er det alltid en annen som kan ta over. når man lager et show i cheerleading får eller hver sin plass og de blir da den eneste på laget som kan sin plass. og det er ikke mulig å trene skikkelig hvis folk ikke tar det seriøst heller. du må nesten bare piske de litt. holde en liten tale for alle sammen så du får sagt hva du syntes om det. cheerleading vel den sporten der man er mest avhengig av hverandre. og da nytter det ikke hvis to stykker plutselig ikke gidder å komme på trening. det går utover hele laget. dere får blandt annet ikke lært nye ting for når disse 2 kommer på en trening igjen så må de andre være med å bruke unødvendig tid på å lære disse to det de egentlig skulle lært på forrige trening. si ting som at det er utrolig surt for de andre som vil satse på det å måtte trene med folk som bare gir en faan og styrer akkurat som de vil. skal de være med på et lag så må de gå inn for det.

ha gjerne en debatt med laget der dere snakker om hvor seriøst dere vil ta det og hvem som skal styre treningene (alle skal dermed gjøre som denne personen sier på treningene). og litt om hva dere kan gjøre for å få med dere flere og spre sporten litt. gå gjerne rundt på skoler der dere har litt oppvisning og forteller litt om hva dere driver med. de fleste som ikke har drevet med det eller har et forhold til cheerleading på et eller annet vis, har mange fordommer mot det. blandt annet er disse viktig å motbevise for å få med dere flere.

men du har ennå ikke svart på om dere er noen gutter. og hvor mange er dere som kommer på HVER eneste trening??

Seahawks?! dere er jo kjempe flinke da:D

det har vært noen gutter innom treningene. Det virker som om dem har lyst til å fortsette, men dem fortalte at når dem kom på skolen å sånt så ble dem mobbet. Folk sa at de var homo å slik. hvorfor skal folk mobbet andre for interessene demmes? off, skjønner ikke det jeg altså. Det har vært to gutter på treningene, og de er kjempe flinke. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal motivere dem til å bli.. Er det gutter på lagene deres?

Det er meg og kusina mi som startet Senior laget i Skien, det gikk veldig greit i starten. Men etterhvert begynte hun å ta kontroll over alt. Jeg har lissom lyst til å starte ett seriøst Cheerleading lag, hvor vi kan konkurrere i NM, og delta på camps å sånt. kusina mi har egetnlig alltid vært en sånn "plage" i familien. Ho roper etter oppmerksomhet så fort ho ikke får det, og ho skal alltid være "center of attention", og om ho ikke får vilja si begynner ho bare å furte;P Vi starta laget i November etter at vi hadde seminar med med noen trenere fra Charmers, som forresten var skikkelige flinke! Vi lærte masse på kun 2 dager, og det var kjempe artig :D

Tror egetnlig jeg vil starte et lag der jeg bor(bor time unna Skien, og blir endel pendling), men er ikke helt sikker, for det er ganske mange som ikke vet hva cheerleading er fornoe. Hvis jeg spør en random om hva cheerleading er fornoe, så får jeg bare i svar " cheer...hva da?". Men det er jo noen her jeg bor som har sett Bring it On filmene å syntes at de er veldig kule da. men hva syntes du at jeg burde? satse på laget i Skien, eller starte ett selv oppe i bygda?

Det er sånn cirka 10 stk som møter hele tiden, men det er ganske kjedelig når de andre lissom gir blaffen, og bare stikker å slik. Det er sinnsykt vanskelig å starte ett cheerleading lag, men det hadde vært så sinnsykt moro om vi hadde fått det til!

Måtte dere starte eget lag, eller hvordan er det der oppe? :)

btw. vet du når grunnkurset er?

Endret av missindependent
Lenke til kommentar

hehe takk. vi er veldig spente på hvordan NM går.

det er veldig synd at de blir mobbet. men som mannlig cheerleader er det nesten noe som må regnes med et eller annet sted. jeg for min del jobber i bygg og anleggsbransjen der gutta er skikkelig gammeldags og mener at menn skal være menn. gutta spiller fotball mens jentene skal stå på sidelinjen og være deilige og heier. så da kan du jo tenke deg hva jeg har gjennomgått. der forandret seg litt når jeg kom hjem med EM medalje. men den siste tiden har cheerleading vokst en god del i norge og det har kommet en del flere gutter inn i idretten og. noe vi som allerede driver med det håper vil fortsette. de fleste jentene blir mer og mer interessert i å gå over til coed cheerleading fordi guttene som regel er sterkere og med teknikken så blir kast og diverse bygg stødigere og tryggere. det kan være flere grunner til at de blir mobbet. enkelte mener kansje ikke mobbingen seriøst, men de tenker kansje ikke over at den de mobber tar det seriøst. ellers så kan det jo være mobberne er misunnelige fordi guttene som liker det får trene sammen med masse digger jenter. men den største grunnen til mobbingen er nok fordommer. cheerleading er en jentesport som innebærer korte skjørt, trange topper, pompoms og blonde og dumme men deilige jenter. og dermed må man være homo siden man liker sånne ting. kan du ikke prøve å få disse guttene til å komme inn på tråden her?? så kan jeg jo snakke litt med de ;)

selv er vi 5-6 gutter. alle har måttet tåle sin dose mobbing. enkelte mener mobbingen seriøst mens andre bare kødder og gjør det for gøy. men vi har gått gjennom det og etterhvert så går mobberne lei og finner et annet offer. selv har jeg kraftig kroppsbygning og har en del muskler. når folk spør meg hva jeg har gjort for å bli så sterk så sier jeg bare at jeg trener cheerleading. alle blir så overrasket over det svaret at de bare holder kjeft. til og med folk som ellers vill mobbet. og man blir sterkere av å trene cheerleading. hvis dere har effektive treninger kommer dere til å merke det alle sammen. du kan kansje bruke det som litt av motivasjonen for guttene. legg inn litt styrketrening på hver trening dere har. 15-20 min eller noe sånt.

det suger med slike attentionwhores. men på den annen side. de er gjerne ikke gode ledere så der lot du deg sikkert bli tilsidesatt. men om du derimot reiser deg opp og viser ansvarsvilje og rettferdighet og alt det der ledergreiene så går det nok ikke lang tid før de andre begynner å følge deg i stedet. det var en som fortalte meg om då han spilte hockey i ferien. han var ikke god og han var klar over det men hver gang han gjorde feil ble han alltid irritert og kjeftet på seg selv. da var det en som sa til han at det ikke er gøy å spille med noen som er slik som han nå fordi han drar ned humøret på de andre og da blir alt mye skipere. det samme gjelder kusinen din. de andre mister respekten for hun og lysten til å trene med hun ved at hun oppfører seg som en barnslig drittunge (etter hva du har fortalt meg så tror jeg det går bra at jeg skriver det slik??). men hvis du hele tiden har en positiv innstilling til alt dere gjør og hele tiden er vennlig og holder humøret til lagkameratene oppe og skryter mye over det de gjør så vil de mye heller ha deg som trener enn kusinen din. og ja, charmers er gode. men vi skal slå dem :p

en time er et stykke å reise ja. men vi har flere som reiser over en time hver vei bare for å være med på ekstra treninger utenom de faste treningstidene. også er det en annen på laget som aldri er hjemme før 12 på treningsdagene. og treningene våre slutter kl 10. hvis du vil starte et lag der du holder til så må du nok se om det er interesse for det. hvis noen av de du trener med nå bor i nærheten av deg så kan du jo prøve å få de med. men det nytter ikke å starte et nytt lag også er det bare 3 som møter opp hver gang. så hvorvidt du skal fortsette i Skien eller starte et nytt lag kommer nok veldig ann på interessen. uansett så tror jeg du klarer å gjøre noe med kusinen din hvis du går inn for det.

10 stk er jo en grei begynnelse for et helt nytt lag. interessen kommer nok litt etterhvert for det er sikkert ikke så mange som vet om det eller vet helt hva det er. hvor mange flyere og baser er dere av de 10 som alltid møter?? for det går fint ann å lage et bra show med bare 10 personer. men det er jo selvfølgelig kjekt å være mange der alle kommer på hver trening. vi har gjort noe med det hos oss siden det alltid er folk som ikke kommer. noe som ikke er så bra hvis man trener til noe spesielt og er avhengig av hver eneste person på laget. du må nesten bare snakke med de som bare kommer og går akkurat som det passer de. det går faktisk ut over hele laget og du kan ikke planlegge ting utifra det at de kansje er der eller kansje ikke. hver gang slikt skjer så går det unødvendig mye tid på å omorganisere hele treningen og lage nye grupper fordi den ene sidebasen bare ikke gadd å komme akkurat den dagen. du må gi de et oppgjør. enten så stiller de på alle treningene eller så kan de finne på noe annet. men ikke vær aggressiv hvis du skal ta en slik samtale. da bare skremmer du de vekk. prøv å være mer innkluderende på treningene slik at de gleder seg til hver trening og ønsker å fortsette først hvis du skulle bestemme deg for å ta en slik samtale. bruk også en rolig og vennlig tone når du snakker med de og si ting som at du ønsker å ha de med og du synes det er gøy når de kommer men at det påvirker laget når de bare kommer og går som de vil. så tror jeg det ordner seg :)

seahawks har vært i rundt 8 år nå tror jeg så jeg var ikke med å starte det. hun som er treneren vår nå var med å starte laget den gangen. hun er en fantastisk trener. hun har alt det en trener skal ha og hun er perfekt til det.

det er ikke et grunnkurs på den campen. alle som vil delta må melde seg på. men jeg vet ikke om det er et maks antall som kan være med. det er bare 2 trenere der så det blir begrenset hvor mye de kan lære fra seg til hver enkelt. og alle trener sammen. uansett hvor god eller dårlig man er. slik var det ihvertfall i fjor. men det var første gang en slik camp ble holdt og det er mye som kunne vært annerledes så det blir det sikkert i år. det er ennå ikke bestemt når campen er men det blir sikkert rundt 1 uken i august. sannsynligvis i oslo. det er absolutt anbefalt å være med. jeg kunne det meste som de lærte vekk på campen i fjor så det ble mye terping på teknikker og det merket jeg sykt godt. ble veldig mye bedre på de 5 dagene. og de som ikke kan så mye lærer nye ting og litt forskjellig. det blir sikkert også litt teori. uansett hvordan det blir så blir det dritbra. få gjerne med gutta på campen og. så kan de lære seg partnerstunt ;) søk etter coed cheer camp 2009 så finner du den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...