Gå til innhold

Hvordan bli slank fort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lavkarboinntak

 

http://www.lavkarbo.no/

 

Gå dit du, der har du diverse lavkarbo kurer som funker.

 

En god venn av meg var/er relativt overvektig, og ved hjelp av ketolyse gikk han ned godt over 20kg på relativt kort tid.

Dette forutsetter selvfølgelig at du er villig til å forandre deler av hverdagen din en smule med tanke på kosthold osv.

 

Nytter ikke tro at man kan miste masse vekt på magisk vis hvis viljen ikke er der..

 

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå må dere slutte med lavkarb i øst og vest uten flere fakta.

 

Det blir som å si at fargen Blå er den beste i verden.

Det er relativt , samme med lavkarb- henger sammen med insulinresponsen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Siden ingen nevner det sakser jeg inn fra mitt eget innlegg fra en annen tråd.

 

På en diett så er det ganske vanlig at noen leser på iform og finner ut at karbohydrater er livsfarlige. Det er faktisk avhengig om man har høy eller lav insulinfølsomhet som avgjør om man fungerer best på en lavkarbo eller (sunt) høyfett diett så det finnes ingen fasit her, det er heller nesten 50/50.

 

Med en høy insulinfølsomhet vil man føle seg mye bedre, mer energi og få trykk i musklene etter du har spist karbohydrater, dvs stabile energinivåer. Dem som faller under dette vil føle seg helt ræva (fysisk og psykisk)på en ketosediett og for å ungå dette er minimumsgrensen ca 100g karbohydrat pr dag.

 

De med lav insulinfølsomhet vil reagere helt motsatt og oppleve store energisvingninger etter et måltid med karbohydrater og bli kjempetrøtt og slapp.

På en lavkarbodiett vil denne gruppen føle seg i kjempe god form, fysisk og psykisk og da vil dietten bestå av mere protein og fett for å veie opp kalorienen man ikke får i seg fra karbohydraten. Det er her mange missforstår (Atkins) man kan ikke spise hva man vil, det skal være sunt fett og sunn protein , ikke pølser og bacon hele dagen.

Og da blir ikke dietten like "morsom" som man skal ha den til.

 

Dermed blir det helt feil å anbefale noe som helst til noen uten å finne ut hvordan de reagerer på insulin først + at et høyere karbohydratinntak er bedre for de som har trener mye og med høy intensitet på dietten.

Lenke til kommentar

Ok, skal sjekke neste gang.

 

Om jeg blir slapp og trøtt etter en middag med mye karbohydrater (f.eks. spaghetti) så vil jeg ha lav insulinfølsomhet og en lavkarbo-diett vil fungere bra for meg?

 

Om jeg blir full av energi etc. etter middagen har jeg høy insulinfølsomhet og vil ikke ha godt av en lavkarbo-diett?

 

Mulig jeg har blandet høy/lav insulinfølsomhet her, men poenget er påstanden om dietten.

Lenke til kommentar

Ja, blir man trøtt og sovner etter mye karb vil man føle seg bedre på lavkarb. Men begge vil fungere like bra teoretisk.

Det er snakk om optimalisering og da finnes det ingen fasit.

 

Du burde vente til du deffer med å teste, kcalunderskudd viser dette tydligere.

Lenke til kommentar

Veldig interessant, har lest gjennom hele nå. Er jo dette man skal gjøre på en vanlig diett også? Bare at det er veldig vanskelig å opprettholde over tid.

 

Ettersom jeg ikke vil kunne greie, det blir i alle fall ikke godt, å ha med kyllingfilét på skolen etc etc. så blir det nok vanskelig.

 

Og kyllingfilét til alle dagens måltider, eller som proteinpulver, blir jo svindyrt..

 

Men er fristet til å prøve dette her. Kanskje gjøre det etter jeg har gjennomført myoprogrammet én gang.

Lenke til kommentar

slank fort? glem det. det tar lang tid å bli feit, og det tar lang tid å bli slank.

 

ikke tenkt på det som slanking, men heller som det å leve sunt som en livsstil.

 

vurder en lavkarbo diet, se litt på intermittent fasting eller eat stop eat teorien og les litt om weston a. price sin forskning på tradisjonelle dietter dersom du virkelig er interessert. dersom du bare er interessert i å bli slank så fort som mulig er det stor sjanse for at du blir FEITERE enn det du var i utgangspunktet. det er snakk om et livsstilsbytte hvis du virkelig vil være slank og frisk resten av livet ditt.

 

weston a. price - charles darwin of nutrition

Endret av IsaachElric
Lenke til kommentar

NwLife2, ja det er dyrt med et optimalt kosthold.

Iallefall protein på diett.

Det er ikke noe du kan følge på en vanlig diett som tar 6-8-12 uker med styrketrening.

 

De som har mest greie på å gå ned i vekt er bodybuildere som 1-2 ganger i året går ned til 5% og treffer det på dagen med minimal tap av muskelmasse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...