keano16 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hei, jeg har en Sony Vaio laptop som jeg vil nedgradere fra Vista Home Edition til XP Pro. Jeg har hørt at jeg må muligens laste ned nye drivere til hardwaren min så de blir kompatible med XP. Kan noen forklare meg som de skulle forklart til bestemoren sin hvordan jeg gjør dette? Jeg klarer selve innstalleringen lett men å slette(vil jeg da noen gang få Vista tilbake om jeg ønsker det selv om jeg ikke fikk en cd eller noen ting med dataen da jeg kjøpte den?) Vista og eventuelt finne nye drivere kommer jeg sikkert til å ha problemer med! Jeg fant dette her ved å google navnet til pc'en min og driver bak: http://esupport.sony.com/US/perl/swu-list.pl?mdl=VGNNR220E Her ser jeg da en liste med XP drivere og en med Vista drivere, men jeg f.eks ser på Vista Wireless Lan driveren som er fra Marvell mens XP Wireless Lan driveren er LAN-Express, om jeg skulle da lasted ned den LAN-Express driveren etter installeringen, funker ikke wireless'en min da? Takker all hjelp på forhånd. EDIT: http://www.pcworld.com/shopping/detail/prt...26/pricing.html her kan dere se specsa på laptopen min, jeg har da upgradet til 2,5 gb ram istedet for 1 gb.(Det er til høyre under Product Specs hvis du lurte) Endret 4. januar 2009 av keano16 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Er vell bare å sette inn platen til XP og resten sier seg selv? Formater Vista partisjonen ved å bruke installasjonsprogrammet til XP. Lenke til kommentar
keano16 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Så eg kan det, men jeg lurer da på funker driverne da jeg har installert XP? Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Så eg kan det, men jeg lurer da på funker driverne da jeg har installert XP? Du må jo laste ned drivere som samsvarer med maskinvaren din som også støtter XP. Du finner garantert disse på produsentens hjemmesider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå