nets Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Som tittel sier så lurer jeg på om det snart kommer et nytt brikesett evt. brutalt prisdropp på X58 hovedkort. Har planer om å kjøpe meg ny pc men føler at intel sine nye i7 prosessorer har så mye kraft å by på at jeg nesten ikke kan kjøpe noe annet når jeg først skal ta den 3-årige oppgraderinga. Mvh Christian Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 amd kommer med sokkel AM3 om noen dager, men tviler sterkt på at den vil overgå core i7 i ytelse, men den blir nok litt billigere ingen nyheter om noe nye systemer eller hovedkort på x58, heller ingen prisendring nye i7 cpuer kommer i ca mai/juni da med 32nm teknikk Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) hm... dealen er at jeg selger hele pc rigget mitt nå med P45 + Q6600 + DDR2, og tenker da og være klar for fremtia. Men spm er om det er verdt å oppgradere enda. Noen forslag til om jeg bare skal kjøpe meg et nytt P45 kort og en god LGA775 cpu og heller vente et år ? EDIT: Er ikke foresten X58 en slags "luksus" platform? Akuratt slik som X48 er luksusplatformen over P45. merkelig at de ikke har sluppet P55 evt. Altså at det ikke er noen mellomting. Endret 4. januar 2009 av nts Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 om du har et P45 HK en Q6600 og god ddr2 så hadde jeg heller bare klokket cpuen og fyrt på med nytt grafikkort istedenfor... den HW er langt fra utdatert og yter ganske godt enda oh yeah post nr 1500 Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 jeg solgte med skjermkortet og skjermen min også, trenger en liten ekstrem makeover, er drit lei hardwaren min Skjermkortet var foresten hd 4870. Grunne til at jeg solgte dette var vell egentlig fordi jeg har lyst på en cube pc som takler et normal sized skjermkort + atx hovedkort istedet for den 30kg hauen jeg solgte. Slitsomt å lane med slikt. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) hmmm... men problemet er vel kanskje det at å få en nogen kraftig pc under 20kg ikke er så lett... et solid kabinett + psu er jo 10kg aleine... btw er det lov å spørre hvor mye du solgte systemet ditt for? Endret 4. januar 2009 av vesleengen Lenke til kommentar
nets Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) solgte det for 13.000 inkludert skjerm. Systemet var ifølge prisguiden verdt 16.000 bare i "core" deler, men er nok verdt mer opp mot 17.000. Det er grunnet veldig dyrt kabinett (2200kr, Mozart TX) og en haug med ekstrautstyr som god cpu kjøler, 10k rpm disk bla., frontpanel med VFD skjerm + fjernkontroll, 9x120mm vifter og masse ting jeg ikke kommer på i farta. prisen er btw. inkl den gode 22" skjermen. (hihi skrytepost, kan finne et bilde av den..) EDIT: Bilde: http://bilder.globelan.net/d/25107-1/DSC_0003.JPG En annen crew kar som sitter å gamer på den. laptopen ved siden av har 15.4" skjerm så du har noe å sammenligne med Endret 4. januar 2009 av nts Lenke til kommentar
formann Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Det kommer et P55 (Kodenavn Ibex Peak) chipset i Q3, men det virker som det blir Socket 1160(s1158), som er til Core i5 (Lynnefield). Jeg ser det som lite sannsynlig at P55 vil støtte Core i7. Intel lager nok en gang et mareritt for stakkarer som etterhvert vil oppgradere. De tvinges til å kjøpe nytt hovedkort. Ikke uventet fra den kanten. Jeg har rotet en del rundt på nettet, men ikke funnet noe som tyder på at det kommer et rimeligere chipset til Core i7. Når det er sagt, så virker det som om Core i5 kommer til å levere veldig god ytelse. Foreløpige tester er riktignok bare gjort på 2.13Ghz, og vi vet ikke om Core i5 vil komme med stort høyere klokkefrekvens. Kanskje blir det bare 2.13, 2.26 og 2.4Ghz? La oss bare håpe at vi får muligheten til å overklokke dem Core i5 benchmarked Endret 5. januar 2009 av formann Lenke til kommentar
nets Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Har startet å sette sammen en ny pc nå og falt helt pladask for et veldig spesielt kabinett. Hjelp meg å finne de beste delene hvis dere har lyst : ) PC Prosjekt: Antec Skeleton Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 den burde du se på! med HD også Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det kommer et P55 (Kodenavn Ibex Peak) chipset i Q3, men det virker som det blir Socket 1160(s1158), som er til Core i5 (Lynnefield). Jeg ser det som lite sannsynlig at P55 vil støtte Core i7. Intel lager nok en gang et mareritt for stakkarer som etterhvert vil oppgradere. De tvinges til å kjøpe nytt hovedkort. Ikke uventet fra den kanten. Jeg har rotet en del rundt på nettet, men ikke funnet noe som tyder på at det kommer et rimeligere chipset til Core i7. Når det er sagt, så virker det som om Core i5 kommer til å levere veldig god ytelse. Foreløpige tester er riktignok bare gjort på 2.13Ghz, og vi vet ikke om Core i5 vil komme med stort høyere klokkefrekvens. Kanskje blir det bare 2.13, 2.26 og 2.4Ghz? La oss bare håpe at vi får muligheten til å overklokke dem Core i5 benchmarked Det er i tifelle dårlige nyheter for de som kjøper ci7-rigg i disse dager. Med C2D så var det ihvertfall en rekke alternativer etterhvert (etter i975x). Til og med "eldre" chipset lot seg kjøre med C2D Asrock hadde jo en rekke obskure varianter, Via, 865PE til og med! Blir mer og mer fristende å teste ut PHII i en AM2+-rigg nå. Men bencing(og "pers rekorder") med X58/ci7 frister også. Men det er *DYRT* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå