Gå til innhold

N82 vil ikke starte opp

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Nokia N82 i 4 måneder og har ikke hatt noen problemer med den i det hele tatt, er storfornøyd med den. Men i dag så skrudde den seg av helt av seg selv og vil ikke starte igjen. Jeg har tatt ut batteriet flere ganger og skrudd den av og på, men den vil ikke starte opp. Når jeg skrur den på så vibrerer den, som vanligt, og så lyser skjermen opp, og det lyset står og lyser hele tiden etterpå. Ingenting skjer.

Jeg trenger telefonen i morgen, så skal jeg levere den inn på verksted tar det flere dager. Er det noen som har noen tips? Jeg vet det får på garantien og kan sikkert levere den inn på et lokalt verksted, men jeg skulle hatt den i orden i dag! Ellers må jeg rote frem min eldgamle 5500... Det blir en liten nedtur og gå tilbake til den.

Dette er bare frustrerende...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ha batteriet ute i 15 minutter. Ellers kan du ta en hard reset, men da slettes alt du har lagt på telefonen, inkludert kontakter, om du ikke har de lagret på sim-kortet. Minnekortet påvirkes ikke av en hard reset.

Hard reset: Ha telefonen avslått, hold inne de tre knappene 3, * og grønn telefon. Slå på telefonen, mens du fortsatt holder de tre knappene inne, og hold dem inne til telefonen spør etter land.

Lenke til kommentar

Da har jeg tatt ut batteriet. Venter en stund før jeg setter det inn igjen. Får håpe dette virker.

Liker ikke tanken på hard reset, for jeg har en god del programmer, meldinger og diverse som jeg skulle hatt. Men hvis det er eneste utvei så har jeg ikke noe valg...

Jeg må begynne å ta backup.

Endret av zixac
Lenke til kommentar

Etter et kvarter-tjue minutter venting så satte jeg inn batteriet igjen. Mobilen startet! Men gleden var kortvarig. Etter noen få minutter så forsvant nesten alt lys fra skjermen, og nå lyser bare tastene go et svakt lys på selve skjemen, slik som tidligere. Hva er det som skjer? Jeg prøver det samme igjen siden det fungerte litt sist gang, kanskje det varer lengre neste gang. Tar en halvtime denne gangen.

Hvis bare mobilen er på i fem minutter så er det ikke nok tid til backup heller.

Lenke til kommentar

Du klarer back up til minnekort på 5 minutter, ved hjelp av telefonens back up applikasjon. Og det kopierer absolutt hele telefonminnet. Og det du har på minnekortet blir fortsatt værende på minnekortet. Men dette ligner litt på en hardware feil...

Lenke til kommentar

Den ligger under en av verktøy mappene. Har ikke N82, men N95. Men prøv verktøy>verktøy>minne>valg>kopier telefonminne. Og ja, den kopierer meldingene. Om du har satt meldingsminne til minnekort vil meldingene dine ligge der, og da mister du dem ikke uansett. Dette sjekker du med å gjøre følgende. Gå til meldinger>valg>bla til innstillinger>bla til annet og sjekk minne i bruk. Er det hardware, må den nok inn ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...