stclem Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Har et stort ønske om å skaffe meg en stasjonær pc og koble til to 22" skjermer på hjemmekontoret mitt. Skjermer tenkte jeg på Phillips - elkjop eller samsung - netshop. PC har jeg ikke i dag, bare laptop. Trenger derfor kabinett og alt innhold. Noen få krav har jeg. - Ikke for mye bråk. Trenger ikke være lydløs, men må ikke plages av lyd. - Ha en firewire tilgang. - Kunne koble på to skjermer (Ikke viktig hvordan). - Mulighet for enkel videoredigering. - Klare enkle spill som FM uten problemer. Det største problemet er at jeg hadde håpet å få dette til under 6000kr, men ser det kan bli knapt. Er det noen som kan hjelpe meg litt her, trenger å få satt opp et billigst mulig system som kan brukes. Det er viktig at jeg ikke kommer til å iritere meg over at ting går sakte osv, men at det funker liksom. Har tastatur og windows vista pro og høytalere. Trenger ikke stor HD, da alt som tas vare på lagres på egen server. Så HD til bruk av maskinen er nok. Kan bygge maskinen selv, gjort før, eller kjøpe omså på elkjøp. Alt funker for meg. Takk for all hjelp. Endret 4. januar 2009 av stclem Lenke til kommentar
stclem Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 hva med denne?` http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101538 Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Den PC-en er ganske grei, men normalt er intel et mye bedre valg til videoredigering så langt jeg vet. Er det inklusiv skjermer det skal koste 6000? Lenke til kommentar
stclem Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 ja var nok inkludert skjermene. Nå driver jeg ikke med mye videoredigering, og får gjort det jeg skal på min laptop som er Intel® Core Duo CPU T5450 @ 1.66GHz 1,67 GHz med 2gb ram. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Den PC-en du linker er jo helt ok, du vil ikke kunne spille crysis eller noe andre syke spill, men skal klare enklere oppgaver. Jeg har selv en 4400+ på den PC-en jeg bruker, og funker helt ok. Desverre er ikke ok bra nok i mitt tilfelle;) Du får med det andre hva du betale for;) Lenke til kommentar
stclem Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 ok, men kan jeg ha to skjermer på den? Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ut i fra det jeg kan lese har den kun en utgang, noe som er logisk siden det er intigrert skjermkort i HK. Så svaret er nok nei er jeg redd. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 hva med denne da? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=100734 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå