miXer Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg er en kar på 23 år som har fagbrev i IKT-driftsfag, og har hatt dette i to år til sommeren, og lurer nå på å gå på høyskole for å bli programmerer. Jeg har holdt på med noe programmering på fritiden i VB.NET og fått til masse, har også tatt ett fjernundervisningskurs nå i VB.NET på HIST, og dette gjorde at jeg virkelig ville fortsette på en slik utdanning. Jeg bor for tiden i Vestfold nær Tønsberg. Er det noen som har noen anbefalinger om hvor jeg bør ta en høyskole utdanning? Eventuelt noen gode argumenter for fjernundervisnings utdanning? Har sett noe på disse skolene/utdanningene, noen som har noen innspil til disse/gått der? - Programmering og systemutvikling ved NITH - IT og informasjonssystemer ved HIBU Veldig fint med innspill og gjerne forslag til linjer og skoler. På forhånd takk! Endret 4. januar 2009 av miXer Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Ingen her som i det siste har tatt utdanning i programmering/systemutvikling som kan gi noen gode tips om hvilken skole jeg bør gå på? Lenke til kommentar
tickinghd Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Er litt vanskelig å gi råd på generelt grunnlag. Tok ingeniørgrad i Narvik og fikk mye ut av det og jobber med utvikling i dag. Skolen har lange tradisjoner med ingeniørlinjer. Styrken med HiN er at det er lett å konsentrere seg om studiene der, noe som kanskje forklarer hvorfor studentene der jobber like mange timer i uken som studenter ved NTNU. http://www.tu.no/jobb/utdanning/article142310.ece Passer studiespesialiseringene der med dine interesser så er det egentlig bare å søke i vei asap. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Takk for inspill, men jeg hadde sett for meg å gå på skole inærheten av olso, akershus, vestfold, buskerud eller telemark. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå