Gå til innhold

[Løst]acer aspire 6530G

Anbefalte innlegg

Hello! Jeg har en ny acer aspire 6530G og lurer på om jeg skal degradere fra windows vista home premium sp1 32bit til windows xp pro sp3 64bit . Grunn er att jeg vil spille det nye GTA iv i beste kvalitet. Det ville vert fint om noen av dere der ute kunne hjelpe meg.

noen spesifikasjoner om pcen :

Prosessor:

AMD Turion 64 X2 Dual Core RM-70 2.0 GHz 1mb L2 cache

Minne størrelse

4096 MB RAM (4GB)

Harddisk

640 GB

Grafikk-kontroller

ATI Mobility Radeon HD3650 med 512 MB dedikert skjermminne

Takker for svar på forhånd!

Mvh simen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
tviler på at å¨nedgradere vil øke ytelsen i spill såpass at det er merkbart...

FPS vil nok øke med xp i forhold til vista. Er bare å lese windows 7 tråden så er det flere tester der ang fps. Samt selve maskina vil nok bli mye raskere ja.

Nå er jo win7 bare beta enda, men den er faktisk raskere enn både xp og vista.

Lenke til kommentar

skal sjekke det ut. takk for svar.

men burde jeg da skaffe meg window 7 beta og instalere det isteden for xp eller vista hvis jeg har lyst til og spille på pcen?

her er en link til en som har windows xp sp3 og kjører gta iv ganske bra, med en ikke altforbra pc.

Endret av aspire6530
Lenke til kommentar

Tror nok winxp vil funke mye bedre enn vista uansett... Og det har med at selve kjernen i windows er raskere i xp enn i vista.

Det med å installere win7 beta, er jo allt hva du vil bruke maskina til. Jeg ville ikke ha installert beta som hoved system på en maskin som jeg jobber med etc, men hvis det bare er en maskin du skal spille og surfe med - så vil nok den kansje være raskere ja. Men, det er som sagt garantert ting som ikke funker helt enda, den er jo fremdeles i beta.

Men, hvis du vil spare penger og ikke bryr deg om å måtte reinstallere den om 3 månder så er jo ikke det noe problem. Du kan installere win7 uten lisens og kjøre i 4 månder på den (med å reaktivere prøvetiden 3 ganger). Og da er nok beta 2 kommet ut, og innen du er ferdig med prøvetiden der så er nok sluttversjonen kommet ut.....så - det er jo opp til hva du vil bruke penger og tid på.

Bare sjekk tråden her om windows 7 og les erfaringene derfra, så kan du vurdere selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...