Gå til innhold

Plukk en skjerm til meg

thomasrh

Anbefalte innlegg

LCD skjermen min tok kvelden så jeg trenger ny og jeg begynner å få abstinenser så jeg må ha en kjappt. Enkleste for meg er å kjøre på den lokale Expert, men av erfaring vet jeg at både utvalg og betjening der er lite interesante å ha med å gjøre :p

Så jeg tenkte å kjøre på Datakjeden på Tiller utenfor Trondheim. De har ifølge nettsiden sin dette utvalget av skjermer på 22-24'' widescreen.

Problemet er bare at kun 2 av dem er "på lager", men en haug er "på fjernlager". Så det første jeg lurer på er hva "fjernlager" betyr? Kan de skaffe skjermen på dagen eller evt. over natta? Hvis ikke går hele opplegget mitt i vasken, da kan jeg like gjerne bestille noe fra nett :(

Dersom det er mulig å få de som er "på fjernlager" rimelig kjappt, hvilke av disse ville du valgt? Jeg har fått flere tips om at Samsung er et bra valg og en solid vare, men det gir meg ikke mye. Jeg ser på to skjermer og den ene koster 1000kr mer og den eneste forskjellen jeg finner er at den har et par utganger mer til noe jeg ikke vet hva er.

Og sånn har jeg stirra meg blind de siste ørten timene, så hjelp! Vær så snill :D

-thomas-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vedrørende fjernlager.

Jeg har bestilt en del fra Komplett (det er vel de som har fjernlageret til datakjeden). Der pleier varene forutsatt at de er på lager å komme dagen etter.

Opplever denne som bra, har dog aldri spilt med den: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347597

Er det samme som denne ? Prisen er litt høyere på datakjeden, men det er overkommelig, tenkte opp mot 4-5 lapper. Såvidt jeg vet har ikke komplett vanlig butikk i Trondheim lenger?

Lenke til kommentar

Det er den samme.

Komplett har ikke vanlige butikker noen steder mer. Butikkdelen ble skilt ut i eget selskap, datakjeden. Komplett sender med posten, dvs hente det på postkontoret. Eller bestill det til jobbens adresse, de leverer på døren til bedrifter.

Lenke til kommentar

Ah stemmer det, datakjeden hadde samme lokaler som gamle Komplett da de starta syns jeg å huske.

Hvor lenge tar det å få varer fra Komplett for tida da? Jeg bor ikke nært nok Trondheim til å få varer samme dag som Trondheim mottar dem desverre. Tar stort sett en dag ekstra (men går via terminalen i Tr.heim).

Lenke til kommentar

Jeg snakket med datakjeden og de får ikke inn varer før i slutten av uka, så da er jeg like langt.

Jeg vurderer å bare kjøpe en 22'' også, for jeg tror ikke denne laptopen klarer å dra spill på 1920x1200 noe særlig uansett. Og da kan jeg like gjerne skaffe en 22'' med 1680x1050, som jeg vet av erfaring fungerer greit nok.

Så jeg lurer på å vente til slutten av uka å skaffe meg en Samsung T220 Black Rose. Den ene det står at de har på lager er utstillingsvare visst.

Er den grei? Ser litt ut som lillebror til den 240 uten HDMI og USB hub, som jeg forsåvidt ikke har bruk for uansett.

-thomas-

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har fått skjermen nå, og den er helt flott, bortsett fra en ting. Det er usedvanlig mye flimmer (hvis det er ordet?). Når jeg ser film eller spiller spill særlig ser jeg det. Ser ut som streker som bare flimrer over skjermen lynraskt om og om igjen. Som om jeg kan se at den oppdaterer seg eller noe.

Er dette noe å gjøre med? Går det over? Jeg installerte driveren som fulgte med skjermen også.

-thomas-

Lenke til kommentar
sjekk at oppdateringsfrekvensen (hertz) ikke er for lav/høy :)

LCD skjermer har vanligvis MAX 60Hz.

Hvis ikke reklamerer du ;)

Den er 60Hz ja, får ikke lov å endre det (uten å bruke makt :p)

Så det er skjermen det er noe galt med da? :( Så typisk. Jeg vet ikke hva jeg gjør for å reklamere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...