Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Synes du var litt slem med amerikanerane no Kanuca (sjølv om dei fortjener all kritikk).

Synes Brutal_Mann hadde ein heil del gode forslag sjølv.

 

Edit:

 

On topic:

Med fare for å trakke på ein del tær (sidan eg veit at det er ein del PUA folk her), så virker det eigentleg som PUA trening er trening for folk som ikkje er heilt trygg på den dei er. Og dermed ikkje tørr og vere frampå med å "vere seg sjølv" (ja eg veit det er klisje).

Og dermed trenger ein unskyldning ved å gjere det heile om til eit spel, og alt blir då litt mindre seriøst.

Endret av Heize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amerikaner -> Lite utviklet, ofte veldig høyreradikale og trangsynte mennesker. Fra forrige århundre er alt det, bare enda mindre utviklet.

Høyreradikale og trangsynte mennesker oppfordrer vel sjelden og aldri til fri sex? Ei heller støtter de vel ekteskap for homofile? Så hvor det trangsynte er, det vet jeg ikke. Lite utviklet... Nu vel... J.F.K. hadde vert stolt av å bli kalt amerikaner av deg :D

 

Jo, men han minnet meg om en typisk amerikaner med stort hus, dyr bil og plastikk kone.

Å trøste og bære! Hvem orker så mye arbeid?

Lenke til kommentar
Haha :D

 

Jeg hadde bare lest flere innlegg av deg før jeg kom til denne tråden. Samtlige kunne vært tatt rett ut av FrP's ideologi, så jeg skjøt ut med det verste jeg kan kalle noen.

 

"Å få seg et ligg" minnet meg bare om trangsynte dumme Amerikanere. Ja, jeg generaliserer.

Mao så er det bra FRP'ere som er på PUA ;) Du konne kalt meg verre ting en Amerikaner, Israeler f.eks. ;)

Lenke til kommentar
On topic:

Med fare for å trakke på ein del tær (sidan eg veit at det er ein del PUA folk her), så virker det eigentleg som PUA trening er trening for folk som ikkje er heilt trygg på den dei er. Og dermed ikkje tørr og vere frampå med å "vere seg sjølv" (ja eg veit det er klisje).

Og dermed trenger ein unskyldning ved å gjere det heile om til eit spel, og alt blir då litt mindre seriøst.

 

Hehe, joda, er nok mange sosiale tapere som driver med det fordi de ikke tør å snakke til en levende sjel, men det er også veldig mange vanlig gutter og menn som vil lære seg mer om sosial interaksjon. Jeg har f.eks aldri hatt alt for store problemer med å snakke med jenter eller få jenter interessert i meg, og jeg har og har alltid hatt mange venner, både gutter og jenter. Allikevel syns jeg PU er interessant, da mener jeg "natural" konseptet. Det er utrolig mye man kan lære der, ikke bare om å få seg et ligg i ny og ne, men om absolutt alle sosiale situasjoner, jobb osv, og sin egen oppfatning av seg selv.

Lenke til kommentar

Nå driver jeg ikke med PUA og har hatt kjæreste siden før jeg visste om de greiene her, men har lest litt om det og føler at det har gitt meg ett lite ekstra boost iforhold til sosiale interaksjoner.

 

Har alltid vært og er sjenert, men med stoffet fra PUA så har lettere kunne komme meg ut av comfort-zone og tatt ordet når det trengs, mens tidligere ville jeg kanskje ikke sagt noe.

Lenke til kommentar

PU / PUA har mange definisjoner. Det er så bredt begrep, selv forkortelsene har forskjellige definisjoner. Mest vanlig er Personlig Utvilking og Pick-Up-Artisting.

Hva man vil gjøre med det er helt opp til enhver, men sosial utvikling er en helt grei definisjon. Noen bruker det til å bygge opp selvtillitten sin, noen for å få en større vennegjeng, noen for å få seg kjæreste, noen for å få knulla rundt mest mulig, osvosvosv. Finnes også flere typer gaming innenfor PU. Grovt oppdelt har du rutinegamere og natural gamers. Natural gamers må ikke forveksles med naturals som enkelt og greit er personer med gode sosiale antenner uten å faktisk vite hva dem faktisk gjør (talenter). Rutinegamere har mange setninger lagret oppi huet, eller finner på i farta og sosialiserer seg etter en slags "oppskrift". Natural gamers lærer, prøver seg frem og bygger som regel seg opp innenifra. Det å bli en natural gamer krever mer tid og mer praksis enn å bli en rutinegamer. I motsetning vil en rutinegamer oppnå raskere resultater, og har en større tendens til å avsløre gamet sitt ved at folk hører deg si dem samme tingene flere ganger, eller i verste fall presterer å si en setning som target har hørt ti ganger før den kvelden

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
*snip*

 

Jupp, er endel av de ja. Jeg skulle lage en liten undersøkelse om hvor mange som hadde noe ala PUA'lignende.. så jeg inviterte 7 venniner av meg og forklarte dem hva PUA gikk ut på og hva de skulle se etter når de ble sjekket opp++ ... utrolig nok så var det endel som kom opp med det samme settningen(e)o.l eller bare formulert det anderledes, men så var det jo også noen som skilte seg ut, og hadde sitt egent game. Men, jeg så jo helt klart at det var noen trekk fra mm, style og de litt mindre ukjente (carlos, john..)

Endret av laffe
Lenke til kommentar

Har ikke lest noe PUA materiale selv, men jeg sitter med et sterkt inntrykk av at den psykologiske innsikten som legges til grunn i PUA-metode ikke er spesiellt avansert. Det er grunnleggende regler for sosial interaksjon som mange menn har gått glipp av. Endel av PUA-psykologien (mer metapsykologi enn noe annet regner jeg med) er antageligvis også feilaktig. Men, det er ikke poenget med PUA uansett. Poenget er å gi et så overbevisende inntrykk av PUA-teknikk til brukeren som mulig, slik at han kan være rolig og avslappet når han snakker med jenter.

 

Sjarmskole og selvtillit-placebo i en pakke, kort sagt.

Lenke til kommentar
Det går vel hovedsaklig ut på å få seg et ligg.

 

det var det jeg trodde ;)

Haha, jeg ler meg i hjel. Reproduksjon handler om å føre genene våre videre, og det er det mest grunnleggende behovet vi har. Nesten alle drifter og handlinger er påvirket av dette. Menn er tiltrukket av et bra utseende, store bryster(melk), og hofter(større sjanse for å overleve fødsel), av grunnene satt i parantes og fordi det øker sjansen for at døtrene får de samme kvalitetene. Kvinner er opptatt av sosialstatus, og hvordan andre ser på vedkommende og et stort mannlig kjønnsorgan (fører spermen lengre inn i henne, øker sjansen for graviditet), og fordi dette også øker sjansen for at sønnen kan få de samme kvalitetene.

Lenke til kommentar
Hehe, joda, er nok mange sosiale tapere som driver med det fordi de ikke tør å snakke til en levende sjel

Når de så lærer seg litt om sosial dynamikk og etterhvert snakker med folk og ender opp med en dame i ny og ne/får seg kjæreste så er de ikke lenger "sosiale tapere". PUA er mer 'hjelp til selvhjelp' enn det er "triks".

Lenke til kommentar
Hehe, joda, er nok mange sosiale tapere som driver med det fordi de ikke tør å snakke til en levende sjel

Når de så lærer seg litt om sosial dynamikk og etterhvert snakker med folk og ender opp med en dame i ny og ne/får seg kjæreste så er de ikke lenger "sosiale tapere". PUA er mer 'hjelp til selvhjelp' enn det er "triks".

 

Ja, det var vel i grunn det jeg mente da? : p

Lenke til kommentar
stort mannlig kjønnsorgan (fører spermen lengre inn i henne, øker sjansen for graviditet), og fordi dette også øker sjansen for at sønnen kan få de samme kvalitetene.

Ehm... Det viktigste virkemiddelet for å føre sæden langt inn i en kvinne er hennes orgasme _etter_ at han har sprutet inne i henne.

Attevar? Det fins da nok av mødre der ute som aldri har hatt en orgasme..

Lenke til kommentar
stort mannlig kjønnsorgan (fører spermen lengre inn i henne, øker sjansen for graviditet), og fordi dette også øker sjansen for at sønnen kan få de samme kvalitetene.

Ehm... Det viktigste virkemiddelet for å føre sæden langt inn i en kvinne er hennes orgasme _etter_ at han har sprutet inne i henne.

Attevar? Det fins da nok av mødre der ute som aldri har hatt en orgasme..

Man trenger da ikke ha orgasme for å bli gravid? Poenget var at det økte sjansen for å bli gravid, ikke at det nødvendigvis var et krav.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei, men du ser et klart mønster på brutal_mann sine poster. En skulle tro han var amerikaner fra det forrige århundre.

 

Åssen kan du se et mønster når han har lagt ut en post :whistle: ?

 

så det hele handler om å få seg ett ligg?

Som det ultmate mål, ja. Men det er jo masse å lære der før en kommer så langt ;) Pluss trening, trening og atter trening.

 

Det det handler om er å få en dame der en vil ha henne, kortvarig forhold, langvarig forhold, kompis, one-night stand, sexbuddies etc.

Lenke til kommentar

Enda en sånn her tråd? :o

 

Jaja, får ta det på nytt da. (ps: gidder du ikke lese alt jeg skriver, scroll til slutten. Der står det aller viktigste)

 

PUA som et emne kan ikke defineres annet enn hva bokstavene står for. Det har endret seg så radikalt fra dagen ordet ble laget, og det omfatter så sinnsykt mye forskjellig stoff at PUA som et ord og emne rett og slett ikke kan defineres.

Ordet står for Pick-up Artist, eller som noen har endret det til etter som fokuset har endret seg det siste året, Personlig Utvikling.

 

Demantios beskrev veldig bra de roughe kantene av PUA. Og grunnen til at PUA har fått så dårlig rykte, er at folk flest kun har hørt om rutine-gamet. Det er dette gamet som kommer frem i boken The Game, og er stort sett det som kommer frem til mannen i gata.

Her baserer PUAen seg på at en kvinne er verdt veldig mye mer enn en mann, og det er om å gjort å trekke hennes verdi ned til mannens verdi, eller fortelle skrøner-historier for å heve sin egen verdi. Det legges stor vekt på innøvde rutiner, og veldig 1-2-3-metodikk der PUAen har et ferdig svar til alt. Uansett hva som skjer, så vet PUAen akkurat hva han skal svare, og hvordan han skal oppføre seg for å få damen til å føle attraksjon.

Denne type game er på full vei ut, og det er veldig få (i forhold til den store massen som bedriver PU) som fortsatt bruker denne metoden. Det er også en av grunnene til at PUA har fått det stempelet de har fått, rett og slett fordi dette er den metoden man kan kjenne igjen. Dette er den delen av PU som kan bli avslørt. Denne metoden er også på full vei inn som almenn-kunnskap, så denne metoden kommer til å dø ut etter hvert.

 

Så er det andre delen, og det er her hovedfokuset ligger for tiden. Natural-PUA.

Her er fokuset på seg selv. Fokuset ligger på at en kvinne og en mann faktisk er like mye verdt. Alle interaksjoner starter på et helt likt nivå, og det handler om å innse at det faktisk ikke er farlig å snakke med jenter. Her er det få/ingen rutiner med i bildet. (som oftest er de få rutinene kun snakk om det første man sier, og som regel er det "hei". Så om det kan regnes som en rutine, det får den enkelte bedømme :p)

Lærestoffet går i hovedsak på sosial dynamikk og læren om hvordan mennesker fungerer sosialt. En student av Natural-PUA kommer til å lære seg det som noen få utvalgte gutter vet fra før av. Alle kjenner den ene personen i vennegjengen som er dritflink med damer. Han vet noe andre ikke vet, men han vet selv ikke at han vet det. Og alle andre tar det som en selvfølge at "han har bare draget".

Natural PUA handler om å forbedre seg selv, og tillære seg nok kunnskap om hvordan mennesker fungerer så man klarer å senke skuldrene og være seg selv rundt jenter. Akkurat som de som "bare har draget". For det er det største problemet med flest menn i dag. De er så nærvøse når de sjekker at de ikke klarer å bare slappe av, ha det morro, og være seg selv. De tar på seg sjekke-maska, og som regel går det rett i dass.

Det er denne formen for PUA som er mest vanlig i dag. Og siden det ikke er snakk om noen rutiner og faste svar, men kun være den beste seg selv man kan klare, så vil man aldri vite at personen er en student av PU. En Natural-PUA vil aldri kunne bli "avslørt" siden det ikke er noe å avsløre. Personen er kun seg selv, noe han mest sansynlig aldri har klart å være før.

 

--

 

Det viktigste er å ikke definere PUA med at det går ut på å få seg så mye som mulig, og ha en bruk/kast-innstilling til kvinner. Akkurat på samme måte som at man ikke skal definere PUA som jakten på jenta i sitt liv.

Hva hver enkelt person bruker PUA-kunnskapen til er 100% opp til den enkelte person.

Noen bruker det til å få seg flere venner, noen bruker det til å få seg en kjæreste, noen bruker det for å finne den ene jenta man kan dele livet sitt med, noen bruker det til å få seg så mye sex som over hodet mulig, og noen bruker det til å bare tørre å ha det gøy og slippe seg selv løs.

 

PUA kan rett og slett ikke defineres, rett og slett fordi det omhandler så ufattelig mye stoff som skiller seg så mye fra hverandre at man ikke kan samle det under en enkelt definisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...