Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i ballesten - med laptop på fanget.


Gjest Anonym23432

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym23432

Det har seg slik at jeg har en bærbar pc, og når jeg bruker den så sitter jeg i sengen med den på fanget. Og hver gang jeg har den på fanget så kjenner jeg en liten rykking/pitte små ubehagelige "smerter". Det jeg lurte på er om dette kan være tegn på prostata kreft eller noe sånt? Fordi jeg har lest noen plasser at det ikke er så sunt for ballestenene å bli oppvarmet av en datamaskin .

 

Noen som har noen meninger om hva dette kan være?

 

Takker så mye for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er ikke smart og vame opp ballesteianen.

Nokon sa ein gang til meg at vist du varmet opp *pungen* for mykkje og over lengre tid kudde ein bli steril, eg er ikke helt sikker på om det er sant men det kan godt hende, for *pungen* skal vere ei grad under kropstemperaturen din :)

 

Har du prøvd å ha ei *plate* i mellom PC'en og deg selv? :) Det vil nokk løse problema:)

Lenke til kommentar
det er ikke smart og vame opp ballesteianen.

Nokon sa ein gang til meg at vist du varmet opp *pungen* for mykkje og over lengre tid kudde ein bli steril, eg er ikke helt sikker på om det er sant men det kan godt hende, for *pungen* skal vere ei grad under kropstemperaturen din :)

 

Har du prøvd å ha ei *plate* i mellom PC'en og deg selv? :) Det vil nokk løse problema:)

Feil, feil, feil. Pungen er holdt utenfor kroppen, slik at sædcellene kan overleve. Det er ca. 1-2 grad lavere temp. i pungen enn i kroppen. Når man varmer opp pungen dør sædcellene, men produksjonen opphører ikke.

Lenke til kommentar
det er ikke smart og vame opp ballesteianen.

Nokon sa ein gang til meg at vist du varmet opp *pungen* for mykkje og over lengre tid kudde ein bli steril, eg er ikke helt sikker på om det er sant men det kan godt hende, for *pungen* skal vere ei grad under kropstemperaturen din :)

 

Har du prøvd å ha ei *plate* i mellom PC'en og deg selv? :) Det vil nokk løse problema:)

Feil, feil, feil. Pungen er holdt utenfor kroppen, slik at sædcellene kan overleve. Det er ca. 1-2 grad lavere temp. i pungen enn i kroppen. Når man varmer opp pungen dør sædcellene, men produksjonen opphører ikke.

 

ok so du kan altså ikke bli steril av varmen, ikke over lengre tid heller?

Lenke til kommentar

Ligger i sengen med laptop på fanget as we speak, begynte å bli bekymret her... Du reddet livet mitt Frohman.

 

Men jeg har hørt at det kan sette ned kvaliteten på sæden å ha laptop for nært testiklene. MEN dette skjer bare om man har trådløst nett på laptopen, så jeg bruker ethernet ledning, det trådløse nettet er slått av. Er jeg da i noen faresone?

Lenke til kommentar
det er ikke smart og vame opp ballesteianen.

Nokon sa ein gang til meg at vist du varmet opp *pungen* for mykkje og over lengre tid kudde ein bli steril, eg er ikke helt sikker på om det er sant men det kan godt hende, for *pungen* skal vere ei grad under kropstemperaturen din :)

 

Har du prøvd å ha ei *plate* i mellom PC'en og deg selv? :) Det vil nokk løse problema:)

Feil, feil, feil. Pungen er holdt utenfor kroppen, slik at sædcellene kan overleve. Det er ca. 1-2 grad lavere temp. i pungen enn i kroppen. Når man varmer opp pungen dør sædcellene, men produksjonen opphører ikke.

 

Yey, no more condoms.

Lenke til kommentar
Ligger i sengen med laptop på fanget as we speak, begynte å bli bekymret her... Du reddet livet mitt Frohman.

 

Men jeg har hørt at det kan sette ned kvaliteten på sæden å ha laptop for nært testiklene. MEN dette skjer bare om man har trådløst nett på laptopen, så jeg bruker ethernet ledning, det trådløse nettet er slått av. Er jeg da i noen faresone?

Feilinformsjon. Trådløs nett eller ikke har ingenting med dette å gjøre. Det som betyr noe er varme, som nevnt tidligere er testiklene utenfor kroppen fordi de ikke skal holde like høy temperatur som resten av kroppen. Varme(og lys) er stråling, frekvensene varierer, men så lenge det øker temperaturen så går det utover testiklene. Samme med det å gå i boxer, alt som øker temperaturen er skadelig.

Lenke til kommentar
Så alt oppstyret med mobil/bluethut er bare tull da ? :O :D

Ja. Folk som blir syke av uforklarlige grunner, og skylder på noe som er nytt, og som inneholder skumle ord som "stråling" o.l. har skapt med litt hjelp av media har skapt dette bildet. Samme folka som trekker paraleller med GTA og ungdomskriminalitet.

Lenke til kommentar
Så alt oppstyret med mobil/bluethut er bare tull da ? :O :D

Ja. Folk som blir syke av uforklarlige grunner, og skylder på noe som er nytt, og som inneholder skumle ord som "stråling" o.l. har skapt med litt hjelp av media har skapt dette bildet. Samme folka som trekker paraleller med GTA og ungdomskriminalitet.

samme sa dei om trådløse nettverk med ein stund men er at bullshit da eller?

Lenke til kommentar
Men jeg har hørt at det kan sette ned kvaliteten på sæden å ha laptop for nært testiklene....osv

 

At mikrobølger påvirker kroppsvev er det klare indikasjoner på. Undersøkelser gjort av menn med mobilen i lomma har vist tydelig nesatt sædkvalitet. Man har også latt sovende personer bli utsatt for den strålingen mobilen produserer i samtalemodus og dette har påvirket søvnen i negativ retning. Det er derimot vanskelig å få påvist om slik stråling kan gi varig skade da slikt skjer over lang tid og er naturlig nok avhengig av mengden, men det har vært konstatert svulst på hjernen hos storforbrukere i utsatt område ( innenfor/rundt øret).

 

Så det er absolutt på sin plass å ta forholdsregler. Du bør også ha noe imellom pc'n og kroppen, sjekk linken lengre opp.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar
Så eg burde slutte å gå med mobilen på meg 24/7 da eller? :S

 

Tja, hvorfor ikke ta noen enkle forholdsregler ? :

 

* Unngå lange samtaler på mobilen

* Når du kan, send SMS i stedet for å ringe

* Bruk øreplugger med ledning (hands free)

* Bruk fasttelefonen (med ledning) når du er hjemme. (Skype på pc'n kan være et alternativ)

* Ikke oppbevar mobilen under hodeputa eller nær kroppen om natta. Aller helst; slå den av.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Faens strålingshysterikere.

 

Hør på hva jeg sier, og les hva trådstarter spør etter. Stråling i små doser som trådløs kommunikasjon har man enda ikke bevist at er så farlig som dere påstår. Den orginale problemstillingen drukner i strålingsfanatisme.

 

Varme er bevisst skadelig på testikler, bevisst skadelig på det meste. Det er en grunn til at kroppen prøver å holde en viss temperatur av seg selv. Varm laptop på fanget ER skadelig, da det øker temperaturen i testiklene. Varme baller som følge av trang boxer, trange bukser, unormale sittestillinger, ER skadelig. Det er en grunn til at pungen er på utsiden, den er utsatt, og kald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...