Gå til innhold

Får ikke alle kabel-tv-kanalene inn på DVD-opptakeren

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en Sony KDL-32V2000-TV, Pioneer DVR560HK-DVD-opptaker og en standard dekoder fra Canal Digital.

Problemet mitt, er at jeg ikke får inn de digitale kanalene (som for eksempel Viasat 4) inn på DVD-opptakeren. Inne på DVD-menyen kan en velge kabel-tv-leverandør, men da kommer ikke Canal Digital opp - bare JVC, Nokia osv. Skulle ikke tro dette var problemet, da dette er menyvalg for "Smart Guide" eller hva det heter. Her er hvordan jeg har det koblet opp nå. De svarte rundingene er antenne-kontakt og de avlange er scart:

post-43699-1231083866_thumb.jpg

Jeg har også prøvd å ta vekk den lilla og flytte den blå ned til DVD-spilleren. Den nederste boksen er forresten dekoderen, og den over er DVD-spilleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg valgte nå "Dekoder" som video inn, men jeg fant ikke noen steder jeg kunne velge SCART. Noen som har denne DVD-opptakeren og har noen tips? :)

AV2/L1 inn skal ikke stilles inn på dekoder, Pioneer sin bruk av begrepet er ikke helt i samsvar med det vi vanlige nordmenn omtaler som en dekoder. Prøv med RGB, S-video eller video i den rekkefølgen; RGB gir best bilde, men ikke alle dekodere sender det ut (sjekk også innstillingene på dekoderen). Velg så å ta opp fra AV2/L1 inn som beskrevet på side 62 i bruksanvisninga. Merk at kabeltv-dekoderen på forhånd må være innstilt på kanalen du vil ta opp fra, eller du må bruke GUIDE plus+ systemet og G-LINK-kabelen, slik at dvd-opptakeren kan skifte kanal selv. Dette systemet må isåfall aller først læres opp til å "snakke samme språk" som fjernkontrollen til kabel-tv-dekoderen, les bruksanvisninga.

Edit: GUIDE plus+ (EPG) virker tydeligvis ikke i norge og da ser det ut som det heller ikke er mulig å la opptakeren styre dekoderen via G-LINK-kabelen. Da må du enten stille inn rett kanal på forhånd, eller programmere kanalskiftet på dekoderen om det er mulig (altså i tillegg til å programmere et opptak fra AV2 på opptakeren).

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Hmm, jeg valgte nå "Dekoder" som video inn, men jeg fant ikke noen steder jeg kunne velge SCART. Noen som har denne DVD-opptakeren og har noen tips? :)

AV2/L1 inn skal ikke stilles inn på dekoder, Pioneer sin bruk av begrepet er ikke helt i samsvar med det vi vanlige nordmenn omtaler som en dekoder. Prøv med RGB, S-video eller video i den rekkefølgen; RGB gir best bilde, men ikke alle dekodere sender det ut (sjekk også innstillingene på dekoderen). Velg så å ta opp fra AV2/L1 inn som beskrevet på side 62 i bruksanvisninga. Merk at kabeltv-dekoderen på forhånd må være innstilt på kanalen du vil ta opp fra, eller du må bruke GUIDE plus+ systemet og G-LINK-kabelen, slik at dvd-opptakeren kan skifte kanal selv. Dette systemet må isåfall aller først læres opp til å "snakke samme språk" som fjernkontrollen til kabel-tv-dekoderen, les bruksanvisninga.

Edit: GUIDE plus+ (EPG) virker tydeligvis ikke i norge og da ser det ut som det heller ikke er mulig å la opptakeren styre dekoderen via G-LINK-kabelen. Da må du enten stille inn rett kanal på forhånd, eller programmere kanalskiftet på dekoderen om det er mulig (altså i tillegg til å programmere et opptak fra AV2 på opptakeren).

Hm okay - skal prøve. Den bruksanvisningen jeg fikk, var ikke akkurat superbra. Takk!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...