Gå til innhold

LCD-fjernkontroll til å bytte kanaler?

Anbefalte innlegg

Hvordan kan man bruke fjernkontrollen til LCD-skjermen til å skifte tv-kanaler når man har digital tv-mottaker? Når jeg skifter kanal må jeg alltid bruke fjernkontrollen til digitalboksen, men ellers kan jeg bruke tv-fjernkontrollen til alt annet (lyd, tekst-tv, bildeinnstillinger osv.) Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøp de multikontroll som styrer alt:)

Kan jeg ikke stille inn tv-fjernkontrollen til også å kunne skifte kanaler? Det står at fjernkontrollen til TVen kan brukes til flere apparater. Har Panasonic TV.

Det er med tanke på Panasonic produkter Bluray, Dvd, hjemmekino etc etc..

Lenke til kommentar

det er nok derfor enkelte foretrekker å ha alle enhetene fra samme produsent.

hvis jeg forutsetter at du har alle enhetene fra samme produsent så er det slik:

det er ingen garanti at man kan bruke tv kontrollen til å syre videospilleren eller stereoanlegget (som oftest er ikke tv kontrollen beregnet til det ) . til den tven jeg har ( 4.5 år gammelt crt tv fra panasonic ) var det bare enkelte funksjoner som kunne styres med tv kontrolleren.her syntes jeg det var noen funksjoner som manglet selv om det var beregnet på vhs og dvd spilerere.

nå tviler jeg også på et du får alle funksjonene til tv du har på en dvd eller bd spiller sin fjernkontroll

hvis du bruker en egen dekoder til tven så er det nesten ingen produsenter som lager både dekoder og tv ( panasonic er ikke på den listen ) men nokia lagde ihvertfall før dekodere for Canaldigital . og lg lager vist noen dekodere for risktv

hvis man er så heldig å ha dekoder og tv fra samme produsent så har man nærmest griseflaks

da jeg fik lagt inn kabel tv så var dekoderen produsert av Motorola

det er forsten sjelden at jeg ser at det er spesifisert noen om fjernkontrollen som følger med den enheten du kjøper kan styre noe annet en den enheten de først og fremst er beregnet til

nå her jeg skaffet meg logitch harmony 555 modellen . de er den mest universelle fjernkontrollene jeg vet om.

Lenke til kommentar

Har selv Samsung-TV, og fjernkontrollen bruker jeg både til kabelboks, DVD-spiller og høyttalerforsterker.(Ingen av dem er fra samsung)

Les manualen til TVen/fjernkontrollen og sjekk ut hvilke produkter som støttes(evt finner du det sikkert på nett) :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan man bruke fjernkontrollen til LCD-skjermen til å skifte tv-kanaler når man har digital tv-mottaker? Når jeg skifter kanal må jeg alltid bruke fjernkontrollen til digitalboksen, men ellers kan jeg bruke tv-fjernkontrollen til alt annet (lyd, tekst-tv, bildeinnstillinger osv.) Noen forslag?

Du må ha et tv med innebygget mpeg4 for rikstv,da setter du bare inn en cam med kortet i og vips så trenger du bare 1 fjernstyring og får programmene akkurat på den kanalen du selv ønsker .

Lenke til kommentar

Du må ha et tv med innebygget mpeg4 for rikstv,da setter du bare inn en cam med kortet i og vips så trenger du bare 1 fjernstyring og får programmene akkurat på den kanalen du selv ønsker .

Jeg har et tv med innebygget mpeg4 for rikstv men hva er en cam med kortet i?

Lenke til kommentar

Jeg har et tv med innebygget mpeg4 for rikstv men hva er en cam med kortet i?

du må kjøpe cammodul som er kortleseren som du stikker inn i siden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...