Gå til innhold

Nettopp skaffet meg HTC G1 (Dev Phone 1).

Anbefalte innlegg

Vel, da ankom nettopp min Android Development Phone 1 fra Google (Også kjent som HTC G1). Dette er den første telefonen tilgjengelig som kjører google sitt nye mobile operativsystem kalt Android. Hvis noen har noen spørsmål er det bare å fyre løs. Har ikke brukt den noe særlig enda så har ikke så mange erfaringer å komme med foreløpig annet enn at den ser kulere ut en bildene tilsier :) (Bilder kommer etterhvert). Kan sikkert karre meg til å skrive en lesertest etterhvert som jeg får lekt meg med den. Men for de som sitter inne med spørsmål eller slikt er det bare å fyre løs!

Jeg gleder meg å leke med den :D

post-29220-1231089037_thumb.jpg

post-29220-1231089045_thumb.jpg

post-29220-1231089051_thumb.jpg

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noen har noen spørsmål er det bare å fyre løs.

Gratulerer med ADP.

Jeg har kun ett spørsmål: har du fått til et APN-oppsett som funker 100%, mht 3G, sending og mottak av SMS og sending og mottak av MMS?

Hvis svaret er 'ja' hadde det vært fint med litt detaljer - jeg har hatt min G1 siden begynnelsen av november og har ennå ikke klart å sende MMS. Alt annet funker. Jeg er på Telenor sitt nett, men gjennom Ventelo. Jeg har skiftet ut software-image'et til ADP1, så vi burde ha nokså likt utgangspunkt.

Mvh

Christopher

(som skal på ferie om en uke, og gjerne skulle hatt mulighet til å sende MMS derfra...)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg måtte betale 399$ for den + frakt gjennom Jetcarrier (ligger vel på 150,- elns?)

Kjøpte den via Google som en Google Developer. For å bli en Google Developer må du betale en engangssum på rundt 200,-.

Det er foreløpig ikke noe norsk språk i selve Android, men tasturet har støtte for norske bokstaver (æ,ø,å) gjennom å holde inne henholdsvis a og o til du får opp en symbolmeny, ikke ulikt det du finner på iPhone. Noen T9 trenger du jo ikke akkurat siden du har et qwerty-tastatur ;)

Minnekortet som fulgte med var på 1GB, men jeg hadde et på 16GB liggende her, så nå bruker jeg det :)

Android kan ikke synke direkte opp mot Outlook, men bruker heller Google Calendar, Gmail og Contacts, noe som egentlig fungerer strålende! Ellers når du kobler telefonen til pc`en kan du bare mounte den som en vanlig mobil lagringsenhet :)

Lenke til kommentar
Heh, nei! :) Betalte 399$ + frakt!

JetCarrier pleier å være flinke til å innkreve MVA, så det hørtes litt rart ut. Ikke vær altfor sikker på at det ikke kommer en regning til, men gjør det ikke det så er jo det flaks for deg!

Men andre som har tenkt til å bestille G1 bør nok bake inn MVA i budsjettet, så får de heller en hyggelig overraskelse dersom de slipper unna uten. Men husk at posten/tollvesenet ikke er så lettlurte som de engang var - mange pakker jeg har fått fra utlandet med enten gave-merke eller med lav verdi har blitt åpnet av dem og jeg har blitt presentert for MVA-krav basert enten på en faktura/kvittering de fant inne i pakken, eller så har de bedt meg oppgi eBay-referansen og så har de gått inn og funnet faktisk salgspris...

Lenke til kommentar
Hvordan funker dev versjonen fra den vanlige? Er det noe forskjeller? Leste et sted at hvis du kjøper en som er låst til t-mobile, og unlocker den så mister du 3g? Noen som har fått til mms innstillinger osv?

Fysisk er de like (bortsett fra at ADP1 mangler T-Mobile-logo, og at den har litt fancy grafikk på bakcoveret.

Software-messig er de nesten like, men med ADP1 har du root-rettigheter (det er jo en telefon for utviklere), samt at den 'mangler' en del T-Mobile-særegenheter som vi i Norge uansett ikke vil savne (programvare for T-Mobiles svar på "familie & venner"-abonnement m.m.

Du mister ikke 3G ved verken å unlock'e eller å root'e en T-Mobile G1.

Jeg får ikke til å sende MMS, ellers funker alt fint - jeg har en T-Mobile G1 kjøpt over nettet (eBay) i begynnelsen av november, som jeg fikk ferdig unlock'et, og som jeg senere har skiftet software-image på til ADP1.

Jeg har abonnement gjennom Ventelo, på Telenor sitt nett.

Søk på 'android mms' på google på norske sider, så finner du sikkert en del av frustrasjonsmeldingene mine over ikke å få til å sende mms... Har du tips i så henseende så kom med dem!

Lenke til kommentar
Heh, nei! :) Betalte 399$ + frakt!

JetCarrier pleier å være flinke til å innkreve MVA, så det hørtes litt rart ut. Ikke vær altfor sikker på at det ikke kommer en regning til, men gjør det ikke det så er jo det flaks for deg!

Men andre som har tenkt til å bestille G1 bør nok bake inn MVA i budsjettet, så får de heller en hyggelig overraskelse dersom de slipper unna uten. Men husk at posten/tollvesenet ikke er så lettlurte som de engang var - mange pakker jeg har fått fra utlandet med enten gave-merke eller med lav verdi har blitt åpnet av dem og jeg har blitt presentert for MVA-krav basert enten på en faktura/kvittering de fant inne i pakken, eller så har de bedt meg oppgi eBay-referansen og så har de gått inn og funnet faktisk salgspris...

Hei :)

Jeg fikk min ADP rett før nyttår. Rundt regnet med frakt, mva og fortolling kom den på 4000 kr. Det er den råeste telefonen jeg noen gang har vert borti. Når det er sakt kunne kameraet vært bedre. Er noe usikker på om jeg synes GPS fungerer tilstrekkelig, men det er litt tidlig å si dette da jeg ikke har hatt tid å teste den skikkelig. Har hatt den på 10 min til nå.

Jeg håper at jeg skal få komt i gang å lage noen programmer etter hvert, men forløbig har jeg mer enn nok med bare å prøve ut alle de som allerede er tilgjenngelige.

Lenke til kommentar
Hvordan funker dev versjonen fra den vanlige? Er det noe forskjeller? Leste et sted at hvis du kjøper en som er låst til t-mobile, og unlocker den så mister du 3g? Noen som har fått til mms innstillinger osv?

Fysisk er de like (bortsett fra at ADP1 mangler T-Mobile-logo, og at den har litt fancy grafikk på bakcoveret.

Software-messig er de nesten like, men med ADP1 har du root-rettigheter (det er jo en telefon for utviklere), samt at den 'mangler' en del T-Mobile-særegenheter som vi i Norge uansett ikke vil savne (programvare for T-Mobiles svar på "familie & venner"-abonnement m.m.

Du mister ikke 3G ved verken å unlock'e eller å root'e en T-Mobile G1.

Jeg får ikke til å sende MMS, ellers funker alt fint - jeg har en T-Mobile G1 kjøpt over nettet (eBay) i begynnelsen av november, som jeg fikk ferdig unlock'et, og som jeg senere har skiftet software-image på til ADP1.

Jeg har abonnement gjennom Ventelo, på Telenor sitt nett.

Søk på 'android mms' på google på norske sider, så finner du sikkert en del av frustrasjonsmeldingene mine over ikke å få til å sende mms... Har du tips i så henseende så kom med dem!

Nice, har budt på en tlf på ebay fra t-mobile, så da er det bare å putte inn Dev1 image også slipper man det t-mobile stæsjet. Digg... Men likte baksiden til dev edition, også slipper man det t-mobile merket.... Så hvis ikke jeg vinner auksjon så blir det nok en dev telefon ja...

Lenke til kommentar
Hei Lokii, gratulerer med G1:)

jeg har hørt at G1 er mye mye raksere enn de aller fleste mobiltelefoner som er tilgjengelig, stemmer det?

Ja, den er rask i den forstand at Anroid er veldig responsivt :) Så ja, den oppleves veldig rask!

Som en fotnote kan jeg nevne at vi begynner å få Android godt opp å kjøre på både HTC Touch Pro og Diamond, så det er ikke lenge til man kan få samme opplevelsen på disse telefonene!

Lenke til kommentar

Hei!

Hvordan er folks generelle erfaring med stabiliteten ved telefonen? Jeg har spesielt merket meg at kalenderen har en tendens til å krasje hele tiden hos meg. En del andre programmer gjør det og, men det er vansklig for meg å si om det er bugs i de ulike programmene eller det er noe med platformen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...