Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli bedre likt av populære?


Gjest er lei

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne 32

Har ett lite problem, jeg går i 9. klasse har dame, og er liksom midt på treet på populær "rankinen" dere skjønner..

Men det er det at det er en del av de populære gutta som ikke liker meg , eller som hater meg faktisk..

Jeg har da aldri gjort noe mot dem?:S

Snakker jo aldri med dem heller ..

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for at de ikke skal hate meg lenger men istedet bare ikke bry seg om meg i det hele tatt?

Begynner å bli litt desperat..

 

 

Ser at dette er ett gammel innlegg. Men håper det har blitt bedre.

Husker selv på ungdoms skolen. Har alltid selv vært midt på treet. Ble vel aldri akseptert av de populære, men har lite brydd meg og.

Klart meg bra til nå. Holder meg forsatt bra ;-) , gift og fått barn.

De " populære " i fra ungdoms tiden har "tapt " seg veldig. Mange av de jentene er forsatt single eller alenemødre.

Jeg lever i ett bra og stabilt forhold, god økonomi, drar på fine ferier. Har flott hus osv.

Du må lære / trene opp selvfølelsen ( og det er ikke det samme som selvtillit ) .

Har du god selvfølelse og finner ut av dine verider så kommer du langt i livet.

Lykke til :-))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare forskjellen på selvfølelse og selvtillit da?

 

Selvtillit er uansett hvordan man ser på det alfa omega, har man det vil man nesten automatisk bli "populær".

 

Nei, det stemmer ikke alltid. Du har de med selvtillit, uten et snev av sosiale antenner og som bare blir too much.

Lenke til kommentar

Kan du forklare forskjellen på selvfølelse og selvtillit da?

 

Selvtillit er uansett hvordan man ser på det alfa omega, har man det vil man nesten automatisk bli "populær".

 

Nei, det stemmer ikke alltid. Du har de med selvtillit, uten et snev av sosiale antenner og som bare blir too much.

Derfor jeg skrev nesten ;) .

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har aldri vært verken veldig populær, eller upopulær.. Jeg har alltid vært den som hang med alle pga jeg drev med alle idrettene folk drev med.. Hockey og fotball er stort her i byen, så hang alltid med populære, samtidig som jeg hadde venner som ikke var populære.

 

Når folk var klysete mot meg, prøvde jeg alltid å finne en bra anledning til å drite ut personen tilbake. Bare for å sette han litt på plass. Du får latteren til de andre, og de vil synes du er kul utifra det, om du ikke er helt på jordet, men ikke overdriv, eller sår følelser..

 

Kommer an på om ALLE HATER deg og da.. Men det kan endres (y)

Lenke til kommentar

Kan trøste deg med at ting forandrer seg! Av den "kule" gjengen på ungdomskolen jeg gikk på, (som satt bak skolen og røykte, drakk..etc..) Er vel bort i mot en tredjedel død av overdoser, en annen tredjedel trygdet, og så er vi noen få som forandret oss på videregående og lignende.. (var en sånn tulling ja!) Vi skaffet oss jobb og ble voksen, mens resten av de lever det samme livet enda..

På min ungdomskole tid var det sikkert andre ting som var tøfft enn nå. Dvs røyking, (sigaretter og hasj..) drikking, slossing..etc..

Jeg begynte vel selv nederst på rangstigen, og var vel rundt midten da jeg gikk i åttende klasse (nå er det vel niende) og begynte deretter å røyke mye hasj, og styrte på for å bli en de "kule"... Mye av det angrer jeg bittert på den dag i dag! Ingenting som er kult med å gå i venners begravelser i midten av 20 årene..! Er vel satt litt på spissen da.. Men slik var miljøet der jeg gikk ungdomskolen.

Midt på treet er ett bra sted :) Er de som klarer å holde seg der som ender opp med ekte venner, god utdannelse, dame ;) , og har det greit igjennom livet. Kan nesten garrantere at over halvparten av de voksne som er nederst på det sosiale plan i voksenlivet er folk som var "kul" på ungdomskolen!

Lenke til kommentar

Om de er voldelige når du gjør noe du ikke liker, klin til dem rett i fleisen. Så tør de ikke gjøre noe igjen, evt får du en svinger tilbake, om du ikke slo hardt nok. Men da har du hvertfall ære i behold.

