Gå til innhold

Nettopp skaffet meg HTC G1 (Dev Phone 1).

Anbefalte innlegg

Og noen som har noen formening om hvor sikre jetcarrier er?

Jetcarrier er seriøs

Men min erfaring er at det ofte blir dyrt - ihvertfall dyrere enn hva jeg først trodde.

Etter å ha handlet mye rart på eBay de siste årene, er mitt tips når det gjelder frakt fra USA å stort sett alltid velge US Postal Service (USPS) dersom selgeren tilbyr dette. Selv billigste alternativ synes jeg pleier å gå relativt raskt (maks 2 uker), velger man ekspress går det gjerne på noen få dager. Og du får vite på forhånd hva frakten (ekskl eventuell MVA og andre norske avgifter, selvsagt) kommer på.

Min G1 ble sendt med USPS International Priority (med forsikring), riktignok til Frankrike da jeg ferierte der (og dermed unngikk jeg norsk MVA), men fraktprisen ble $35 og den ble levert på døra der nede en uke etterpå (5 virkedager).

~Christopher

http://grenness.blog.linpro.no

Jetcarrier kan samle opp flere sendinger,slik at det går kun en pakke til norge, kan være penger og spare, samme når det er selskaper som ikke vil sende til europa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er i usa nå, og fikk prøve telefonen litt. Do want! Men trenger litt hjelp av dere: bør jeg kjøpe dev phone eller t-mobile? Får begge til 399.

Blir det dev, lurer jeg på om jeg rekker å få den bestilt til hotellet før jeg drar tilbake den 10. Har noen et nummer til google i usa jeg kan ringe? Noen med tilgang på android market som gidder å sjekke?

Blir det t-mobile, lurer jeg på om det er noen store ulemper, og hva jeg må gjøre for å unlocke. Er jeg avhengig av at t-mobile gidder å oppdatere programvare for å ha nyeste?

Lenke til kommentar

De sendte telefonen min kjapt dagen etter jeg bestilte (bestilte på kvelden før) fra google. Dersom du har spørsmål til de kan du sende e-post til: [email protected].

Da var den framme i NJ (Jetcarrier) 2 dager etterpå (3.april). Og ble sendt ut innenlands med posten i går.

De andre spørsmålene kan jeg ikke svare på :-) Men jeg ville helst gått for ADP1

Endret av klo
Lenke til kommentar
Nå er telefonen min i Fedex-bilen :D Til dere som har kjøpt, hva gjør dere med lader (min har hvertfall amerikansk plugg)? Og er det noe ekstrautsyr (skjermbeskytter, batteri etc) dere kan anbefale?

Jeg mener å huske å ha lest et sted at det har skjedd en endring i ekstrautstyret som følger med (lader etc.) i forhold til når jeg kjøpte min.

Men uansett er jeg temmelig sikker på at originalladeren (vet ikke hvor jeg har min) takler 110-250V, altså er det bare selve pluggen som er inkompatibel.

Jeg tror både Elkjøp og sikkert også Clas Ohlson/Biltema selger billige US->NO-plugger.

Ellers kan du også kjøpe en USB-lader som jeg også mener Clas O. har til rundt 100-lappen (der finner du også sigarettennerlader med USB-utgang dersom du er på farten i bil).

Steder å finne interessant ekstrautstyr er selvsagt eBay (mye rart til en billig penge fra Østen) og nettbutikken USBfever.com (der jeg har kjøpt desktop cradle).

Noe jeg sterkt vil anbefale er et (eller flere) kraftigere batteri(er), Seidio har et som passer under originallokket på din telefon (1400mAh), mens det finnes flere (sjekk eBay) med rundt 2200mAh men da følger det med et nytt bakdeksel som gjør telefonen en del feitere enn den allerede er (men jeg har brukt et slikt batteri hele påsken, genialt når jeg vil ha GPS på under hele skituren, og hadde GPS og skjerm på hele bilturen hjem for å teste Fotoboksvarsler-programmet som forøvrig virker supert (støtter import av fotoboksdatabasen til TomTom som kanskje er den mest komplette for Norge, og er fritt tilgjengelig fra forumet på nystul.no).

Jeg har ikke brydd meg med skjermbeskytter, og skjermen er fortsatt som ny når jeg tørker over den med en brilleklut.

Christopher

http://grenness.blog.linpro.no

http://twitter.com/grenness

Endret av grenness
Lenke til kommentar

Skal hente min ADP1 i dag, det blir kjekt.

Av tilbehør så har jeg bestilt:

3,5mm overgang for hodetelefoner fra Ebay

Dock/cradle med ekstra lader fra Dealextreme

USB lader for bil fra Dealextreme

16GB Sandisk microSDHC

Batteri må jeg se ann om jeg skaffer meg, spørs hvor lenge batteriet holder med mitt bruk. Men blir sannsynligvis et slikt 2600mah batteri etterhvert, eventuelt et 1400mah, slik at jeg kan bytte mellom det originale og det når jeg ikke har mulighet til å lade. Men sitter somregel i nærheten av en USB-port.

Bestilte gjennom Jetcarrier, porto kom på 355 kr inklusiv fortolling (ikke mva). Ikke så gale syntes jeg.

Endret av klo
Lenke til kommentar

Hei. Sliter med å få min ADP1 til å virke. Måtte sette på innstillinger for roaming for å få den i kontakt med google sine servere i det jeg registrerte meg på telefonen. Deretter får jeg en R i feltet som viser gsm signal.

post-186273-1239718289_thumb.jpg

Er redd for å få en sviende telefonregning, så er ikke helt sikker på hva jeg bør gjøre her.

Edit:

Har et Tele2 abonement

Endret av jorgefisk
Lenke til kommentar
Gå inn på settings --> wireless --> Mobile network (elns, helt nederst) --> Apn's, og slett alle APN'er som ligger der.. Så lager du en ny en basert på Tele2-instillingene ;)

Lykke til!

Prøvde dette men får fortsatt opp denne R'en.

Fjernet alle de andre APN'ene og bruker kun disse tele2 APN'ene (som jeg ikke vet om fungerer, men fikk bedre signal etter at jeg hadde lagret de forrige gang, men hadde da fortsatt denne R'en):

*APN 1*

Name: Tele2

APN: internet.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: [Not set]

Password: [Not set]

Server: [Not set]

MMSC: [Not set]

MMS Proxy: [Not set]

MMS Port: [Not set]

MCC: 242

MNC: 02

APN type: default

*APN 2*

Name: Tele2MMS

APN: mms.tele2.no

Proxy: [Not set]

Port: [Not set]

Username: wap

Password: wap

Server: [Not set]

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 130.244.196.90

MMS Port: 8080

MCC: 242

MNC: 01

APN type: mms

Prøvde så å factory resete telefonen, og fikk skrevet ned beskjeden jeg får: "You have lost data connectivity because you left your home network with data roaming turned off" får så valgene "ok" og "Turn it on". Velger jeg turn it on og haker av for dataroaming, får jeg kontakt, men har ikke lyst til å gjøre det flere ganger da jeg er redd det kan bli dyrt (har pr idag ikke et bra 3g abonement (les dyrt), men har bestilt).

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lekt meg litt med min ADP1, veldig fornøyd med den så langt.

Den kom som versjon 1.0, har da oppdatert den til 1.1 (guide for adp1). Tror ikke jeg legger inn på noen modifisert firmware med det første.

I starten ved innlogging til gmail så la jeg til nytt Telenor APN og da klarte den fint å koble til, trengte heller ikke å slette de andre APN'ene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...