Gjest Slettet-PJ426FqLv6 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei, er det noen som vet om et bra bilderedigerings program. Et program som for eksempel kan gjøre en hvit t-skjorte hvitere uten at det ser helt unaturlig ut... Så er det noen som har noen tips til et program jeg kan prøve ? Lenke til kommentar
picatta Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Gratis: Gimp Paint.net Windows Live fotogalleri Picasa Betal: Lightroom (30 dagers prøvetid) Photoshop (30 dagers prøvetid) Jeg vil nok anbefale lightroom til bildebehandling, men Live fotogalleri og picasa gjør nok susen de også... Lenke til kommentar
weibye Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Tja, jeg for min del bruker photoshop og det funker fett, men igjen dette koster penger og kanskje mer enn nødvendig også. Hvis du snakker om å få hvitfargen i et bilde av en hvit T-skjorte ennda hvitere, kan du lett gjøre dette i Photoshops "Levels" eller justere hvitbalansen / fargene. Gimp skal funke veldig bra det også, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg har den tro på at det funker bedre til tegning enn til bilde redigering. Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Gimp skal funke veldig bra det også, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg har den tro på at det funker bedre til tegning enn til bilde redigering. Fullstendig feil, GIMP er et knallgodt bilderedigeringsprogram. Men som med Photoshop må man jo lære seg å bruke den, og GIMP har kanskje en noe høyere terskel å lære seg? Uten at jeg er helt sikker på det. Vil anbefale å laste ned hjelpefila og innstallere den også, og lese "if you get stuck"-delen (eller lignende, finner faktisk for norsk også). Ofte, når man prøver noe og ingenting skjer, har man valgt feil lag å jobbe i, eller lignende. GIMP Dessuten finnes det en GIMPShop, som skal gjøre den litt mer lik Photoshop i bruk. Men det er mer for (x) photoshop'ere. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Gimpshop er basert på Gimp 2.2, og er dermed litt utdatert. Anbefaler heller å prøve originalen. Lenke til kommentar
weibye Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Gimp skal funke veldig bra det også, men jeg har ikke prøvd det selv. Jeg har den tro på at det funker bedre til tegning enn til bilde redigering. Fullstendig feil, GIMP er et knallgodt bilderedigeringsprogram. Yess, men da tok jeg feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå