Gå til innhold

Treningsprogram for nybegynner(sykkel, jogging,strikk)

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg, som mange andre, skal prøve å starte igang med litt trening igjen.

Jeg har ikke trent på ca 2 år og er i veldig dårlig form. Det er såpass at jeg blir anpusten etter å gå kjapt opp kjellertrappa. Dette må jeg få gjort noe med.

Jeg tenker at jeg først og fremst må få formen i gang. Jeg har kjøpt meg en ergometersykkel og treningsstrikk. Dette har jeg tenkt å kombinere med gåing/løping.

Leser mye rundt på nettet og finner mange treningsprogram. Det jeg er på utkikk etter er ett program hvor jeg kan kombinere både sykkeln, gåing/jogging og treningsstrikk(styrke).

Jeg er innstilt på å trene iallefall 4-5 ganger i uka.

Har også etterhvert(etter at formen er ok) lyst til å trene en del vekter for å bygge opp musklene igjen.

Noen som kan hjelpe meg med ett treningsprogram? Bare sette opp noe. Jeg har ikke mye peiling på dette, hvordan og når og pausedag og repitisjoner og alt det der. Leser jo mye om dette på nett, men det står så mye forskjellig. Jeg må ha ett program jeg kan forholde meg til.

Det må vell nevnes at jeg er jente i begynnelsen av 20åra.

Endret av gukki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har fett, er dette en god forutsetning for å trene styrke..

men en annen ting som også er viktig, er å være forberedt mentalt. du må spise ganske mye ved styrketrening, og "selv" jeg sliter med å spise mye, selv om jeg ved det er dødsnødvendig.

jeg har en treningsbok med sitater fra løpelegender, og der er det understreket at kosthold og trening må gå hånd i hånd. (kosthold = treningsmengde)..og det å være sterk mentalt, det vet jeg noe om.

den siste strekningen av ett løp krever ressurser fra kroppen og mental styrke du aldri ellers vil trenge å hente fram. (brukte løping som ett eksempel da det er løping jeg driver mest med)

er ett veldig standard - svar, men treningsstudioet ER en veldig bra plass å starte, med god hjelp av trenere.

du trenger ikke følge de proffe detaljene i treningen, fysioene vet det som er nødvendig for å komme i form:)

lykke til^^ hold oss oppdatert da!

Endret av Skarpengland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...