Brekke Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei jeg har tengt å kjøpe meg et nytt hovedkort, jeg har funnet et hovedkort med am2+ socket men jeg har en prosessor til am2 socket det jeg lurer på er om det er noen forskjell eller om jeg kan bruke den prosessoren på det hovedkortet takker Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 bruke am2 cpu på am2+ hovedkort går fint. gjør det selv. bruke am2+ cpu på am2 hovedkort går ikke. Lenke til kommentar
Brekke Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 bruke am2 cpu på am2+ hovedkort går fint. gjør det selv. bruke am2+ cpu på am2 hovedkort går ikke. Takk for et raskt og lett forståelig svar Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 På ENKELTE AM2 hovedkort så kan du bruke AM2+ CPUer, men dette forutsetter at du har riktig BIOS på kortet. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 På ENKELTE AM2 hovedkort så kan du bruke AM2+ CPUer, men dette forutsetter at du har riktig BIOS på kortet. må i så fall også vere avhengig av chipzet å da? Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 På ENKELTE AM2 hovedkort så kan du bruke AM2+ CPUer, men dette forutsetter at du har riktig BIOS på kortet. må i så fall også vere avhengig av chipzet å da? Chipset har ikke noe å si på om du kan bruke AM2+ chips eller ikke. Skal du ha AM2+ hovedkort, 790GX SB750 eller 790FX SB750. alt annet kan du mer eller mindre drite i. Se produsenten sin side om de støtter cpu'ne ex phenom 9950 osv, noen "billig" hovedkort støtter ikke 125 W og 140W cpu's. forskjellen på AM2 og AM2+ er generelt HT Link. kjører du AM2 vil du ikke få FULL HT, du vil ha en ht link på 1000 mhz. Hva er HT-Link ? det er linken mellom cpu->chipset->pci-e og har en del å si i spill og grafikk benchmarks, ht link angår mer enn hva jeg sa, men har mest å si på akkuratt det. Har du AM2 cpu og kjøper AM2+ hovedkort, da er det så optimalt du kan få kjørt det med den cpu'n din. Så ikke noe problemer der nei Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 har ikke 790 hovedkort å heller ikke am2+ cpu å klarer meg fint å har ikke tengt å drite i noe. hovedkortet mitt er bassert på 770 chipzet og 600. bytter ikke hovedkort før jeg går over til phenom 2. da hovedkortet mitt støtter opp til phenom 9950. trådstarter klarer seg fint med hvilket som helst hovedkort med am2+ støtte om han ikke har planer om phenom 2. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå