Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan bli bedre likt av populære?

Gjest er lei

Anbefalte innlegg

Milt, nå diskuterte vi faktisk ikke meningen av ordet, men hvordan dette ville gått. Mimir sa at dette ville føre til at han vil bli tatt for en sladrehank, noe jeg ikke kunne forstå fordi det var ikke det sladrehank faktisk "var". Vi hadde bare tenkt forskjellige ting når vi leste innlegget mitt går jeg ut ifra, at du skal drive å pirke på slik kan du spare meg for. Rapportert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De guttene som mente de selv var kule når jeg gikk i 9. (de gikk i 10.) henger fortsatt med hverandre, drekker bort livet sitt, og jobber på Shell. Det er vel...5 år siden nå?

100% enig der, ser det selv her jeg bor...

Endret av Dyver`n
Lenke til kommentar

Enig med postene til Mimir (igjen?). Virker dessuten som mange ikke leser postene til trådstarter utover i tråden..

Jeg opplevde omtrent samme greie i grunnskolen... Da var det to ting å gjøre.

1. Ignorere dem helt til de ble lei på samme måte som småbarn blir lei av å erte deg når de ikke får oppmerksomhet lenger

2. Plante en neve i ansiktet deres.

Jeg ville definitivt rådet deg til nr. 1, selv om det er en lang og ukomfortabel løsning. Nr. 2 funker bare på barneskolen, med mindre du er Hulken. Noen mennesker er rett og slett rasshøl, som man ikke kan komme utenom.

Du kan trøste deg med at du får din hevn etter videregående, da de samme rasshølene er de som beundrer dama di utenfor bensinstasjonen hvor du kjøper en kopp kakao som dere skal dele på vei hjem til hybelen deres.

Endret av Beges
Lenke til kommentar
har prøvd å holde ganske lav profil når de er i området, men hvis jeg liksom gjør no tull med ei jente eller no sånt, så ser de bare stygt på meg osv. jeg er ikke no taper hvis det er det dere ttror :p Men er så sykt irriterende at uansett hva jeg gjør så syns de bare at jeg er stygg og taper...

Jeg tror bare jeg skal holde meg unna dem og holde lav profil når det gjelder dem .. -.-

Og BTW, jeg har ikke no problem når det gjelder å ikke bli likt av jentene, selvfølgelig er ikke de mest populære jentene så veldig mye ute etter meg men. men de fleste andre har jeg ikke no problem med å få til å like meg som venn ect.

Kan du definere hva som er en taper? og hva som er en vinner?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Dagens bruk av ordet "taper" vill jeg si er noe som dette:

En person som skiller seg ut hva mengden, men en stil som flertallet i "mengden" ikke ville hatt selv, altså det de mener er en sytgg stil.

Egentlig idiotisk å bruke ordet "taper" til det, men det er vel sånn det brukes.

Lenke til kommentar
Dagens bruk av ordet "taper" vill jeg si er noe som dette:

En person som skiller seg ut hva mengden, men en stil som flertallet i "mengden" ikke ville hatt selv, altså det de mener er en sytgg stil.

Egentlig idiotisk å bruke ordet "taper" til det, men det er vel sånn det brukes.

Litt rart på det stadiet av livet, kler du deg for pent/bra så blir du kalt homo istedet. Det må liksom være en mellomting.

Det er ikke noe bedre med de "kule" gutta som går i den samme billabong eller etnis munduren hver uke fordi de ikke har noen andre flotte gensere å gå med. Joggebukse har av en eller annen grunn havnet i "de kule" kategorien, men det er forståelig siden det er billig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg er kraftig imot mobbing, men jeg mener at det er med all rett at begrepet "taper" brukes på denne måten. Det er jo nettopp det de er. Mennesker som ikke er populære, og har få venner. Nettopp pga. ting som stil, livssituasjon osv. Jeg støtter ikke de som mobber, eller det klasseskille som finnes i skolen i dag; men bruken av begrepet er på en eller annen måte korrekt.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Jeg var en såkalt taper på ungdomskolen siden jeg ikke brydde meg om klær eller drikke. Siden jeg kommer fra en velstående familie så ble jeg dermed kalt drittsekk, fordi jeg hadde det bedre enn alle andre.

Men jeg tror ikke det har noe for seg å henge med "de kule" uansett, hva kan de bistå med senere i livet annet enn et godt ord? 70% av dem havnet på yrkeskolen for å bli løpegutter i et snekkerfirma. Lenger enn det kom de ikke. "de kule" har opplevd sitt livs høydepunkt i livet mens de går på ungdomskolen og delvis vgs, tiden der de bor hos foreldrene og blir sponset mat og klær og kan dominere i skolegården og på lokale fester.

Som en annen skrev her; For å bli bedre likt blant de populære så må du-

Drikke og si at du elsker det, du må spille fotball, du må kle deg som "de kule", du må være bråkmaker og drite i lekser og prøver (får du en 5/6 må du unnskylde deg med at du bare gjettet vilt, et skudd i blinde som tilfeldigvis traff målet), du må lyve og skryte hemningsløst over alle de damene du puler sønder og sammen i helgene osv.

Bare kopier dem dersom du på død og liv må bli godt likt av dem.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Da kan man henge med noen andre. Kan du henge med nerdene og taperne, dette kan være et smartere trekk, her kan du finne dyktige folk som sikter høyt karrieremessig og som man kan dra noe nytte av siden. ;)

Dersom spørsmålet ikke er å bli bedre likt av populære og kule, så bør vel trådtittel endres?

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei :)

Jeg går selv i 9. klasse, og på vår skole er det såkalte "grupper".

1.Det er de som tror de er gangstere. åltså bråkmakere.

2.idrettsfolk

3.skoleflinke og de med sosial inntlegens

4.de som sitter hjemme hele dagen å spiller data-spill

jeg er selv en blanding av 2 og 3, mn det har ikke noe med saken å gjøre. poenget er, hold deg med din gruppe å drit i de som mobber deg. etter hvert vil de ikke bry seg lengre.

angående facebook, så ville jeg ikke vert "venner" med de som mobber deg. jeg bruker kun MSN til å chatte.

gled deg til vidergående, det gjør jeg :w00t:

Lenke til kommentar
hei :)

Jeg går selv i 9. klasse, og på vår skole er det såkalte "grupper".

1.Det er de som tror de er gangstere. åltså bråkmakere.

2.idrettsfolk

3.skoleflinke og de med sosial inntlegens

4.de som sitter hjemme hele dagen å spiller data-spill

jeg er selv en blanding av 2 og 3, mn det har ikke noe med saken å gjøre. poenget er, hold deg med din gruppe å drit i de som mobber deg. etter hvert vil de ikke bry seg lengre.

angående facebook, så ville jeg ikke vert "venner" med de som mobber deg. jeg bruker kun MSN til å chatte.

gled deg til vidergående, det gjør jeg :w00t:

Jo lenger opp du kommer desto flere venner vil du finne. Vgs var en liten åpenbaring for min del. Der kunne jeg gå i fred og prate med folk uten at en eller annen drittsekk skulle slenge med leppa. Det var høyere faktor av folk som meg for å si det sånn. Alt "søppelet" ble sortert vekk på andre skoler hvor de kunne drive med sitt. På vgs og universitet blir det på mange måter sosialt enklere. Der møter du folk som er mer seriøse og ikke trenger de simple formene for makt for å merkere seg.

Ja, du kan glede deg;)

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Jeg har følgene kjennetegn hos en som jeg synes er taper

- Usedvanlig stygge klær

- Lite/ingen venner

- Sære hobbyer speidern osv

- Lite sosial

- Nerder

- Dårlig EQ, dvs dum sosialt sett.

Er somregel flere kombinasjoner av disse som trengs for å være bli definert som taper. Feks stygge klær aleine gjør deg ikke til noen taper, men tapere har somregel stygge klær alikevel.

Skal du bli likt av de populære tror jeg du må vente til vidregående til de har modnet seg litt, du fyller sikkert ikke kravene de har for vennene sine, og dessuten liker ofte de populære å ha noen å rakke ned på

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...