Mith Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) I disse digitale tider har man jo alltid med seg Visa. Førerkortet er jo også med. Ja man skulle kanskje tro det, men det kan jeg skrive under på at ikke alltid er tilfellet. Selv har jeg ikke bil så førerkortet ligger trygt hjemme og kontanter bruker jeg jo uansett hver dag i kantina på jobben så det har jeg også så og si alltid på meg. Småpenger, pantelapper osv. er også ting som samler seg opp og fine å bruke på ei flaske vin når fredagen kommer. Endret 8. januar 2009 av Mith Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Mimir, egentlig ikke. Av og til gidder man ikke ta med bankkort pga sløseri. Så man tar med kun kontant. Det er ikke sjelden at det skjer Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Mystisk. Jeg har da alltid med meg både bankkort og førerkort. Det er uansett viktig å ha legitimasjon på seg, hvis noe skulle hende. Sånn tenker nå ihvertfall jeg. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Det er reklame for alkohol som er ulovlig, ikke bedriften som selger den. Hva med bedriften som LAGER den? Godt poeng. Men hvilke smutthull finnes det? Hva om Marlboro begynte å produsere en slags Marie-kjeks, og reklamerte for den. Da reklamerer de for firmaet Marlboro, som produserer blant annet sigaretter og kjeks. Jeg velger Marlboro som eksempel, fordi jeg har sett mange med Marlboro-logo på college-genseren. I alkohol loven står det: § 9-2. Reklame for alkoholholdig drikk. Reklame for alkoholholdig drikk er forbudt. Forbudet gjelder også reklame for andre varer med samme merke eller kjennetegn som drikk som inneholder over 2,50 volumprosent alkohol. Slike varer må heller ikke inngå i reklame for andre varer eller tjenester. http://www.lovdata.no/all/tl-19890602-027-013.html Det samme finner man i lov om vern mot tobakksskader: Et merke som hovedsakelig er kjent som et merke for tobakksvare kan ikke benyttes i reklame for andre varer eller tjenester, så lenge det aktuelle merke benyttes i forbindelse med en tobakksvare. http://www.lovdata.no/all/tl-19730309-014-0.html#2 så ja, Marlboro kan lage kjeks, men må da bytte feks. logo. Mystisk. Jeg har da alltid med meg både bankkort og førerkort. Det er uansett viktig å ha legitimasjon på seg, hvis noe skulle hende. Sånn tenker nå ihvertfall jeg. Hehe, personlig pleier jeg å legge fra meg legitimasjon hvis noe skulle hende Endret 8. januar 2009 av Mith Lenke til kommentar
o0 Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Akkurat denne reklamen synes jeg egentlig er helt grei, siden den egentlig prøver å fortelle alle som er for unge til å kjøpe alkohol at de ikke trenger å prøve å kjøpe på polet engang, for de spør etter ID. Det jeg reagerer mer på er egentlig lottoreklamer, flax-reklamer osv. Gambling er ulovlig i norge, men så lenge det er staten som håver inn pengene har de lov til å gjøre akkurat som de vil. Lenke til kommentar
edds Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Akkurat denne reklamen synes jeg egentlig er helt grei, siden den egentlig prøver å fortelle alle som er for unge til å kjøpe alkohol at de ikke trenger å prøve å kjøpe på polet engang, for de spør etter ID. Det jeg reagerer mer på er egentlig lottoreklamer, flax-reklamer osv. Gambling er ulovlig i norge, men så lenge det er staten som håver inn pengene har de lov til å gjøre akkurat som de vil. Er uenig i at denne reklamen er helt grei (av grunnene nevnt tidligere i tråden), men det siste er jeg enig i. Dobbeltmoral ser ut til å være OK sålenge det kommer fra staten. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det jeg reagerer mer på er egentlig lottoreklamer, flax-reklamer osv. Gambling er ulovlig i norge, men så lenge det er staten som håver inn pengene har de lov til å gjøre akkurat som de vil. Hvor mange lotto-spillere har du hørt/lest om som har spilt seg fra gård og grunn? Ordet "gambling" får meg ikke akkurat til å tenke på Lotto ... Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det jeg reagerer mer på er egentlig lottoreklamer, flax-reklamer osv. Gambling er ulovlig i norge, men så lenge det er staten som håver inn pengene har de lov til å gjøre akkurat som de vil. Hvor mange lotto-spillere har du hørt/lest om som har spilt seg fra gård og grunn? Ordet "gambling" får meg ikke akkurat til å tenke på Lotto ... Det er prinsippet som er viktig her. Spill med penger hvor du mer eller mindre garantert går i tap = gambling. Lenke til kommentar
o0 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det jeg reagerer mer på er egentlig lottoreklamer, flax-reklamer osv. Gambling er ulovlig i norge, men så lenge det er staten som håver inn pengene har de lov til å gjøre akkurat som de vil. Hvor mange lotto-spillere har du hørt/lest om som har spilt seg fra gård og grunn? Ordet "gambling" får meg ikke akkurat til å tenke på Lotto ... Som tidligere nevnt: Prinsippet! Dessuten så ryker det nok en del trygdepenger på V75 vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå