kremt Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Er det lurt å bytte til Skandiabanken på et slikt tidspunkt? Er jo litt vanskelig i dagens marked å holde helt tritt med hvem som har de beste betingelser, men i det lange løp vil jeg tro Skandiabanken er bra konkurransedyktig. Ser de gir 4 % på brukskonto og 5.40 % på høyrente over 100k. Ellers er det jo få eller lave gebyrer og ellers oversiktlige priser uten forvirrende kundeprogram som det svirrer av overalt ellers i banksystemet. Boliglån innen 60 % ligger på 5.25 % effektiv, ingen termin eller etableringsgebyr. Bra eller dårlig? Kommer nok til å ta opp boliglån i den nærmeste fremtid. Jeg er ingen storforbruker av banktjenester, forholdsvis lite varekjøp, men noen regninger blir det jo. Kjøper ganske mye på kredittkort. Sparer i tillegg på BSU og har litt innskudd utenom. Tenkte å bli medlem av Trondos, det lokale Coop-organisasjonen her. Får der opprette sparekonto med 6.75 % på beløp over 100k, noe som er bra betingelser. Så bruken av den nye banken blir stort sett boliglån, og hverdagslige banktjenester. Har alltid likt Skandiabanken pga et enkelt system og at de ikke virker så blodsugende som diverse andre banker med tanke på gebyrer osv. Så hva tror dere, er Skandiabanken noe for meg, eller fins det langt bedre allround-banker der ute? Lenke til kommentar
magicgunnar Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg har penger i Skandiabanken, og for en måned siden var de blant de beste på rentebetingelser. Nå suger de! Det går altså veldig opp og ned i bankmarkedet, og man kan jo ikke bytte bank hver måned. Akkurat nå ser det for meg ut som om https://www.banknorwegian.no/ har 6,55% rente på brukskonto, ellers samme grunnbeløpet på 250,- for visakortet som Skandiabanken har. Hvor lenge det varer aner jeg ikke, kanskje andre banker er bedre også. Mens Skandiabanken og Norwegian har gebyr på visakortet, har Fokus Bank ingen gebyrer. Til gjengjeld har de kanskje markedets dårligste rente. Da blir spørsmålet: Har du høyere renteinntekter enn 250,- i året? Du kan jo også gjøre en vurdering på bakgrunn av hvor lett du synes nettbankene deres er å bruke. Min oppfattelse av Skandiabanken er at de er sånn passe bra, men jeg har ikke noe å sammenligne med. Jeg bruker dem fortsatt fordi jeg ikke har funnet noen bank med høyere rente på depotkonto for aksjekjøp. Endret 4. januar 2009 av magicgunnar Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du trenger ikke bytte til Skandiabanken, men ha den i tillegg til en annen bank. Jeg har en lokal bank og Skandiabanken. De utfyller hverandre greit så jeg kan ha sparepengene der det lønner seg best, og bruke tjester som kontantuttak i utlandet fra den billigste. Det koster tross alt kun 250 kroner i året å ha konto i Skandiabanken og det sparer jeg inn bare på kontantuttak i utlandet. Lenke til kommentar
EsAa Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Yabank har vel den beste renten på sparekonto per dags dato. De tilbyr ikke boliglån, men det kan du jo bruke en annen bank til om den godtar det. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Yabank har vel den beste renten på sparekonto per dags dato. De tilbyr ikke boliglån, men det kan du jo bruke en annen bank til om den godtar det. Det spiller ingen rolle hvor du har lønnskonto/sparekonto og hvor du har lån. Vær utro og tjen pengere på å bruke de gunstigste bank/kredittforetakene til det de er best til! Ya bank har vel for øyeblikket beste innskuddsrente uten noen forpliktelser, bindinger, størrelse på beløp, totalkundedritt o.l. 6,8% fram til 2 februar. Etter det blir renten skrudd ned til 6 %. Tipper de andre bankene skrur ned renta også så da får vi se om Ya bank fortsett er best. Endret 6. januar 2009 av Spartan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå