akschille Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Jeg fikk virus på maskinen. et VBS.Loveletter virus.Jeg fikk fjernet det med mcafee og formaterte harddisken.Jeg installerte vindows og det gikk fint helt til dataen klikket igjen. Formaterte på nytt og opprettet denne gangen en ny partisjon. Men da jeg opprettet den fikk jeg beskjed om at det var virus på disken.Hvordan får jeg fjernet dette? Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Gå inn på Norton og last ned en trial _________________Toca Racer. Mer info her[ Denne Melding var redigert av: SintBrus på 2002-01-18 16:39 ] Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 16:29, akschille skrev:Jeg fikk virus på maskinen. et VBS.Loveletter virus.Jeg fikk fjernet det med mcafee og formaterte harddisken.Jeg installerte vindows og det gikk fint helt til dataen klikket igjen. Formaterte på nytt og opprettet denne gangen en ny partisjon. Men da jeg opprettet den fikk jeg beskjed om at det var virus på disken.Hvordan får jeg fjernet dette? Mulig dette virusete gjør noe med MBR Master Boot Record Start i dos og skriv fdisk/MBR. Dette skulle renske opp MBR. _________________ Pål Kallevåg ----------------- Hardware.no ----------------- EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbmMaxtor [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-18 16:44 ] [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-18 17:01 ] Lenke til kommentar
akschille Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 jeg prøvde med fdisk/MBR men da kom den samme beskjeden opp som da jeg opprettet partisjonen: BootSector Write ! VIRUS: Continue Y/N? Hva er galt? Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 http://www.symantec.com/avcenter/venc/data...loveletter.html Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Grunnen til at du får "virusadvarsel" er sikkert fordi du har aktivert det i bios. Bios trigger på at noe forsøker å skrive til MBR, noe som er greit hvis det er du selv som gjør det, men også kjekt å ha i tilfelle et virus prøver å klusse til. Du vil da få en advarsel i tilfelle et virus prøver seg. Lenke til kommentar
akschille Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 virus varselet var aktivert i biosen ja.Nå har jeg instalert Windows igjen så jeg får se om det funker. Takk til alle for tips! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Mysteriet løst Vet ikke om du har gjort det, men du trenger ikke å deaktivere bios-antiviruset. Det er en grei sikkerhet å ha i bakhånd. Får du "virus-advarsel" mens du driver med partisjonering (eller lignende) noen gang er det bare å "continue" eller å midlertidig deaktivere funksjonen. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 Ang. fdisk /mbr http://www.cknow.com/vtutor/vtfdiskmbr.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå