Gå til innhold

Sice Nova vannpumpe...

steinih

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan feste denne pumpa inne i vanntanken som de seller på 3dfxcool? Skjønner ikke helt hvordan det er mulig å gjøre dette siden hullene på denne tanken er plassert nede i tillegg til at vannpumpen tar inn vannet på toppen av pumpa? Tanken er jo ikke så stor at en kan begynne å trekke slager her og der inne i tanken!

Er det noen som ev vet om et sted hvor det vises hvordan dette kan gjøres? Vil helst unngå å sette pumpa inne i tanken!

Og en ting til: Så i den testen som er foretatt av overklokking.no at dem kobla pumpa på srømforsyninga sin 220v utgang! Hva er det de egentlig mener med dette? Det er vel meningen at denne pumpa skal få støm ved å sette den i en egen kontakt på strømnettet? Det hadde selvsagt vert bedre med en egen bryter på kabinettet enn å måtte huske på å sette i kontakten til vanpumpa hver gang, men jeg vet jo selvsagt ikke hvordan dette gjøres!

/mvh steinih :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

steinih skrev (2002-01-18 16:49):

Og en ting til: Så i den testen som er foretatt av overklokking.no at dem kobla pumpa på srømforsyninga sin 220v utgang! Hva er det de egentlig mener med dette? Det er vel meningen at denne pumpa skal få støm ved å sette den i en egen kontakt på strømnettet? Det hadde selvsagt vert bedre med en egen bryter på kabinettet enn å måtte huske på å sette i kontakten til vanpumpa hver gang, men jeg vet jo selvsagt ikke hvordan dette gjøres!

Hvis du åpner opp strømforsyningen din så vil du se kontaktpunktene for 220V inn. Der kan du koble på pumpa, sette inn en bryter eventuelt et rele slik at den skrur seg automatisk på ved oppstart av datamaskinen.

Lenke til kommentar

I bunn av pumpa så er det to klaffer som kan brettes ut, der er det fire hull som du skal feste sugekoppene i (eller kanskje de er festa fra før, husker ikke helt). Vanninntaket er på siden, på samme sted som du stiller vannmengden som skal gå gjennom pumpa. Og slangen skal kobles på på toppen av pumpa, (vannet kommer UT på toppen).

Lenke til kommentar

Jeg vet jo hvor vannet kommer inn og hvor det kommer ut, men problemet er hvordan jeg skal sette opp dette hvis jeg skal ha pumpa inne i den vanntanken jeg snakket om! dvs den vanntanken dem selger på 3dfxcool!

Og en annen ting: dimmensjonene der vannet skal gå inn og der de skal gå ut er jo forskjellige! Hvordan løser man dette hvis man skal ha pumpa utenfor tanken? Der vannet dår ut er dim. 10mm eller noe slikt, mens der vannet går inn er dim. 12 eller 15mm!

Hvis du ser hullene i tanken, så er de nede på den og da skjønner jeg ikke hvordan en skal løse dette mtp å sette pumpa inne i tanken da vannstømmen inn er nede på pumpa, mens vannet gåt ut i toppen på pumpa!

/mvh steniih :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...