Gå til innhold

Nikkor 16-85mm - kjøpe?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt objektiv, men har egengtlig ikke mer enn ca. 2500 å bruke på det.

Jeg fikk tilbud om en Nikon 16-85mm for ca. 3700kr (vanlig pris er ca. 4400kr).

Det jeg lurer på er om jeg burde kjøpe det, eller kjøpe to billigere, og kanskje litt dårligere, objektiver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å kjøpe 2 billige, litt dårligere linser høres ikke smart ut,

med mindre du skal bruke dem til annet enn foto.

Jeg tenkte bare at jeg da kanskje hadde fått muligheten til å både kjøpe en normalzoom og eventuelt en tele, istedet for bare den 16-85, men det er jo selvsagt viktig med god kvalitet, hvis kontoen min tåler det :p

Lenke til kommentar

Det er egentlig kun når du ikke har noen objektiver at du kan forsvare å kjøpe et objektiv som er rimeligere enn det du har lyst på.

Og er du uten objektiv, så går du for det billigste som ikke suger. Så har du reserve objektiv når du kjøper det du egentlig skal ha.

Tom

Lenke til kommentar

Nå har jeg bare et 50mm 1.8, og det har jeg hatt en del måneder nå, så jeg savner å ha litt mer valgmuligheter. Jeg vurderte egentlig å kjøpe et 10-20mm e.l først, da jeg tar en hel del naturbilder osv, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Lenke til kommentar
Jeg fikk tilbud om en Nikon 16-85mm for ca. 3700kr (vanlig pris er ca. 4400kr).

Jeg kikker også på samme objektiv. Prutet du ned prisen i en butikk? I så fall ønsker jeg også å få vite hvilken! :-)

Jeg har 16-85 og er veldig fornøyd.

Mitt er iallfall knallskarpt!

Eneste jeg kunne ønske meg er litt større blender, men da blir det fort dyrt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...