Gå til innhold

Hvor er det mest fri/slackest?

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg føler meg dårlig egnet i forsvaret men jeg er innkalt, og jeg vil fullføre for å få det på papiret (ellers ingen itneresse for forsvaret).

Lurer på hvor jeg bør søke for å få mest mulig perm/fri? Turnus f.eks høres aktuelt ut, jobbe 1 uke og så 1 uke fri... vil også slippe lang rekrutt, få dra hjem etter ca 1-2 uker. Jeg vil gi forsvaret en sjanse, men jeg takler ikke å bli sendt et sted for så å ikke få dra hjem på mange uker og føle meg fengsla i et år.

Høres sikkert ikke bra ut for mange her som kanskje har interesse i forsvaret, men jeg synes det er bedre å få en litt trivelig førstegangstjeneste for de mindre hardcore enn å bare dimme og gi opp hele forsvaret...

setter utrolig stor pris på svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Sanitet høres jo veldig lite interessant ut, men hvis jeg får mye fri og mulighet til å dra hjem så er jeg in. Vet du åssen det er med perm/fri der?

Jeg kan gjerne stå på å jobbe litt jeg, hvis jeg til gjengeld får mer fri, er ikke sånn at jeg ikke klarer å ta i et tak, men prioterer bare å få mest mulig fri/dra hjem

Lenke til kommentar

Har ikke førstehånds info, men hadde en kammerat i santet på madla. Han hadde 12 dager av og 9 dager på eller noe sånt. De hadde i alle fall en rimelig god turnus. Men hvordan du kommer inn i saniteten vet jeg ikke. Du må vel gå sanitetskurs etter rekruten.

Lenke til kommentar

Velferdsassistent. Uansett hvor du måtte havne.

Dagene deres besto av og sitte foran pcen og spille CS mens de venta på at noen skulle komme og låne en film eller ei bok. Dette var hos oss på HVUV, men jeg kan egentlig ikke se for meg at realiteten er noe annerledes noen andre plasser. Venligst rett meg om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Det høres chill ut, men det hjelper lite hvis det er lite fri med mulighet til å dra hjem, det jeg tenker mest på... velferdsasstitent har større muligheter der, eller andre steder?

Turnus 1 uke på og 1 av, kan man dra hjem 1 uke da? Og den uka som er på, har du fri på kveldene da`?

Lenke til kommentar

Er i Sanbn nå (på Setermoen), tviler på at det er noe lettere enn å være andre steder. Vet ikke hva som er på Madla av sanitet, men vi har ikke noe turnus. Når det gjelder perm har jo alle 8, og hvis du har tenkt å slacke deg gjennom tjenesten er det nok ikke mange som vil gi deg ekstra fri...

Lenke til kommentar

Har en søster i SanBn nå. Rekrutten hørtes ganske intens ut. Ikke så mye fysisk, men de skal jo lære seg sanitet nivå 3, og det er heftige greier såvidt meg bekjent.

De jeg vet som har turnus osv er jo vakt og sikring. 1 uke på, 1 uke av. Eller noe sånt.

Finn deg heller noe du synes høres interesant ut, og søk deg dit. Mye bedre det, enn og bruke 1 år på og sitte på et kontor og kjede vettet av seg.

Lenke til kommentar
Det høres chill ut, men det hjelper lite hvis det er lite fri med mulighet til å dra hjem, det jeg tenker mest på... velferdsasstitent har større muligheter der, eller andre steder?

Turnus 1 uke på og 1 av, kan man dra hjem 1 uke da? Og den uka som er på, har du fri på kveldene da`?

Du vil trolig få turnus som velf. ass. uansett hvor du havner. Du kan dra hjem i uken(e) du har fri, men når du er i tjeneste må du sannsynligvis være det også om kveldene (det er derfor du får turnus). Det går helt fint ann å søke seg til ett bestemt område, slik at du kommer nærmere hjemmet, selvom det ikke er noen garanti for at du kommer dit du ønsker.

Lenke til kommentar

Vet ikke om alle leirer har det, men på Skjold kan du bli brannmann etter å ha bestått noen krav. Da går du 3 ukers turnus:)

Ellers kan du jo alltids søke på noe vaktstillinger.. Trodde det var vanlig med turnusordning der.. Vel.. Lykke til!

Lenke til kommentar

Tullete påstand av sanitet er tingen å søke hvis man vil ha det slappest mulig. Nivå 3-kurset er såpass intensivt og hardt at man faktisk må være motivert for å bestå på både praktisk og skriftlig eksamen uten problemer.

Anbefaler som mange andre velferdsassistent eller V&S. Eventuelt en type brannmann/røykdykker eller noe slikt hvis faktisk vil gjøre noe bittelitt meningsfyllt ut av førstegangstjenesten.

Lenke til kommentar

Ifølge søstern så fikk de som IKKE besto nivå 3 eksamen ganske kjedelige oppgaver. De som besto får jo være ute i felten og "kose seg". Men slik jeg forsto det, så blir du ikke dimma om du ikke greier nivå 3 eksamen. Dette er jeg ikke helt sikker på, kan spørre søstern senere i dag.

Og de søker motiverte folk, så om du drar i FSAN for og sløve kommer du til og bli veldig skuffet. Jeg synes sanitet nivå 2 kurset var mer enn nok for meg, hva angår blod og sånt. I nivå 3 skal du jo sette sprøyter på deg selv.

Historie fra søstern:

De fikk utdelt en sprøyte hver, størrelse medium. Ganske skremmende egentlig. De fikk beskjed og holde den høyt over hodet, mens de jogget ut mot skogen. Etter en del jogging slik at pulsen var høy, så fikk de beskjed om og ta av seg buksa og sette seg ned på kne. Da skulle den sprøyta inn i låret, helt inn.

Nå skal det sies at jeg HATER sprøyter, men jeg hadde ihvertfall fått fullstendig noia. Søstern så jo faen meg ut som sprøytenarkoman da hun kom hjem på første perm. :p

Endret av Pasient
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...