Gå til innhold

Sile akevitt? Evt annet brennevin

Cpt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og en kompis har noe akevitt stående, men det er vel ikke en hemmelighet at for mange, så smaker akevitt veldig stygt, vi er intet untak.

Deg jeg da lurer på etter å ha hørt rykter om at det går an å sile brennevin slik at det blir ren sprit, er om noen her på forumet har erfaringer med dette?

Deg jeg da har fått opplysninger om, er at man tar ei skive hvit loff, og heller det ønskede brennevine gjennom skiva, flere ganger, og til slutt vil det være ren sprit.

En siste ting: vist denne brødvarianten av siling ikke fungerer, er det noe annet man kan gjøre med akevitten for å gjøre den om til ren sprit, evt lettere å drikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk, meng jeg vil ha seriøse svar som mulig :p Vi vil gjerne få bort denne akevitten uten å kaste den, og flaska er åpnet(for å prøve mange rare ting for å få i seg dette her) så det er ganske utelukket å gi den vekk.

Lenke til kommentar
Ta dere et par pils i forveien, evt blande ut akevitten med brus eller saft eller en annen drikk barn er glad i.

Det er utprøvd, vi kan konkludere med at smaken av akevitt er såpass sterk eller skarp, om du vil, at man må ha absurde menger med mineralvann for å kvitte seg med akevitt-smaken. Så vist man skal gjøre det på den måten, så vil det ta en evighet å drikke seg beruset, og man vil mest sannsynlig forgå av for stort inntak av brus.

Jeg må knekke en sekser før jeg klarer å klemme ned regulært brennevin i større doser.

Sprøyter høres da ganske seriøst ut for meg. :fun: Hardcore.

Må inrømme at det er ganske HC :cool: men litt for 1337 for oss. Har ikke noe problemer med brennevin, vodka, whisky og hva det skulle være går rett ned, bart, men klarer ikke den der akevitten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...