Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hei! Nå har jeg nettopp kjøpt meg en blu-rayspiller, og har tenkt å få brukt BD-Live-funksjonaliteten på den, og må dermed få den på internett.. Spørsmålet blir da hva jeg trenger for å få delt signalet fra routeren og til både PC og blu-rayspiller nede på rommet mitt. Det er ikke flere ledige utganger på routeren, og den står i en annen etasje. Jeg vil helst ikke borre på flere hull i taket, så det hadde vært kjekt om det går uten å legge enda en ledning direkte fra routeren og til spilleren, men heller dele signalet som nå går til PCen min, slik at det går både til PCen og spilleren. Spørsmålet er altså som lyder: Hva skal jeg ha der det står "ukjent" i denne tegningen? Hub, switch eller enda en router? Endret 4. januar 2009 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Hole Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) En switch fungerer bra til det du vil. Et alternativ: Om du har to nettverkskort i PCen kan du la nettverkskabelen fra routeren gå inn i det ene kortet, og ta en kabel fra det andre kortet til blu-ray spilleren. Så oppretter du en bro mellom disse i Windows, eller det operativsystemet du bruker. PCen din må da være påslått når du skal bruke BD-Live funksjonen. Endret 4. januar 2009 av Elohsral Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Tror da jeg har en switch liggende hos min far, så da slipper jeg å ha PCen gående hele tiden. Viftesuset er irriterende når jeg ser film. Tusen takk for svar! Edit: Jeg VET at jeg har en router liggende. Vil det fungere uten alt for mye jobb? Edit2: Nevermind.. Jeg hadde switch. Endret 4. januar 2009 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå