Gå til innhold

Nettopp skaffet meg HTC G1 (Dev Phone 1).


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fått lekt alt for mye med den ennå.

Lagt inn toggleknapper for wifi, gps, bluetooth og apn.

Og et program for å lage ringetoner.

 

Er iallefall så langt veldig fornøyd, fått oppdatert manuelt til 1.1 RC33, telefonen fungerer raskt og responsivt, ingen "bugs" funnet ennå her ialelfall.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har nettopp fått meg G1 t-mobile fra Tyskland som er "låst", er det noen som vet hvordan en "låser" den opp? En trenger vel ikke en T-mobile Sim card for å "låse" opp, for jeg leste på nettet at en trengte det for noen instillinger før en kunne bruke sitt eget sim card..

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått mitt eksemplar :) Virker som en fantastisk telefon i forhold til det andre som finnes på markedet. Håper imidlertid noen finner en bedre løsning på særnorske bokstaver.

 

Installerte forøvrig en alternativ kontaktliste (StarContacts), og greide å velge feil (standard Dialer) når jeg ble spurt om hvilken som skulle være standard. Vet at man kan resette slik i innstillinger, men når det gjelder disse programmene er valget grået ut. Noen tips?

 

Lurer også på om dere har oppgradert til 1.1. Kom den automatisk, eller har dere lagt inn selv? Er det verdt bryet?

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har nettopp fått meg G1 t-mobile fra Tyskland som er "låst", er det noen som vet hvordan en "låser" den opp? En trenger vel ikke en T-mobile Sim card for å "låse" opp, for jeg leste på nettet at en trengte det for noen instillinger før en kunne bruke sitt eget sim card..

 

http://www.google.no/search?q=unlock+g1

 

Finnes etterhvert en liten bunke med nettsteder som påtar seg unlock'ing av G1 mot noen dollars. Mener å ha lest at det stort sett er vellykket, men siden du har en tysk og ikke US/UK telefon kan du kanskje sjekke opp litt ekstra først.

 

~Christopher

Lenke til kommentar

Håper det kommer en app som lager æøå med shift-kombinasjoner eller liknende.

 

Noen her som har begynt å programmere litt selv? Har lyst å sette meg litt inn i det etter hvert.

 

edit: Støtter ikke telefonen https? Jeg prøvde å komme inn på it's:learning via Innsida til NTNU, men kom ikke til innloggingen (https://innsida.ntnu.no).

Endret av cecolon
Lenke til kommentar

3g er alltid skrudd av her, lagt inn program som enkelt skrur det av og på. Alarmklokken min har nå vekt meg 2 ganger uten problemer, så lyd lager den her iallefall.

 

Merkelig at du har de 3 greiene der som jeg ikke sliter med i det heletatt.

 

Din er oppdatert fullt?

Lenke til kommentar

Jeg la inn programmet som skrur av 3G, regner med at det gjør susen. Oppdaget faktisk bare at den brukte 3G etter å ha åpnet telefonen, så det virker som den foretrakk 3G fremfor WLAN kun når den var låst.

 

Etter reboot kom alarmlyd, men jeg ser flere som har hatt problemer med det. Kjipt å forsove seg! Har lest om en alarmklokke som skal være overlegen, men får ikke tak i den så lenge den koster.

 

Kan være at ÆØÅ-problemene kun gjelder i Steel, evt. også Browser.

 

Telefonen kjører original programvare, dvs. 1.0. Er det enkelt og greit å oppdatere til 1.1? Er det noen viktige forbedringer?

 

Steder å finne interessant ekstrautstyr er selvsagt eBay (mye rart til en billig penge fra Østen) og nettbutikken USBfever.com (der jeg har kjøpt desktop cradle).

Hva gjør du med lokket foran USB-porten? Må det åpnes og holdes vekke når du setter den i, eller fjernet du det helt?

 

Beklager mange poster på rad, men blir best slik når det gjelder ulike ting :) Hva har dere valgt på tidssone? Jeg valgte London, men ser at det blir feil mtp. SMS kommer i feil rekkefølge osv. Hvorfor er ikke Norge et valg? :(

Endret av roberteh
Flettet tre innlegg fra samme bruker.
Lenke til kommentar
Gå inn på settings --> wireless --> Mobile network (elns, helt nederst) --> Apn's, og slett alle APN'er som ligger der.. Så lager du en ny en basert på Tele2-instillingene ;)

 

Lykke til!

Prøvde dette men får fortsatt opp denne R'en.

Fjernet alle de andre APN'ene og bruker kun disse tele2 APN'ene (som jeg ikke vet om fungerer, men fikk bedre signal etter at jeg hadde lagret de forrige gang, men hadde da fortsatt denne R'en):

 

*APN 1*

Name: Tele2

APN: internet.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: [Not set]

Password: [Not set]

Server: [Not set]

MMSC: [Not set]

MMS Proxy: [Not set]

MMS Port: [Not set]

MCC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

*APN 2*

Name: Tele2MMS

APN: mms.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: wap

Password: wap

Server: [Not set]

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 130.244.196.90

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN type: mms

 

Prøvde så å factory resete telefonen, og fikk skrevet ned beskjeden jeg får: "You have lost data connectivity because you left your home network with data roaming turned off" får så valgene "ok" og "Turn it on". Velger jeg turn it on og haker av for dataroaming, får jeg kontakt, men har ikke lyst til å gjøre det flere ganger da jeg er redd det kan bli dyrt (har pr idag ikke et bra 3g abonement (les dyrt), men har bestilt).

 

Nettopp fått telefonen, skrur den på, får samme feilmelding, skrur på roaming, fjerner alle apn's som ligger der og legger til dine to, får fortsatt ikke koblet på nettet, så jeg får ikke brukt den i det hele tatt! Begynner å bli litt stressa her nå. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Gå inn på settings --> wireless --> Mobile network (elns, helt nederst) --> Apn's, og slett alle APN'er som ligger der.. Så lager du en ny en basert på Tele2-instillingene ;)

 

Lykke til!

Prøvde dette men får fortsatt opp denne R'en.

Fjernet alle de andre APN'ene og bruker kun disse tele2 APN'ene (som jeg ikke vet om fungerer, men fikk bedre signal etter at jeg hadde lagret de forrige gang, men hadde da fortsatt denne R'en):

 

*APN 1*

Name: Tele2

APN: internet.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: [Not set]

Password: [Not set]

Server: [Not set]

MMSC: [Not set]

MMS Proxy: [Not set]

MMS Port: [Not set]

MCC: 242

MNC: 02

APN type: default

 

*APN 2*

Name: Tele2MMS

APN: mms.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: wap

Password: wap

Server: [Not set]

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 130.244.196.90

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN type: mms

 

Prøvde så å factory resete telefonen, og fikk skrevet ned beskjeden jeg får: "You have lost data connectivity because you left your home network with data roaming turned off" får så valgene "ok" og "Turn it on". Velger jeg turn it on og haker av for dataroaming, får jeg kontakt, men har ikke lyst til å gjøre det flere ganger da jeg er redd det kan bli dyrt (har pr idag ikke et bra 3g abonement (les dyrt), men har bestilt).

 

Nettopp fått telefonen, skrur den på, får samme feilmelding, skrur på roaming, fjerner alle apn's som ligger der og legger til dine to, får fortsatt ikke koblet på nettet, så jeg får ikke brukt den i det hele tatt! Begynner å bli litt stressa her nå. Noen forslag?

Klarte å aktivere telefonen ved å koble opp til google serverne ved wifi. Husker ikke helt side men kan skaffe link når jeg kommer hjem (sitter på skolen og skriver dette med min ADP). Ellers funker ikke APN 'ene over og har ikke klart å finne noen som funker, men jobber med saken.

Lenke til kommentar
lånte meg et netcom kort til å sync'e først, og tok resten via wifi midlertidig.

Sendte mail til Tele2 og spurte etter innstillingene, og dette er svaret jeg fikk:

 

Her har du manuelle innstillinger for WAP\GPRS:

 

WAP terminal settings:

 

IP address: 130.244.196.90

Port: 9201/8080

Homepage: wap.tele2.no

APN: internet.tele2.no

 

MMS terminal settings:

 

IP address: 193.12.40.14

Homepage: http://mmsc.tele2.no

Username: wap

Password: wap

Port: 9201/8080

APN: mms.tele2.no

 

Har prøvd litt forskjellig, men får ikke tilgang til annet enn GSM nettet. Får forresten du også opp en R i GSM signalene? Har i alle fall funnet ut at det er fordi telefonen er i "roaming" modus. Lurer på om det er fordi Tele 2 bruker Netcom sine nett i Norge, og derfor ikke er på sitt "eget nett". Tror derfor man må inn på Mobile networks i settingsmenyen å hake av for data roaming, for å få mer enn GSM tilgang på telefonen. Men heller ikke det har hjulpet.

Lenke til kommentar
Håper det kommer en app som lager æøå med shift-kombinasjoner eller liknende.

 

Noen her som har begynt å programmere litt selv? Har lyst å sette meg litt inn i det etter hvert.

 

edit: Støtter ikke telefonen https? Jeg prøvde å komme inn på it's:learning via Innsida til NTNU, men kom ikke til innloggingen (https://innsida.ntnu.no).

Tror ikke googles nettleser støtter innsidas passord-besyttelse. Men om du laster ned opera Mini så takler denne dette helt greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...