Gå til innhold

Klarer ikke å sykronisere med Ipod i Ubuntu 8.10

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg klarer ikke å synkronisere Ipod-en min med PC-en min som kjører Ubuntu 8.10. Jeg har prøvd både med Rhytmbox og med GTKpod - begge finner Ipoden og dens innhold, men når jeg prøver å slette filer eller laste over filer får jeg feilmeldinger.

Jeg har tidligere brukt Ipoden mot en PC som kjører XP, kan det være at den er knyttet til Windows på noen måte?

Noen som har vært borti noe lignende? Går det evt. an å kjøre Itunes via Wine?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, har kun prøvd Hip; GTKpod og Rhythmbox - men skal prøve Amarok. :)

Får denne feilmeldingen i GTKpod:

Could not remove the following file: '/media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Music/F52/50 Cent - Get Rich Or Die T.mp3'

Error opening /media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Artwork/F1031_1.ithmb: Read-only file system
Error opening /media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/Artwork/F1027_1.ithmb: Read-only file system
Opening of '/media/EVEN'S IPOD/iPod_Control/iTunes/iTunesDB' for writing failed (Read-only file system).

Lenke til kommentar

Har forsket litt på dette nå i dag (MÅ ha Ipoden til bussturen til skolen ^^), og har funnet hvor problemet lå. Jeg koblet Ipoden til en Windows-maskin, og formaterte den og la inn nyeste FW, og jeg gikk deretter inn på Ipoden i Explorer; slettet filen: "ipod_control/itunes/itunes_lock", og nå fungerer den utmerket. Hvis noen andre lurer på det samme. :)

Regner med at problmet var det at poden har vært synkronisert mot biblioteket i Itunes på PC-en min, og at den derfor ikke kan skrives til manuelt.

Edit: Amarok var forresten en veldig bra mediaplayer, takk for tipset. ;)

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

Feilmeldingen sier jo helt klart og tydelig at det var grunnet: "Read-only file system"

Det kan godt være at den har blitt automontert ro pga den nevnte lockfilen, noe du sikkert kunne overstyrt ved å montere med -O force. Så vet du det til neste gang, i tilfelle du ikke har noen Windows maskiner i hus/ikke ønsker å reformatere saken.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...