Man|Drake Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har en slags rar "datalagg" som forekommer etter pc'en har stått på over lengre tid. Det dreier seg om at grafikken min i spill, f.eks cs hakker og lagger etterhvert. etter restart er dette helt fint, samt etter pc'en har stått avslått lenge. Når jeg holder inne en tast flyter bokstavene bortover, men samtidig stopper den opp ca. et halvt sekund noen steder i "flytingen". jeg lurer på hva dette kan skyldes? kan tilfellet være at grafikkortet mitt blir for varmt? Eller kan det være noe annet som ødelegger den ellers fine grafikken min. Setter pris på gode forslag/svar Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ser at du har klokket gpuèn på kortet ditt, ta å så redusere det litt, det måtte jeg gjøre på et G3 ti kort ! Lenke til kommentar
Man|Drake Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 jeg har nok prøvd det desverre, hakker like mye :/ Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Sjekk CPU temperaturen rett etter at du har spilt et spill. Lenke til kommentar
Man|Drake Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Cpu tempraturen min holder seg på idle rundt 40 grader og burde derfor ikke ha noen betydning. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kan være minnetempen oxo, vet du tempen i kabinettet ? Lenke til kommentar
Man|Drake Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Kabinettet står åpent for øyeblikket. Rart hvis minnet uten overklokking skulle ha noen innvirkning, spesiellt siden kabinettet er åpent Lenke til kommentar
zlav Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 bakgrunnsprogrammer etter du har surfa osv som gjør det tenker jeg Lenke til kommentar
Man|Drake Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 bakgrunnsprossesser har jeg ingen av, bortsett fra de rent nødvendige som refreshlock og DUmeter. ingen flere forslag? Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hmmm. Enn om du tar ei stor vifte (vanlig bordvifte 50,60cm i diameter) og lar den blåse inn rett på komponentene så finner du fort ut av ka som blir varmt. Du kan jo for øvrig ta på harddisken med handa (ikke berør kretskortet) etter å ha tatt på kabinettet. Av og til så kan det være den som er varm. Ta også ut 1 Av minne modulene og test pcen i et par timer og se om det forekommer problemet, så bytter du modul og tester den også. Cpu er det neppe. Men har du en mindre liggende en plass så kan du like godt teste den også. Pass på at spread spektrum i bio sikke står på 0%. For øvrig pass på at alt av kabler står godt i. Husk også å ta en eliminasjonsrunde med software, deinstaler TOTALT alt av drivere og så legg dem inn i rekkefølge : HK, GPU, LYDKORT, eventuelt andre dispos. Si ifra om det hjelper. Edit: ser du bare har 1 minne modul, få lånt en da, så finner du ut om det er den.... Lenke til kommentar
Man|Drake Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 virker som skjermkortet mitt "går varmt" og at det er derfor jeg får artifacts og lagg, lar jeg en 120mm vifte blåse ned over skjermkortet oppstår ikke problemet. Noen som har tips til hvordan jeg kan få kjølt ned kortet på en mer permanent måte? Vannkjøling er uaktuelt da jeg sliter med økonomien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå