Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan bli mer sosial?!


Anbefalte innlegg

blei nesten litt redd av det du skreiv jeg.. jeg prøver jo så godt jeg kan når jeg på skolen da. trenger bare noen tips om hvordan jeg kan tørre mer.. om du skjønner hva jeg mener:)

Tipset er enkelt, øv deg. Kollokvie, er det noe som brukes blant ungdommen i dag? Fin måte å snakke med folk på. Er det noen gutter som ser på deg? Er det klassefester på gang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
blei nesten litt redd av det du skreiv jeg.. jeg prøver jo så godt jeg kan når jeg på skolen da. trenger bare noen tips om hvordan jeg kan tørre mer.. om du skjønner hva jeg mener:)

Tipset er enkelt, øv deg. Kollokvie, er det noe som brukes blant ungdommen i dag? Fin måte å snakke med folk på. Er det noen gutter som ser på deg? Er det klassefester på gang?

 

kollokvie? det ordet har jeg aldri hørt før. hva skal man prate om da? har type så jeg trenger ikke andre gutter :) hmm.. tror ikke det har vært noen klassefester egentlig, var juleball da, men det kunne jeg ikke på. får prøve å hive meg på en klassefest =)

Lenke til kommentar
Var i den samme possisjonen i mitt siste år på skolen, da jeg flyttet til ny skole pga en spessiel linje.

Sliter litt med angsten men prøvde å ta meg i nakkeskinnet og henge meg på for å være sossial. Endte opp med å bli fryst ut av klasse miljøet siden de ikke likte meg. Men lykke til!

Kunne vert spennende å fått flere detaljer her. Ting som interesser, personlig hygiene (ikke noe fleip), hvordan du gikk frem for å henge med de andre o.l.

 

Jeg er veldig velloppdragen siden mine foreldre var veldig strenge på slike ting. Skiftet klært hvert fjerde dag, dusjet hver andre dag og vasket alltid hendene etter toilett besøk. Problemet var mest sannsynnelig overvekten, siden jeg alltid følte de så ned på meg på grunn av den. Det var en IT linje, så gikk mye snakk i data spill. Mens folka satt sammen og pratet om hvordan man skulle gjøre det på det spillet prøvde jeg å lytte etter. Og om det var noe jeg følte at jeg kunne putte inn, så gjorde jeg det. Men det virket som om det var en issolert vegg mellom meg og dem, så ingen tok til seg det jeg sa. Etter å ha forsøkt dette en 3-4 ganger, tok jeg hintet og ga opp. Samme i gymme, om man skulle være i grupper, spurte jeg forsiktig rundt, men jeg endte opp alene. Men det er vel forskjellig fra miljø til miljø. Ivertfall følte jeg meg selv død. Kunne sitte på benken en hel uke og ingen som la merke til meg, selv om jeg åpnet munnen for å spørre etc..

 

 

Håper du fikk svaret ditt Brutal_mann

Lenke til kommentar

Det første initiativet til en samtale kan f.eks. være å spørre om skole/fag-ting som du faktisk lurer på. Det er et ufarlig tema som ikke er for personlig for deg, samtidig som du på en hyggelig måte kan takke for hjelpen på etter en kort samtale. Ikke er det du som står for mesteparten av samtalen, du bare stiller korte oppfølgingsspørsmål, som da vil komme helt naturlig om du ikke forstår emnet med en gang. Dette hindrer deg kanskje i å "fryse".

Lenke til kommentar

Skjønner hvordan du har det. Begynte på VGS, og kom i en klasse jeg ikke kjente noen. Endte med at jeg fikk bytte klasse til en der jeg kjente noen. Det er mye lettere når du kjenner noen. Men mitt forslag er vel å benytte gruppearbeid. Prøv å vær litt frampå. Kanskje sitte i nærheten av noen i pausene, så du kan f. eks. le av ting uten at det virker "freaky".

Lenke til kommentar
Gjest osloboy16

Jeg fikk leve den amerikanske drømmen pga ingen kjente meg :D

 

Jeg går selv allmen, og det er jo forskjellige miljøer innenfor allmen. Nerdene og de andre. Minner meg faktisk litt om apartheid: nerdene på venstre siden i klasserommet, resten bak og høyre. Jeg vet ikke hvilken kategori du vil falle inn i, er i, og har vært i, men det er kanskje smart å bestemme seg for et miljø til å begynne med.

 

Eks: Hvis du bestemmer deg for nerdemiljøet, kan du kanskje slå an med å bygge saltsyre at slike atom/molekyl byggesett, og late som du skal hive det på dem, mens du roper "HVI aka saltsyre incomming!".

 

Dette var ekstreme eksempler, men prøvde bare å vise et poeng ;)

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Skjønner hvordan du har det. Begynte på VGS, og kom i en klasse jeg ikke kjente noen. Endte med at jeg fikk bytte klasse til en der jeg kjente noen. Det er mye lettere når du kjenner noen. Men mitt forslag er vel å benytte gruppearbeid. Prøv å vær litt frampå. Kanskje sitte i nærheten av noen i pausene, så du kan f. eks. le av ting uten at det virker "freaky".

 

ah^^ kjedelig å komme i klasse med noen en ikke kjenner.. heldig som fikk bytte klasse da:) men hva skal en lissom prate om da? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...