1915 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 jeg har åpnet porter for å få utorrent til å bli connectable, men det funker ikke! jeg blir ikke connectable. har telenor adsl får internett fra en trådløsrouter: jensen scandinavia AIR:LINK WBR 7954 longrange og jeg får ip fra jensen routeren, standard 192.168.1.1 men trådløsrouteren er koblet til telenorspeedtouchen som gir internett til trådløsrouteren. har satt ip manuelt på pcn og åpnet port både i speedtouchen og trådløsrouteren, men blir altså IKKE connectable. hvordan fisker jeg det ? og det er ikke aktuelt å kjøpe ny router. for det er ikke mitt nett. er hybelverten sitt nett. speedtouchen er en THOMSON ST546. takker for svar =) Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hei Det kan være ruter på ruter problematikk, dvs. to brannmurer etterhverandre. Det finnes flere muligheter her. 1. Den ene er å sette 7954 opp som et accesspunkt/sender slik at du kun har Speedtouch modemet å sete opp. For å bruke 7954 som accesspunkt skrur du av DHCP server funksjonen. Deretter kobler kabel fra modem inn på port 1,2,3 eller 4. 2. Den andre er å sette Speedtouch opp i bridge modus. Deretter legger brukernavn / passord til Telenor inn på 7954 sitt PPPoE oppsett. Du kan også prøvr å aktivere UpNp funksjonen i 7954. Det er en del torrent programmer som benytter seg av UpNp for å åpne porter i brannmuren. Vennlig hilsen Tor - tekniker JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå