Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil til rundt 750 000

mjo101

Anbefalte innlegg

Er det noen som har sagt at a5 er en familiebil?

Nei, men hva er poenget med en bil som har plass til to, ikke er spesielt sportslig eller rask, og ikke er på nivå med CLS'en?? Må innrømme at jeg heller ikke er noe spesielt glad i led-lyktene heller. Gå for 3-serie eller CLS avhengig av om du verdsetter komfort eller sportslighet. :thumbup:

Nå mente jeg generelt sett, ikke i forhold til trådstarter sitt behov. At den er rask er relativt, går vel rimelig greit med 2 liters TFSI-motor. Den er vel også en mellomting mellom sportslighet og komfort. Midt mellom Mercedes og Bmw. Hvis det var jeg som skulle kjøpt bil, og jeg trengte bakseteplass, så hadde jeg såklart ikke kjøpt A5. Da bør trådstarter velge Cls. Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg snakker om bilene bare basert på design, og da holder jeg en knapp på A5. Dette er jo en smakssak, men jeg må vel få ytre en mening.

Cls er flott bil det, har prøvesittet en slik en for et par år siden og den var skikkelig deilig og sitte i. Interiøret er ikke min smak men det er for all del ikke stygt. Jeg er bare lite fan av treverk i bil.

Som sagt så er alt dette smakssaker. Tviler ikke trådstarter sin far blir meget fornøyd med en cls om han velger å gå for det, noe forøvrig jeg også hadde gjort om jeg trengte baksetene. Hadde jeg derimot vært ute etter en nydelig coupe med litt motor, og jeg hadde hatt pengene, så hadde nok valget stått mellom 3-serie coupe og A5. A5 hadde nok tatt en knepen seier utifra utseende, men jeg har ikke kjørt eller sittet i noen av de så jeg kan ikke uttale meg om slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår deg godt, det eneste jeg prøver på er å gi råd basert på egen erfaring om de forskjellige bilene. Har faktisk aldri kjørt en CLS, men sittet på 2-3 ganger og synes bilen er en kontinentcrusier uten like. Når det gjelder BMW 3-serie og Audi A5 har jeg mere erfaring siden siden jeg bistod i valg av bil til min far for et halvtår siden. Han var i akkurat samme situasjon som faren til trådstarter, med unntak av at han bare trengte 2 seter. Valget sto mellom BMW 325, Audi A5 2,7TDI og Alfa romeo Brera 3,2 JTS Q4. Alle bilene ble prøvekjørt opptil flere ganger, og mine synspunkter er:

Alfa Brera 3,2 var en veldig stiv bil med direkte styring og supre kjøreegenskaper, motoren er noe GM dritt, men gjorde jobben over middels. Bilen har 4WD og er derfor betraktlig tyngre enn konkurrentene, men dette gjør også at den ligger som støpt på veien(akkurat som en alfa skal gjøre)

BMW 325 fikk jeg sansen for med en gang, motoren hadde nok med krefter og drag. Kjøreegenskapene er veldig gode, og det kan være en underholdene bil å kjøre(ESP og alt annet skal AV) :whistle: Bakhjulsdrift er GØY og på denne bilen var det spesielt gøy i forholde til sedanen. E92 er den aller peneste 3-serien, og kjøreegenskapene er også på samme nivå.

Audi A5 2,7TDI testet vi rett etter at vi hadde teste TTen som var elendig. Interiøret var ganske fint(ikke Alfa klasse) og kvalitetsfølelsen var på plass(i motsettning til TT). Motoren var nok det som imponerte mest, for kjøre egenskapene kunne ikke sammenlignes med alfa'en eller BMWen, den var ikke underholdene å kjøre, man fikk fålelsen av å kjøre en helt vanlig A4.

Valget falt foresten på alfa Brera, og faren min er storfornøyd med hele 6000 lykelige kilometer.

Skriveleif!

Lenke til kommentar
Forstår deg godt, det eneste jeg prøver på er å gi råd basert på egen erfaring om de forskjellige bilene. Har faktisk aldri kjørt en CLS, men sittet på 2-3 ganger og synes bilen er en kontinentcrusier uten like. Når det gjelder BMW 3-serie og Audi A5 har jeg mere erfaring siden siden jeg bistod i valg av bil til min far for et halvtår siden. Han var i akkurat samme situasjon som faren til trådstarter, med unntak av at han bare trengte 2 seter. Valget sto mellom BMW 325, Audi A5 2,7TDI og Alfa romeo Brera 3,2 JTS Q4. Alle bilene ble prøvekjørt opptil flere ganger, og mine synspunkter er:

Alfa Brera 3,2 var en veldig stiv bil med direkte styring og supre kjøreegenskaper, motoren er noe GM dritt, men gjorde jobben over middels. Bilen har 4WD og er derfor betraktlig tyngre enn konkurrentene, men dette gjør også at den ligger som støpt på veien(akkurat som en alfa skal gjøre)

BMW 325 fikk jeg sansen for med en gang, motoren hadde nok med krefter og drag. Kjøreegenskapene er veldig gode, og det kan være en underholdene bil å kjøre(ESP og alt annet skal AV) :whistle: Bakhjulsdrift er GØY og på denne bilen var det spesielt gøy i forholde til sedanen. E92 er den aller peneste 3-serien, og kjøreegenskapene er også på samme nivå.

Audi A5 2,7TDI testet vi rett etter at vi hadde teste TTen som var elendig. Interiøret var ganske fint(ikke Alfa klasse) og kvalitetsfølelsen var på plass(i motsettning til TT). Motoren var nok det som imponerte mest, for kjøre egenskapene kunne ikke sammenlignes med alfa'en eller BMWen, den var ikke underholdene å kjøre, man fikk fålelsen av å kjøre en helt vanlig A4.

Valget falt foresten på alfa Brera, og faren min er storfornøyd med hele 6000 lykelige kilometer.

Skriveleif!

A5 er utelukket nå, likte ikke kjøreegenskapene som du sier, var som en vanlig a4 .

Valget står mellom den sportslige 325 coupe og den mer elegante og deilige cls.

Lenke til kommentar
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

TT-S foran både A5 med diesel og CLS any day.

Mange vil kanskje syntes at den er litt liten, men herregud så morsom den er å kjøre.

(Og til dere som har prøvd TT 2.0 TFSI og syntes den var kjip: Det er en helt annen opplevelse...)

TT blir nok litt for liten .

Sitter nå og venter på tilbud med innbytte fra de forskjellige forhandlerene av bmw og mercedes .

Er cls som står høyest på ønskelisten , men alt avhenger av tilbud han får fra forhandlerene .

Lenke til kommentar
Håper det var en spøk, altså (TT-S fremfor A5 & CLS.)

Og hvorfor håper du det?

Det var absolutt ingen spøk. Man har ikke voldsomt bruk for baksetene dersom man vurderer en A5 uansett.

CLS syns jeg er styggpen, men kjedelig å kjøre. A5 er jo egentlig bare en A4 coupe - som ser mye bedre ut - men som kjører som halvparten av alle andre biler på veien.

TT-S er en herlig bil å kjøre, og ser etter min mening mye kulere ut enn både 3-serie, A5 og CLS. Nå kan jo ikke alle disse bilene sammenlignes direkte, though, ettersom de tilhører forskjellige klasser.

Jeg hadde syns det hadde vært direkte flaut om min far hadde kjørt rundt i Audi TT, 3serie/A5.... snakker om midtlivskrise deluxe! Hadde satset på CLS'n.

Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker, så det ser jeg ikke på som noen problemstilling. :)

Lenke til kommentar
TT-S er jo like praktisk som både 3-series coupe og A5, så ser ikke problemet. Baksetene er ubruklige uansett.

Baksetene i A5 og 3-serie coupe kan jo faktisk brukes av alle under 185cm i motsettning til TT, der baksetene er en vits :p

Alle under 185cm som ikke har bein mener du? :)

Lenke til kommentar
TT-S er jo like praktisk som både 3-series coupe og A5, så ser ikke problemet. Baksetene er ubruklige uansett.

Baksetene i A5 og 3-serie coupe kan jo faktisk brukes av alle under 185cm i motsettning til TT, der baksetene er en vits :p

haha, hadde helt glemte den opplysningen der. Personen må være under 1,85 m og må for all del ikke ha bein :tease: Klarte faktisk og komme inne bak, men jeg må innrømme at det var så ubehaglig at jeg heller ville gått.

Lenke til kommentar

haha, hadde helt glemte den opplysningen der. Personen må være under 1,85 m og må for all del ikke ha bein :tease: Klarte faktisk og komme inne bak, men jeg må innrømme at det var så ubehaglig at jeg heller ville gått.

Blir hvertfall ikke noe audi tt eller a5.

Han er begynt og gå litt vekk fra bmw 3 serie coupen og heller se litt på en ny 5 serie eller brukt 6 serie .

Clsen står fortsatt høyt på listen, men fikk så dårlig tilbud fra forhandler at det ikke ble aktuelt. Så får se litt rundt om etter andre cls`er .

Lenke til kommentar
Da var ny bil kjøpt. endte tilslutt på en bmw 630 i 2006 mod. budsjettet sprakk litt, men ikke så altfor mye

Gratulerer med ny flott bil, eplet faller ikke langt fra stammen, det skal være sikkert. Ikke litt nedtur å redusere med 2 sylindre da?

Lenke til kommentar
Skikkelig flotte disse ja. Er jo over 250 HK i disse, så de sparker nok bra disse ja.

Måtte vel ut med i overkant av 800k da tipper jeg.

Denne bilen er det liksom ikke "alle" som har heller, slik som 3 og 5-serie utgavene (og til og med 7-serien)

Gamlingen kjøpte den av en som trengte cash fort og grunnet finanskrisen så måtte ut med 790 000 . da har den gått 36 500 km. han tok også 7 serien i innbytte så ble en god deal utav det.

Ja som du sier så er det en bil ikke alle har , så jeg er hvertfall fornøyd med valget =P Grei bil å låne når lappen er i boks ;)

skal se om jeg får noe bilde imorgen !

Endret av mjo101
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...