Gå til innhold

Hvordan bli slank fort?


Anbefalte innlegg

Kjenner du noen slike?

 

Men altså, jeg er på ingen måte feit, jeg er en normal ungdom med egentlig en relativt lav BMI. Men min kropp, vil jo se finere ut, noe som igjen vil øke selvtillitt og gi "nye" resultater for treningen som vil fungere som motivasjon - om jeg får vekk litt fett aKa skraping.

 

Problemet er selvsagt å vite når, hvordan og hvor lenge man skal deffe. Da helst hvordan.

 

Men, om jeg har skjønt det rikig, så er det slik det henger sammen: Kroppen forbrenner både fett, protein og karbo like lett. Om man spiser mye protein vil kroppen forbrenne dette i stedet for proteinet man har lagret i musklene. Dette vil i tillegg føre til økt forbrenning pga kroppen bruker 25% av kaloriene på å fordøye/forbrenne protein mot bare 4-5% på fett og karbo.

 

Jo mer man trener jo større gjør man underskuddet sitt.

 

Men jeg skjønner ikke hvordan det skal hjelpe å spise lite karbo? Og jeg synes å ha hørt at man må spise dobbelt så mye karbo enn protein for å i det hele tatt ta opp proteinet :S. Dette virket logisk ettersom det på f.eks. myorevoution står at som gainer skal man ta f.eks. 5 måleskjeer maltodextrin og 3 måleskjeer myoprotein.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er selvsagt å vite når, hvordan og hvor lenge man skal deffe. Da helst hvordan.

Det beste er å trene som før men en lavere progresjon.

Da er det i boks.

Så legger man til kcal underskudd, starter på ca 25kcal pr kg kroppsvekt.

Deretter fordeler man næringen, en standard oppdeling vil være 3,0g protein pr kg, 30% av kcal fett og resten karbohydrat.

 

Deretter justerer du ned eller opp med ca 0-200kcal i uka etter hva fettklypa viser.

 

Den økte proteinen vil minimere muskeltap sammen med treningen, men å øke den til 4-5-6g pr kg har ingen betydning, selv med et 25% tap i omsetningen så vil overskuddet bli karbohydrat så det blir det samme som å spise mindre karbohydrat bare.

 

Så lenge du er i kcal underskudd så er det egentlig det samme (i teorien) hva alle kcal kommer fra, man kan bare optimalisere for andre funksjoner.

 

Vanlig lengde ca 1 program, 6-7 uker.

Det beste er å ligge på ca 12% bulke opp til 18 og deffe til 12 igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...