Gå til innhold

Linux Og Windows Applikasjoner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste Windows programmer can kjoeres paa linux med wine, men jeg ser ikke helt vitsen med aa proeve aa faa flest mulig windows programmer til aa kjoere paa linux boxen naar det finnes saa utrolig mange bra gratis alternativer som er laget for Linux.

Noen Windows programmer er det selfoelgelig noedvendig aa kjoere, har du sterkt nok oenske og tid til overs saa skal du ikke se bortifra at Dreamweaver kan kjoeres fra en linux maskin.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke funnet et godt WYSIWYG alternativ til Dreamweaver... og siden jeg foretrekker å fokusere på inhold og design, fremfor å kode, (noe jeg også kan) holder jeg meg til Dreamweaver... til jeg finner et alternativ som er like kraftig for Linux....

Takk for linken angelique__

:smile:

Lenke til kommentar
Å herre... DW? Lær deg heller HTML så har ikke slike problemer.

som sakt Rafael, så kan jeg kode, men når sidene blir mange, så velger jeg heller å bruke tid på annet enn å kode enkle ting. DW er etter min mening flott til det. Det er vel litt som å bare bruke Linux fra command prompt, istedet for det grafiske grensesnittet.......

Lenke til kommentar
Jeg har ikke funnet et godt WYSIWYG alternativ til Dreamweaver... og siden jeg foretrekker å fokusere på inhold og design, fremfor å kode, (noe jeg også kan) holder jeg meg til Dreamweaver... til jeg finner et alternativ som er like kraftig for Linux....  

Takk for linken angelique__

:smile:

Et kjapt søk på Freshmeat ga noen lovende resultater:

WebSphere Studio Homepage Builder fra IBM finnes for Linux.

eWebEditPro ser heller ikke dum ut

EditWorks Professional virker litt vel enkel i forhold til DW, men jeg vet ikke hvilke behov du har.

Så vidt jeg kan se er ingen av programmene open source, men det er ikke DW heller :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...