 

Om de er mere på den verbale tøffe siden. Vær enda tøffere tilbake, gå opp i tryne på den værste av dem når de uttaler sin avsky mot deg. :)

 

Les: Vold i skoletiden kan medføre melding med hjem. Men om du forklarer dine at du måtte jo stå opp mot disse helvettes kara, og ikke drite deg ut. Så forstår de nok. :)

 

Er 15 år, begynner i 10. til høsten, forsåvidt endel av den populære gjengen. Var mindre populær, ca midt på treet i rundt 5-6 klasse, aner ikke hvordan jeg ble mere populær. Om du vil bli likt, tror jeg det er viktig å være utadvendt. :cool:

 

Vet ikke om jeg kom litt offtopic her nå jeg men, lykke til hvertfall! Stå opp mot dem, og si til dem at de kan klappe igjen, og drite i hva alle andre gjør, upcoming outcasts. :thumbup:

Lenke til kommentar

Om de er voldelige når du gjør noe du ikke liker, klin til dem rett i fleisen. Så tør de ikke gjøre noe igjen, evt får du en svinger tilbake, om du ikke slo hardt nok. Men da har du hvertfall ære i behold.

 

Om de er mere på den verbale tøffe siden. Vær enda tøffere tilbake, gå opp i tryne på den værste av dem når de uttaler sin avsky mot deg. :)

 

Les: Vold i skoletiden kan medføre melding med hjem. Men om du forklarer dine at du måtte jo stå opp mot disse helvettes kara, og ikke drite deg ut. Så forstår de nok. :)

 

Er 15 år, begynner i 10. til høsten, forsåvidt endel av den populære gjengen. Var mindre populær, ca midt på treet i rundt 5-6 klasse, aner ikke hvordan jeg ble mere populær. Om du vil bli likt, tror jeg det er viktig å være utadvendt. :cool:

 

Vet ikke om jeg kom litt offtopic her nå jeg men, lykke til hvertfall! Stå opp mot dem, og si til dem at de kan klappe igjen, og drite i hva alle andre gjør, upcoming outcasts. :thumbup:

 

Det var en fin måte å bli populær på du, å slå ned folk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Joachim Rekdal

vær morsom, jeg og kameraten min har skaffa oss en ganske bra status gjennom å få folk til å le... men jeg har alltid hatt det i blodet da :D

Lenke til kommentar

hvis du absolutt vil bli bedre likte av de populære så har jeg kun et råd : ikke gå til dem, få dem til å komme til deg! vis at du har det kult med dine venner etc så vil de på en eller annen måte prøve å gi deg oppmerksomhet. kan komme i form av små blikk eller komentarter. nedsettende eller ikke. hvis de kommer med nedstettende komentarer er dette vanligvis bare en "test"! de føler seg truet, altså at du er en utfordrer. hvis du består testen så vil du garantert bli mer " akseptert" av de populære. ganske likt dyreverdenen faktisk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler denne diskusjonen kommer litt off topic. Som flere har nevnt er det jo ikke å bli LIKT av de populære, men heller at de ikke skal bry seg.

 

Personlig har jeg ikke vært "forsvunnen" for noen, MEN det har alltid fungert fint å være hyggelig generelt slik at ikke drittsekkene skal bry seg, for når de går mot en som er grei mot majoriteten vil majoriteten bry seg, i alle fall min erfaring.

Eksempel: Selv har jeg alltid hatt god peil på datamaskiner, og spurte noen meg om hjelp, så hjalp jeg dem. Og det å opptre (og gjøre det bra) var også creds, men på feil skole får du bare dritt av de som ikke likte musikken, og som regel er det jo mesteparten av tilskuerne som ikke liker det om du først er "der nede" på den såkalte rangstigen.

Om noen snakka dritt så fant jeg ut at det var best å gi faen, om de ikke gikk til angrep el. da, og ble fysiske, da hjalp noen års trening med judo godt =P Dessuten er det alltid noen innenfor en hver klasse som har venner overalt, det er i alle fall mitt inntrykk, eksempel jenter. Om man er hyggelig mot disse, snakker og det blir godt miljø i klassen så sørger det ofte for at folk ikke ønsker å plage deg, selv om du henger med "feil" folk osv. fordi de som faktisk har snakket med deg synes du er en hyggelig og grei fyr.

Er ikke sikker på om dette fungerer på alle ungdomskoler egentlig, skolen vår hadde og har alltid hatt et ganske godt miljø.

 

Vil også kommentere en del av disse grupperingene mange har ramset opp, føler dere har glemt en: "nerdene". De som oppfattes som personer med spesielle interesser. Disse finner ofte sammen, selvom det ikke skulle virke sånn. Vi har en nokså diger gjeng vi og hadde mye gøy. Ingen hele grupper var "etter" oss, bare enkeltpersoner hadde konflikter .. som regel.

 

De guttene som mente de selv var kule når jeg gikk i 9. (de gikk i 10.) henger fortsatt med hverandre, drekker bort livet sitt, og jobber på Shell. Det er vel...5 år siden nå?

Så sant, så sant. Det er ofte ganske behagelig å tenke på ^^

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...