Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18-års grense på å kjøpe sexleketøy over nett :/

Anbefalte innlegg

Tok en tur inn på nytelse.no og fant noen produkter jeg ville kjøpe, så ser jeg at det er 18 års aldersgrense, noe som egentlig ikke er overraskende. Men sjekker de navnet mitt opp mot en eller annen database for å se om alderen stemmer, eller er det bare jeg som lyger, og de som offisielt sett aldri har solgt noe slikt til en "mindreårig" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe slikt register som butikker uten videre har tilgang til for å sjekke. Ei heller er det ulovlig å selge sexleketøy til umyndige. Men du må kanskje ha Visa-kort eller tilsvarende for å betale, og det må du være myndig for å få. Det kan være flere grunner til at en butikk ikke ønsker å handle med mindreårige utover at det de selger er ment for voksne.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Politianmeldelse da :/ Og at foreldrene mine finner ut... Men men, tror ærlig talt ikke det vil skje noe.

EdiT: Jeg har ingen steder krysset av på at jeg bekrefter at jeg er 18 etc., det bare står på siden av man må være 18 år for å bestille. Er dette et smutthull i reglementet, hvor jeg kan si jeg overså det?

Endret av Genuine Genes
Lenke til kommentar
Det finnes ikke noe slikt register som butikker uten videre har tilgang til for å sjekke. Ei heller er det ulovlig å selge sexleketøy til umyndige. Men du må kanskje ha Visa-kort eller tilsvarende for å betale, og det må du være myndig for å få. Det kan være flere grunner til at en butikk ikke ønsker å handle med mindreårige utover at det de selger er ment for voksne.

Man kan kjøpe Visa gavekort de fungerer som normalt visa..

Lenke til kommentar
Politianmeldelse da :/ Og at foreldrene mine finner ut... Men men, tror ærlig talt ikke det vil skje noe.

EdiT: Jeg har ingen steder krysset av på at jeg bekrefter at jeg er 18 etc., det bare står på siden av man må være 18 år for å bestille. Er dette et smutthull i reglementet, hvor jeg kan si jeg overså det?

Det er ikke ulovlig for en umyndig og kjøpe 18+ ting. Selv ikke alohol er det ulovlig å kjøpe, selv om det er ulovlig å selge til umyndige.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at det ikke er lov for folk under 18 å bestille over nett. Men det er du klar over ser jeg.

Personlig har jeg handlet på nettet siden jeg var 13år. Slik at jeg tviler på at du vil ha noe baksmell så lenge det ikke oppstår noen problemer.

Og ja. det er ikke noen offisiell aldersgrense på kjøp av sexlektøy som jeg vet om eller noen gang hørt om.

Edit:

Foreldrene dine burde være glad at du kjøper kondomer ;)

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar

Gleder meg sånn... Er ikke første gang jeg kjøper produkter av slik natur, men da gikk jeg personlig til kondomeriet, da er det helt lovlig.

Er nok ulovlig å kjøpe over nett om man er under 18 ja, men som sagt, jeg har aldri bekreftet at jeg er 18. Dessuten har de ikke noe register hvor de kan kryssjekke navnet mitt mot minimum alder.

I tillegg vil de jo selge :) Hihi, så tror egentlig de gir hardt faen. Og som MoDzoNa sier, de burde være glad for at jeg kjøper kondomer, og det burde foreldrene mine også ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...