Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2 alternativer: komfor+stille eller 2 seter sportlig coupe


Anbefalte innlegg

I forhold til hva det koster ;) Alt er relativt vet du. Hvis man skal dra det helt ut så skaffer man ser en med 2,3t og chipper den. Tror denne var tilgjengelig på NG900, men vet at den er tilgjengelig på tidlige 9-3.

900 til 40.000. Man kan lett få 220-230hk i denne med en chip. Dette koster rundt 7.000. Hvis det ikke er mye bil for pengene, og ikke minst mye motor, så vet ikke jeg.

Endret av rublings
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo.

Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin...

Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på.

 

Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb.

Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c.

Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000.

Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med.

 

Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! :)

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo.

Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin...

Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på.

 

Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb.

Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c.

Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000.

Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med.

 

Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! :)

Lykke til med valget :)

 

Du motsier deg selv bra her. Du mener han ikke skal kjøpe bil med turbomotor, men anbefaler en TDI.

 

 

La oss si en Passat da. En 1,8T bruker ikke noe mer drivstoff enn en 1,8 hvis man har like kjørestil på begge to. Man kjører mer effektivt.

Det handler om å klare å motstå å bruke kreftene..

 

Turbodiesel er jo såklart det beste :)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Det jeg ville frem til er at jeg vil ikke anbefale en bensin med turbo til jobbkjøring over lang avstand...

Diesel med turbo er noe helt annet. Selv om jeg kjører helt idiot med min passat ligger forbruket på under 0.55, vanlig kjøring ligger jeg på 0.46 rundt der.

Med ST185 GT4 lå forbruket på 1.50 +- ..

Med snill kjøring klarte jeg få den ned på 1.1 omtrent men aldri under.

Lenke til kommentar
Kjører man 2 timer for dagen til og fra jobb vil jeg absolutt ikke anbefale deg å gå for en bil med turbo.

Min erfaring er at har man motor, bruker man det! Kjører selv en time for dagen til/fra jobb, hadde Celica GT4 tidligere med 2.0t, og brukte ufordragelig mye bensin...

Nå kjører jeg Passat TDI og har mer enn halvert drivstoff-utgiftene mine! Så det er noe å tenke på.

 

Grunnen til at jeg vil anbefale Bmw E46 er at selv om man har 316 med 1.9 og 115hk kjennes bilen sportslig nok ut til at man kan ha det litt morsomt på vei til jobb.

Og ja den er også komfortabel. Gode seter, presis styring, null støy og du kan få full a/c.

Jeg hadde ikke vært i tvil om pris for deg er maks 100.000.

Om du finner en E46 med diesel, spiller det heller ingen rolle om bilen er gått langt, de kan gå veldig langt uten problemer. Og da sparer du mye penger på drivstoff. Du kan jo chippe.. Har selv 150hk på min TDI og det er nydelig å kjøre med.

 

Uansett hva du ender opp med, det er kjøpers marked så prut prut prut! :)

Lykke til med valget :)

 

Jeg må bare få spørre hvor tid en 316 fikk 1,9 motor og 115 hk ? er vel strengt tatt 318 motoren som har dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...