Pug Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 En vanskelig oppgave: Du lander på Mars, og det er fullstendig mørkt der. Det finnes to typer marsboere på Mars, grønne og røde. De grønne marsboerne på den nordlige halvkulen svarer ikke sant når du spør om noe, mens de røde snakker sant. De røde marsboerne på den sørlige halvkulen svarer ikke sant når du spør om noe, mens de grønne snakker sant da. Du vet ikke hvilken halvkule du er på. Du kan bare stille dem ett spørsmål. Hva må du spørre om for å finne ut hvilken av dem som er rød, og hvilken av dem som er grønn? Bare ett spørsmål husk! (Jeg vet ikke svaret, men fikk høre oppgaven på skolen i dag...) Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du spørr: Er dette den nordlige halvkule?? Er det det så vill de grønne holde kjæft. Og de Røde vill snakke Ja/nei Er dette den sørlige så svarer begge, men forskjellig? Jeg veit ikke. men etter som jeg forstod så er det riktig? Lenke til kommentar
morfin Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du går bort til en rød og spør om han er rød. Svarer han ja er du på nord. Eller? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du går bort til en rød og spør om han er rød. Svarer han ja er du på nord.Eller? Kan du se i mørket hvem er rød eller grønn ? Lenke til kommentar
morfin Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Du går bort til en rød og spør om han er rød. Svarer han ja er du på nord.Eller? Kan du se i mørket hvem er rød eller grønn ? Hmmm....nei det går vel ikke. Med mindre du har lommelykt eller noe annet lurt. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 "kan jeg få låne en lommelykt?" Har hørt den oppgaven før, husker ikke svaret... Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Men altså! Vist det er mørk, å du ikke ser.. Så spørr du på mars språk: He! Er dere H@x0rz? Og vist du hører 2 som svarer så er du på den sørlige, men er det 1 som svarer så er du på nordlige! Enkelt? Lenke til kommentar
superodd2 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvis jeg er på den nordlige halvkule, kan en av de røde svare meg på om jeg virkelig er på den nordlige halvkule? Hvis du er på den nordlige halvkule vil den røde snakke sant, de grønne har ikke blitt spurt om noe, så de vil ikke ha noe å lyve om. Er du på den sørlige halvkule, har du ikke spurt noen om noe, ergo: ingen vil svare. Eller? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 du hax0r den veg inn på NASA og bruker settelitene til å finne ut hvor du er ... simpelt Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvis jeg er på den nordlige halvkule, kan en av de røde svare meg på om jeg virkelig er på den nordlige halvkule? Hvis du er på den nordlige halvkule vil den røde snakke sant, de grønne har ikke blitt spurt om noe, så de vil ikke ha noe å lyve om. Er du på den sørlige halvkule, har du ikke spurt noen om noe, ergo: ingen vil svare. Eller? Du skal jo spørre de.. Men bare spørr noe.. 2 svarer : Sør.. 1 svarer: Nord! ENKELT§! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvis jeg er på den nordlige halvkule, kan en av de røde svare meg på om jeg virkelig er på den nordlige halvkule? Hvis du er på den nordlige halvkule vil den røde snakke sant, de grønne har ikke blitt spurt om noe, så de vil ikke ha noe å lyve om. Er du på den sørlige halvkule, har du ikke spurt noen om noe, ergo: ingen vil svare. Eller? Du skal jo spørre de.. Men bare spørr noe.. 2 svarer : Sør.. 1 svarer: Nord! ENKELT§! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Hvis jeg er på den nordlige halvkule, kan en av de røde svare meg på om jeg virkelig er på den nordlige halvkule? Hvis du er på den nordlige halvkule vil den røde snakke sant, de grønne har ikke blitt spurt om noe, så de vil ikke ha noe å lyve om. Er du på den sørlige halvkule, har du ikke spurt noen om noe, ergo: ingen vil svare. Eller? Du skal jo spørre de.. Men bare spørr noe.. 2 svarer : Sør.. 1 svarer: Nord! ENKELT§! sett at det er bare røde eller bare grønne du møter på da? denne oppgaven står forresten i siste illustrert vitenskap ... er abbonent Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Da spørr jeg: Hvor finnrer jeg colaen?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå