Ejrik Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Tok bilde i høst når jeg var i stavanger. Jeg er egentlig helt greit fornøyd med bilde selv, men lurer på om det egentlig er serlig bra? Ideen bak bilde av å stille svanen i skyggen av byen. Få frem en slags miljøkollisjon. Hvor godt jeg har lyktes er opp til dere å avgjøre! Eirik Lenke til kommentar
znace Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 et helt greit bilde dette da:) syns bakrunnen er litt for mye tuklet til men fokus pungte er jo strålende bra da. hadde likt å sett orginal bilde av denne svanen må jeg si Lenke til kommentar
bjornast Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Synes egentlig du lykkes ganske greit. Har selv bodd i Stavanger et par år, så jeg synes det er litt koselig å se bilde derfra. Jeg liker ikke disse greinene som henger ned og dekker for bakgrunnen, men de er det lite å gjøre med akkurat på den plassen der. Derimot så vil jeg foreslå at du kutter litt på venstre side. Delvis på grunn av at svanen er veldig midtstilt, og delvis på grunn av at bakgrunnen ikke gir særlig bypreg. Sånn sett har du egentlig vært heldig med bildet hvis du velger å croppe, for det er vel den mest tradisjonelle måten å ha et portrett på, at man er vendt til høyre og har litt mer luft den veien personen vender. Det som hadde vært morsomt å sett om du har fått til om du gidder gå ut igjen, er om du hadde funnet en lokasjon hvor trærne ikke er med, men du får nogenlunde det samme bakgrunnsbildet. Det største problemet er vel å få svanen samarbeidsvillig en gang til. Alt i alt et godt bilde, men jeg synes det mangler litt på å være et veldig bra bilde. Edit: Svane, ikke and! Endret 4. januar 2009 av bjornast Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg bor i tromsø, og vi har yderst lite svaner. Men kanskje jeg prøver en gang til neste gang jeg er i stavanger! Takker forøvrig for feedbacken Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg bor i nabolaget til Bergens største svanestamme, og føler at det er vanskelig å få noe fornuftig ut av dem. På alle måter, he he he. Men dette er tøft, sett bort fra at det er noe galt med komposisjon og format. Jeg ville helt klart lagt inn en retning i bildet, og hadde ikke det gått ann å komponere på stedet, så hadde jeg fikset det med en crop. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Min visjon var at svanen skulle være midtpunkt i bilde samtidig som den egentlig skulle ta lite plass. Jeg vil at den på en måte skal bare poppe opp over kanten som ett element som omtrent ikke trenger og være der (selv om det er midtpunktet)! Hvis noen skjønten noe av min kunstneriske visjon så blir jeg imponert. Mitt bakfulle hode klarte ikke å formulere seg serlig mye bedre på en dag som i dag. Endret 4. januar 2009 av Ejrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå