rublings Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) I forhold til hva det koster Alt er relativt vet du. Hvis man skal dra det helt ut så skaffer man ser en med 2,3t og chipper den. Tror denne var tilgjengelig på NG900, men vet at den er tilgjengelig på tidlige 9-3. 900 til 40.000. Man kan lett få 220-230hk i denne med en chip. Dette koster rundt 7.000. Hvis det ikke er mye bil for pengene, og ikke minst mye motor, så vet ikke jeg. Endret 7. januar 2009 av rublings Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo. Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin... Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på. Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb. Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c. Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000. Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med. Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! Lykke til med valget Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo.Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin... Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på. Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb. Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c. Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000. Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med. Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! Lykke til med valget Du motsier deg selv bra her. Du mener han ikke skal kjøpe bil med turbomotor, men anbefaler en TDI. La oss si en Passat da. En 1,8T bruker ikke noe mer drivstoff enn en 1,8 hvis man har like kjørestil på begge to. Man kjører mer effektivt. Det handler om å klare å motstå å bruke kreftene.. Turbodiesel er jo såklart det beste Endret 7. januar 2009 av espennyh Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Det jeg ville frem til er at jeg vil ikke anbefale en bensin med turbo til jobbkjøring over lang avstand... Diesel med turbo er noe helt annet. Selv om jeg kjører helt idiot med min passat ligger forbruket på under 0.55, vanlig kjøring ligger jeg på 0.46 rundt der. Med ST185 GT4 lå forbruket på 1.50 +- .. Med snill kjøring klarte jeg få den ned på 1.1 omtrent men aldri under. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 ST185 er tross alt en eldre bil også da. Turbodiesel er det beste ja. Helt klart. Men bensinturbo foran sugebensin! Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo.Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin... Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på. Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb. Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c. Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000. Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med. Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! Lykke til med valget Jeg må bare få spørre hvor tid en 316 fikk 1,9 motor og 115 hk ? er vel strengt tatt 318 motoren som har dette? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 My bad.. Er en stund siden jeg solgte min E46 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Unzane har tildels rett, mjo101. Dette er de forsjellige E46 316: E46 Sedan: 316i - 1,9 liter, 105 hk, 4 syl, 1999-2002 316i - 1,9 liter, 115 hk, 4 syl, 2002-2005 E46 Compact: 316ti - 1,8 liter, 115 hk, 4 syl, 2001-2005 Endret 7. januar 2009 av espennyh Lenke til kommentar
mjo101 Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 My bad.. Er en stund siden jeg solgte min E46 Hehe.. jeg mener at minste motor man skal ha i en slik bil er 320en , men har kjørt 318 og den funker, men gir ikke samme gøyen som du får i 320en og større motorer Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 skal se om jeg finner meg en saab 900 coupe kansje så får jeg se, tror coupe på saab er litt sjeldent? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Er ikke sånn ekstrem sjelden, men det er mange fler 5-dørs ja. Klart tøffest med 2-dørs. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 900 Coupe er det ikke hver dag man ser, nei. Aktivt kjøp/salg marked på forumet til Saab-klubben. Her har du jo for eksempel en veldig fin en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå