TheOnslow Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei alle sammen. Jeg startet i ny jobb mai 2008. Men etter som månene har gådd har jeg fått "angst" for og gå på jobb. Jeg jobber inne i fjelle (gruvearbeider). I starten gikk det bra men mot jul ble det værre og værre. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Er ikke noe artig og gå på jobb hver dag og skal være redd. Er det noen som har hadd det slik?? Kan jo ikke bare slutte i jobben heller, ingen jobb ingen penger. Er det noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg skal gå frem? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kontakt bedriftslegen. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skaff deg en ny jobb. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Som en nevnte overfor, så bør du ta kontakt med bedriftslegen hvis der har en slik, hvis ikke så bør du ta kontakt med en vanlig lege. I og med at du får angst/blir redd når du er på jobb, så burde det være grunnlag for sykemelding. Dog er sykemelding ikke noe løsning i lengden, hvis du fortsatt vil jobbe der bør du forsøke å finne en løsning på problemet, ellers må du nok finne deg en ny jobb. Kanskje kan det hjelpe med psykolog? Uansett, ta kontakt med bedriftslegen, eller en vanlig lege for å diskutere problemet, så kanskje får du henvisning til noen som kan hjelpe deg med problemet. Mvh Raimop Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 To muligheter, med to løsninger: 1: Frykten er ubegrunnet, farene ved jobben er svært små (mest sannsynlig tilfelle, er vel ikke snakk om en eller annen tvilsom gruve i søramerika ... ? ). Løsning: gå til lege er pkt 1, så tar dere det derfra. 2: Frykten er begrunnet. Slutt fort som pokker, og finn ny jobb. Men har lite tro på at dette er tilfelle. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Kan jo ikke bare slutte i jobben heller, ingen jobb ingen penger. Hva? Det går vel an å søke ny jobb? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Kan jo ikke bare slutte i jobben heller, ingen jobb ingen penger. Hva? Det går vel an å søke ny jobb? Akkurat det er vel en sannhet med modifikasjoner. Det kommer selvfølgelig an på hvor man bor i landet og om man er villig til å flytte på seg. Her jeg bor er det ikke barebare å få seg jobb hvis ikke hjørnestensbedriften ansetter... da sliter man litt, og jobber han i gruve er det vel rimelig sannsynlig at der snakk om en hjørnestensbedrift. Er man villig til å flytte på seg derimot, skulle det ikke være noe stort problem å få seg jobb. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du må huske på at angst er bare inni psyken din, og forekommer ofte av noe du har hørt eller sett. Noe av det viktigste, mener jeg hvertfall, er å overvinne de fryktene man har. Derfor syns jeg at du burde prøve å fortsette arbeidet ditt og heller minne deg selv på hver eneste dag at sjansen er liten for at noe ufint skjer. Du må huske på at den frykten du har for jobben er i psyken din, og hvis du har sett eller hørt at noen med samme yrke som deg har blitt skadet på jobb, er det liten sjanse for at det skjer på nytt Lenke til kommentar
probin Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Du må huske på at angst er bare inni psyken din, og forekommer ofte av noe du har hørt eller sett. Noe av det viktigste, mener jeg hvertfall, er å overvinne de fryktene man har. Derfor syns jeg at du burde prøve å fortsette arbeidet ditt og heller minne deg selv på hver eneste dag at sjansen er liten for at noe ufint skjer. Du må huske på at den frykten du har for jobben er i psyken din, og hvis du har sett eller hørt at noen med samme yrke som deg har blitt skadet på jobb, er det liten sjanse for at det skjer på nytt sant.. men, det er lettere sagt(tenkt) enn gjort :/ kan huske den tiden jeg var mørkeredd. Det gikk liksom ikke å tenke "det finnes ikke spøkelser(e.l)" Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 (endret) Jeg tipper problemet ligger i at trådstarter frykter for at hvis noe uforutsett skal skje, så kan det ende virkelig galt. Regner med at det er der angsten kommer ifra ? Det høres kanskje litt banalt ut å si dette når alle andre kommer med forslag om legebesøk o.l, men har du prøvd å snakked med noen av de sikkerhetsansvarlige på jobben din ? Jeg var også litt nervøs i en periode da jeg startet på jobb, da jeg praktisk talt jobber på en potensiell bombe. Jeg fikk bedre og bedre forståelse for hvordan ting var lagt opp, og nå tenker jeg ikke på det en gang. Det er ikke stort lenge du har vært i jobb og har sikkert ikke fått for stor insikt i hvordan alt av sikkerhet er lagt opp rundt deg. Jeg vil tippe at dette er noe som kom opp i hode ditt over tid, ettersom du nå har fartet litt inne i fjellet og har hatt mulighet til å danne deg dine egne tanker. Tar jeg helt feil ? Endret 7. januar 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå