Gå til innhold

Virus på harddisken!

Anbefalte innlegg

Jeg fikk virus på maskinen. et VBS.Loveletter virus.Jeg fikk fjernet det med mcafee og formaterte harddisken.Jeg installerte vindows og det gikk fint helt til dataen klikket igjen. Formaterte på nytt og opprettet denne gangen en ny partisjon. Men da jeg opprettet den fikk jeg beskjed om at det var virus på disken.Hvordan får jeg fjernet dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-01-18 16:29, akschille skrev:

Jeg fikk virus på maskinen. et VBS.Loveletter virus.Jeg fikk fjernet det med mcafee og formaterte harddisken.Jeg installerte vindows og det gikk fint helt til dataen klikket igjen. Formaterte på nytt og opprettet denne gangen en ny partisjon. Men da jeg opprettet den fikk jeg beskjed om at det var virus på disken.Hvordan får jeg fjernet dette?

Mulig dette virusete gjør noe med MBR Master Boot Record Start i dos og skriv fdisk/MBR. Dette skulle renske opp MBR.

Pål Kallevåg

-----------------

Hardware.no

-----------------

EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbmMaxtor

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-18 16:44 ]

[ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-18 17:01 ]

Lenke til kommentar

Grunnen til at du får "virusadvarsel" er sikkert fordi du har aktivert det i bios. Bios trigger på at noe forsøker å skrive til MBR, noe som er greit hvis det er du selv som gjør det, men også kjekt å ha i tilfelle et virus prøver å klusse til. Du vil da få en advarsel i tilfelle et virus prøver seg.

Lenke til kommentar

Mysteriet løst :grin:

Vet ikke om du har gjort det, men du trenger ikke å deaktivere bios-antiviruset. Det er en grei sikkerhet å ha i bakhånd. Får du "virus-advarsel" mens du driver med partisjonering (eller lignende) noen gang er det bare å "continue" eller å midlertidig deaktivere funksjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...