Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har spytt i munnen konstant


deathshot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var hos legen idag, fikk time 22.Januar, og hun dama som satt der ba meg slutte å spytte spyttet, fordi det gjør at kroppen produserer mer spytt.. Hatt dette i faen meg 4 dager nå, trokke det varer helt til 22 Januar ass..

Og det verste er at jeg fikk annmerkning av læreren får å gå fram og tilbake får å spytte. Han trodde det ikke fantes noe sånt, at man måtte spytte hele tiden.. Utrolig kvalmt å svelge det

slik er nu livet

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er psykisk? Jeg kjenner spyttet samler seg opp når jeg leser denne tråden her. Typisk at man har tankene på spytt i underbevisstheten og svelget ikke gjør som det skal av den grunn

 

 

Ikke så veldig avansert, du blir bare oppmerksom på spyttet som du har i munnen. Akkurat som du ikke kjenner klærne du har på deg før du tenker på det. Om du har lyst til å lure kroppen til å produsere mer spytt så kan du tenke, se eller lukte på mat.

 

Det er ikke ekkelt å svelge spytt, det er for det meste vann.

Lenke til kommentar

Det er ikke unormalt. Tallene jeg har sett på spyttproduksjon går fra 0,75 til 2 liter om dagen, jeg veit ikke hva som er det eksakte tallet, men det er sikkert noe rundt det.

 

Det produseres nesten ikke noe spytt når man sover så jeg gidder ikke å ta med det. La oss si at du sover 8 timer om natta. Da er du våken 16 timer om dagen. Du produserer da i gjennomsnitt noe rundt 9-25 teskjeer eller 3-8 spiseskjeer med spytt i timen.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar

Prøv :)

Om du går tom for spiseskjeer så har du sikkert en hjelpsom nabo.

 

Litt mer alvorlig.

Det kan være at du har en subjektiv følelse av for mye spytt, men det kan også være noe som legen må finne ut. Går du på noe medisiner som kan øke spyttproduksjonen?

Lenke til kommentar

Kanel? :p

Det er jo en mulighet for at det er noe rart med deg.

 

Jeg produserer ganske mye spytt selv så jeg veit hvor irriterende det kan være. Om du sutter på et eple så slipper du slafselyder når du skal prate i telefonen.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Plutselig nå i natt når jeg skulle legge meg fikk jeg dette problemet selv. Føles som at hver gang jeg svelger, fylles munnen med en gang opp med spytt. Hva årsaken er, aner jeg ikke. Men økt spyttprodusjon er noe jeg aldri hadde tenkt på at kunne holde meg våken hele natten. Har prøvd alle tipsene som står her (bortsett fra kanel, går ikke i den fella), men ingenting funket. Så nå sitter jeg her og svelger hvert tiende sekund. Ikke den beste natten i mitt liv. Verste er egentlig å ikke vite hva som forårsaker det eller hva man kan gjøre med det!

 

Håper å til slutt bli så trett at jeg sovner før munnen fylles så mye at det blir ubehagelig og at hele greia er borte vekk i morgen tidlig. Hvis ikke aner jeg ikke hva jeg kan gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...