Skogslik Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja, fikk et brev om at dem har en Ufortollet sending til meg. i brevet står det jo ingen info om vilken pakke dette gjelder, har bestillt så mange i det siste at er umilig for meg og vite. og ingen av de eg har bestillt har vert over 200kr. Så, hva skal eg gjøre? står eg skal legge ved fødselsnummer, pakkens innhold og pris. men eg vet ikkje vilken pakke det er snakk om! og, viss det viser seg at pakkens verdi er under 200kr, da slipper eg og betale noe som helst gebyr? Takker for svar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Uansett vil du vel ha pakken? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja viss verdien er av det du har bestilt er under 200 kr eksl. frakt så slipper du mva. og fortolling på dei fleste varer. Hender av og til at sender ikkje har merket verdi og porto kostnad på pakken separat. Har hendt med meg at eg har fått krav om fortolling pga at totalkostnad oversteg 200 kr, men minus frakt kom det under. Løste seg ved å ta noen telefoner og sendte mail med screencap av ordre osv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) ja pakken vill eg ha uansett, men vill jo sleppe og betale toll om det er mulig. men hvor skal eg sende mail? og eg har som sagt ikkje peiling på vilken pakke dette gjelder, har dem pakken hos seg? med pris og alt? får eg prisne som står på pakken vet eg vilken pakke det er. Endret 4. januar 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Etter hva jeg husker står det et telefonnummer i brevet, det enkleste er å ringe og snakke med de. Når du får klarhet i hvilken pakke det er snakk om kan du sende de dokumentasjon på hva du har betalt for innholdet. Hadde en liknende sak en gang (pakke til under 200 kr. stoppet av Posten). Sendte de ordrebekreftelsen (med varepris) fra butikken, og fikk pakken tilsendt uten gebyrer. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Takk skal du ha ringer dem i dag. Lenke til kommentar
Zlade Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Uansett, e-postadressen til postens fortolling er: [email protected] Det holder å sende sporingsnummer og fødsels/person nummer Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2009 har fikset det nå, pakken ligger på postkontoret, henter den etter jobb i dag. ikkje noe toll gebyrer eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå