Mokond Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei, Jeg har nextgentel bredbånd, og et internett som er sikret (WPA tror jeg). Har en bærbar og en stasjonær og de har "tillatelse" til å bruke trådløse nettet, men jeg klarer ikke å koble den nye bærbare til det trådløse nettet. Har et Netopia 3357 modem, hvordan kan jeg gi "tillatelse" til den nye bærbare for å bruke det trådløse nettet? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sjekk MAC- adressefiltrering, og legg evt. til den nye maskinen. Lenke til kommentar
Mokond Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Sjekk MAC- adressefiltrering, og legg evt. til den nye maskinen. Hvordan "sjekker jeg MAC-adressefiltrering"? Jeg vet ikke engang WAP-passordet. Tror jeg må resette adsl-modemet. Hvordan gjøres det? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Du har nok en liten innfelt knapp som heter <Reset> et eller annet sted på modemet. Når det er gjort bør du få tilgang med alle maskinene Trykk på <Windows-tasten + R> og skriv <CMD> og trykk på OK. Skriv så <ipconfig /all> uten<> og trykk enter. Notèr deg den fysiske adressen. Gjøres på alle maskiner. Skriv også opp <Default/Standard Gateway>. (192.168.. / 10.0. ...) på en av maskinene. Så skriver du default /standard gateway inn i adressefeltet i nettleseren på samme maskin. Ikke <http://www.> først. Naviger deg så frem til der du legger inn WAP(2) nøkkel og velg en nøkkel som er laaang. Gjerne en liten setning. Tror det ligger under Wireless i Securitymenyen. Skriv også inn MAC-adressene der det skal gjøres. Endret 4. januar 2009 av Trainman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå