Cpt Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei, jeg og en kompis har noe akevitt stående, men det er vel ikke en hemmelighet at for mange, så smaker akevitt veldig stygt, vi er intet untak. Deg jeg da lurer på etter å ha hørt rykter om at det går an å sile brennevin slik at det blir ren sprit, er om noen her på forumet har erfaringer med dette? Deg jeg da har fått opplysninger om, er at man tar ei skive hvit loff, og heller det ønskede brennevine gjennom skiva, flere ganger, og til slutt vil det være ren sprit. En siste ting: vist denne brødvarianten av siling ikke fungerer, er det noe annet man kan gjøre med akevitten for å gjøre den om til ren sprit, evt lettere å drikke? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Man får vel kjøpt sprøyter på apoteket. Sprøyt det rett inn i blodet. Dere slipper smaken, og dere trenger bare et par skjeer for å bli dritings. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ta dere et par pils i forveien, evt blande ut akevitten med brus eller saft eller en annen drikk barn er glad i. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ikke for å være frekk, meng jeg vil ha seriøse svar som mulig Vi vil gjerne få bort denne akevitten uten å kaste den, og flaska er åpnet(for å prøve mange rare ting for å få i seg dette her) så det er ganske utelukket å gi den vekk. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg må knekke en sekser før jeg klarer å klemme ned regulært brennevin i større doser. Sprøyter høres da ganske seriøst ut for meg. Hardcore. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ta dere et par pils i forveien, evt blande ut akevitten med brus eller saft eller en annen drikk barn er glad i. Det er utprøvd, vi kan konkludere med at smaken av akevitt er såpass sterk eller skarp, om du vil, at man må ha absurde menger med mineralvann for å kvitte seg med akevitt-smaken. Så vist man skal gjøre det på den måten, så vil det ta en evighet å drikke seg beruset, og man vil mest sannsynlig forgå av for stort inntak av brus. Jeg må knekke en sekser før jeg klarer å klemme ned regulært brennevin i større doser. Sprøyter høres da ganske seriøst ut for meg. Hardcore. Må inrømme at det er ganske HC men litt for 1337 for oss. Har ikke noe problemer med brennevin, vodka, whisky og hva det skulle være går rett ned, bart, men klarer ikke den der akevitten. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Enig i at det er noe eget med akevitt. Noe av det verste jeg har smakt. Jeg ville kastet den. Alkohol skal nytes. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Pff, det å kaste den hadde vært for drygt. Siling høres rimelig usannsynlig ut. Ta en veldig liten shot, ta en slurk med noe annet, så en ny shot osv. Varier mellom hva du drikker. Last resort: Selg drikken. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Med mye uggen fyll og fanteri på samvittigheten står jeg fjellstøtt på tipset om å kaste den. Dette kommer det ikke noe godt ut av. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Litt enig med Mimir. Alkohol skal nytes. Jeg liker akevitt, så det er bare å sende den hit, om dere trenger unnskyldning for å kvitte dere med den uten å kaste den. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hehe. Ja blir vel til at jeg prøver å selge den, men kjenner ingen som liker akevitt Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selg den til Karl-Peder? Eller til faren din? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg må knekke en sekser før jeg klarer å klemme ned regulært brennevin i større doser. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hehehe. Sats på faren din, du. Akevitt er godt, men jeg drikker så sjelden at jeg har hele året av den bittelille flaska jeg kjøpte til jul. Og så får jeg brennevin i gave fra folk, selv om jeg drikker alkohol omtrent en gang hvert skuddår. Så jeg klarer meg. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Farn min liker heller ikke akevitt. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du kan jo alltids destillere det, og få noe i nærheten av 96% ut fra det.. Det innebærer dog endel jobb, og er litt utenfor hva norsk lov tillater.. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 hehe, hadde jeg hatt greier på sånt hadde jeg nok gjort det Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Så du er villig til å destilere en flaske akevitt? Hva har jeg sagt? Kast den! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå