Barry White Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 jeg og noen venner krangler litt om det går an å kjøre windows applikasjoner på linux, går det? Ev. På hvilken versjon? Lenke til kommentar
mammut Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Kan kjøre windows aplikasjonen under wine i linux ja... Man kan bruke crossover som er videreutvikling av wine også.. Der kan man kjøre ie 5.5, lotus notes,office 2000 og mange windows plugins.. Lenke til kommentar
nander Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 For å spørre litt mer spesefikt for min del, finnes det noen grei måte å kjøre Macromedia Dreamweaver i Mandrake 9.1 på? Det er alt som fortsatt gjør at jeg har XP på en partisjon.... Lenke til kommentar
angelique__ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ja gå til : http://appdb.winehq.com/ så velger du search app. så søker du etter den windows applikasjonen du vil kjøre for å se om den vil virke under wine. det kan hende at du trenger noen dll'er som ligger i system folderen , men det vil du få beskjed om. lykke til Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 De fleste Windows programmer can kjoeres paa linux med wine, men jeg ser ikke helt vitsen med aa proeve aa faa flest mulig windows programmer til aa kjoere paa linux boxen naar det finnes saa utrolig mange bra gratis alternativer som er laget for Linux. Noen Windows programmer er det selfoelgelig noedvendig aa kjoere, har du sterkt nok oenske og tid til overs saa skal du ikke se bortifra at Dreamweaver kan kjoeres fra en linux maskin. Lenke til kommentar
nander Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har ikke funnet et godt WYSIWYG alternativ til Dreamweaver... og siden jeg foretrekker å fokusere på inhold og design, fremfor å kode, (noe jeg også kan) holder jeg meg til Dreamweaver... til jeg finner et alternativ som er like kraftig for Linux.... Takk for linken angelique__ :smile: Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Å herre... DW? Lær deg heller HTML så har ikke slike problemer. Lenke til kommentar
tore- Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 er DW gale? Så vidt meg bekjent skriver den skikkelig HTML valid kode. Hvorfor bruke mer tid enn nødvendig når det er like enkelt med DW? Lenke til kommentar
nander Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Å herre... DW? Lær deg heller HTML så har ikke slike problemer. som sakt Rafael, så kan jeg kode, men når sidene blir mange, så velger jeg heller å bruke tid på annet enn å kode enkle ting. DW er etter min mening flott til det. Det er vel litt som å bare bruke Linux fra command prompt, istedet for det grafiske grensesnittet....... Lenke til kommentar
ism Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Jeg har ikke funnet et godt WYSIWYG alternativ til Dreamweaver... og siden jeg foretrekker å fokusere på inhold og design, fremfor å kode, (noe jeg også kan) holder jeg meg til Dreamweaver... til jeg finner et alternativ som er like kraftig for Linux.... Takk for linken angelique__ :smile: Et kjapt søk på Freshmeat ga noen lovende resultater: WebSphere Studio Homepage Builder fra IBM finnes for Linux. eWebEditPro ser heller ikke dum ut EditWorks Professional virker litt vel enkel i forhold til DW, men jeg vet ikke hvilke behov du har. Så vidt jeg kan se er ingen av programmene open source, men det er ikke DW heller :wink: Lenke til kommentar
nander Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 man må også vite hvor man skal stille det.... takk for Freshmeat.net Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå