arildos Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) I håp om noen der ute kan hjelpe meg... Finnes det noen som kan være behjelpelig med overføring av filmer fra 8mm til dvd. Har noen gamle filmer fra min barndom jeg og flere med meg ville ha sett uten å sette opp framviser og lerret og det styr som følger meg. Endret 4. januar 2009 av arildos Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei. Vet ikke hvor mye erfaring du har til å lage DVD selv, men det er ikke alt for vanskelig. Og så kommer det litt an på hvor god kvalitet du ønsker, det koster jo en del å få overført slike ting. En metode jeg selv har brukt er å montere opp fremviser, sette et ark i ramme foran og montere et videokamera bak arket. Dette har gitt et relativt skarpt og lyssterkt bilde, kan være greit å prøve forskjellig type papir og avstander for å få det godt. Skal man ha det gjort av andre profesjonelle, har du noen alternativer her: TilDVD MovingImages A Bit of Magic Videoverkstedet EB video Finnes mange flere, dette var bare noen eksempler jeg fant ved søk. Nettulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå